Archive for Disember 20, 2012

Bro Gani – Are You Sabotaging The Gomen?

gani patailMesyuarat  strategik PKR malam kelmarin berderai dengan gelak ketawa apabila nama  Gani Patail disebut. Semua ketawa – kerana Gani Patail nampaknya  membantu PKR/Pembangkang dalam banyak perkara. Dalam kes AES sahaja,  tindakan Gani dan AG Chambers mengarahkan mahkamah SUSPEND semua kes  berkaitan saman laju tersebut membuatkan pembangang mempunyai keyakinan  bahawa saham mereka semakin naik di kalangan rakyat.

Di kalangan fraterniti guaman sebenarnya sudah lama (sejak  kepimpinan Gani) khuatir dengan LEVEL khidmat yang ada di AGC. Ianya  tidak lagi membawa imej profesional, dihormati dan ditakuti oleh para  pengamal bidang guaman.

Penyakit utama yang ada dalam AGC adalah kegemaran untuk OUTSOURCE  semua tugas yang diberikan kepada entiti tersebut. Malahan, menurut  maklumat dalaman, dalam isu pemansuhan akta-akta lapuk juga, OUTSOURCING menjadi pilihan kepada AG Chambers.

Gani nampaknya sudah semakin hilang kemahiran dan wibawa pengurusan. Dalam mesyuarat PKR, mereka begitu yakin bahawa AG Chambers akan  menjadi sebuah entiti LAPUK dan tidak relevan dalam sekejap masa lagi.

Mungkin apa yang AG Chambers tak tahu, apabila mereka OUTSOURCED kerja guaman  (termasuk konsultan luar); ia sebenarnya membuka PEKUNG bahawa AG  Chambers sudah semakin kurang mampu untuk handle tekanan. Dalam isu AES  sebagai misal, ternampak jelas AG buat keputusan tangkap muat.

Gani sepatutnya mengambil keputusan yang tepat – bersara dan  menikmati kehidupan yang selesa. Dia bukan lagi Gani yang lama. Gani  Patail sudah semakin kehilangan sengat.

Disember 20, 2012 at 10:57 am 1 komen


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 61,900,752 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 129 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: 10 MOST HATED TYPES OF EMPLOYEES
    Every employer as well as employee dream of a workplace filled with motivated and trouble-free individuals. The real workplace is anything but. There will always be individuals who spell trouble. This infographic by Job Cluster list out 10 of such types of employees. Do you recognize any one of them in your office? Or are you one of them without ever realizi […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Pembantu makmal ditemui pengsan
    KLUANG – Seorang pembantu makmal sebuah kilang sarung tangan di sini, ditemui orang ramai dalam keadaan tidak sedarkan diri selepas terlibat kemalangan di persimpangan Jalan Kahang Timur-Kahang, Sabtu lalu. Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 pagi itu, mangsa, Nurul Farahin Mohd Noorul Alam, 23, dalam perjalanan ke tempat kerja dengan menunggang motosikal. Ibu […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • (VIDEO) Berlaku Letupan Semasa Pembukaan #LIMA15 ?
    Milikan terbaru pesawat pengangkut A400M 'Charlie' oleh Tentera Udara Di Raja Malaysia (TUDM) meningkatkan keupayaan ketenteraan negara selari dengan peredaran abad ke-21 kini.TUDM kini memliki empat buah pesawat A400M 'Charlie' yang dilengkapi dengan teknologi terkini serta berupaya untuk terbang dengan lebih tinggi berbanding model lama […]

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! PAS DAN DAP NI GADUH BETUL KE ATAU SEKADAR WAYANG MURAHAN SAJA NI?
    Aku nak cerita pasal LGE dengan Hadi Awang. Ini nak cerita perihal hudud ni. Kalau dilihat dari apa yang berlaku sekarang ni. Kira macam dah gaduh teruk la. Kira dah berpatah arang la DAP dan PAS ni.Tapi korang ada terfikir tak, macamana DAP nak survive tanpa PAS ni? Korang tau tak kalau PAS dan DAP bercerai maka kerajaan negeri Selangor boleh tumbang tau.Gu […]

RSS Musram Rakuman

  • Hudud dan Qisas Pas Kelantan- Apa Kah Umno Bakal Kehilangan kuasa?
    Setuju atau tidak- enekmen hudud dan Qisas Pas Kelantan telah memerangkap UMNO, sehingga terlupa sudah BN. Dlm Parlimen Umno hanya ada 88 kerusi, Dlm keadaan sekarang pendirian Umno secara bersendirian sebenarnya tidak releven. Jika Umno tersalah langkah, Umno akan jadi pembangkang di dewan rakyat tanpa melalui pilihanrayapun."}" data-reactid= […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • The Darker Side of Lee Kuan Yew
    Lee didn’t mind being feared   For all of Lee Kuan Yew’s accomplishments as the founder and architect of Singapore, his death has unleashed reminders by many that he could be petty and uncommonly vindictive. At 91, Lee had outlived most of his critics, but not all.   There are too many episodes of that ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Pengikut Kebenaran dan Fitnah Akhir Zaman
    Imam Syafi'i (Rahimakumullah) di tanya bagaimana kita mengetahui pengikut kebenaran di akhir zaman yang penuh fitnah?. Jawab beliau " Perhatikanlah panah-panah musuh (ditujukan kepada siapa) maka akan menunjukimu siapa pengikut kebenaran"Dengan situasi terkini perpecahan umat Islam di negara ini dapat sendiri kita lihat dengan mata kasar apabi […]

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Hudud dan Qisas Pas Kelantan- Apa Kah Umno Bakal Kehilangan kuasa?
    Setuju atau tidak- enekmen hudud dan Qisas Pas Kelantan telah memerangkap UMNO, sehingga terlupa sudah BN. Dlm Parlimen Umno hanya ada 88 kerusi, Dlm keadaan sekarang pendirian Umno secara bersendirian sebenarnya tidak releven. Jika Umno tersalah langkah, Umno akan jadi pembangkang di dewan rakyat tanpa melalui pilihanrayapun."}" data-reactid= […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Pengikut Kebenaran dan Fitnah Akhir Zaman
    Imam Syafi'i (Rahimakumullah) di tanya bagaimana kita mengetahui pengikut kebenaran di akhir zaman yang penuh fitnah?. Jawab beliau " Perhatikanlah panah-panah musuh (ditujukan kepada siapa) maka akan menunjukimu siapa pengikut kebenaran"Dengan situasi terkini perpecahan umat Islam di negara ini dapat sendiri kita lihat dengan mata kasar apabi […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 129 other followers