Bro Gani – Are You Sabotaging The Gomen?

Disember 20, 2012 at 10:57 am 1 komen

gani patailMesyuarat  strategik PKR malam kelmarin berderai dengan gelak ketawa apabila nama  Gani Patail disebut. Semua ketawa – kerana Gani Patail nampaknya  membantu PKR/Pembangkang dalam banyak perkara. Dalam kes AES sahaja,  tindakan Gani dan AG Chambers mengarahkan mahkamah SUSPEND semua kes  berkaitan saman laju tersebut membuatkan pembangang mempunyai keyakinan  bahawa saham mereka semakin naik di kalangan rakyat.

Di kalangan fraterniti guaman sebenarnya sudah lama (sejak  kepimpinan Gani) khuatir dengan LEVEL khidmat yang ada di AGC. Ianya  tidak lagi membawa imej profesional, dihormati dan ditakuti oleh para  pengamal bidang guaman.

Penyakit utama yang ada dalam AGC adalah kegemaran untuk OUTSOURCE  semua tugas yang diberikan kepada entiti tersebut. Malahan, menurut  maklumat dalaman, dalam isu pemansuhan akta-akta lapuk juga, OUTSOURCING menjadi pilihan kepada AG Chambers.

Gani nampaknya sudah semakin hilang kemahiran dan wibawa pengurusan. Dalam mesyuarat PKR, mereka begitu yakin bahawa AG Chambers akan  menjadi sebuah entiti LAPUK dan tidak relevan dalam sekejap masa lagi.

Mungkin apa yang AG Chambers tak tahu, apabila mereka OUTSOURCED kerja guaman  (termasuk konsultan luar); ia sebenarnya membuka PEKUNG bahawa AG  Chambers sudah semakin kurang mampu untuk handle tekanan. Dalam isu AES  sebagai misal, ternampak jelas AG buat keputusan tangkap muat.

Gani sepatutnya mengambil keputusan yang tepat – bersara dan  menikmati kehidupan yang selesa. Dia bukan lagi Gani yang lama. Gani  Patail sudah semakin kehilangan sengat.

About these ads

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, PKR. Tags: , , , .

Orang Lain Anwar Boleh Terima….Teng Chang Kim, Tidak Sama sekali… Hati-Hati Agenda OCS – Opposition Sponsored Chaos!

1 Komen Add your own

  • 1. PENCINTA BANGSA  |  Disember 20, 2012 at 11:22 am

    Keprihatinan , bijak menilai dan cepat bertindak di pihak Kerajaan terhadap perlakuan sesorang berdasarkan urutan sejarah tindak-tanduknya perlu sekali sebelum segalanya tidak terkawal dan menjadi liabiliti kepada pemerintah yang ada.Masalahnya,sejauh mana unsur-unsur ini diamalkan…..

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 60,545,837 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 129 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 8 UNBELIEVABLE NEW WAYS OF GENERATING ELECTRICITY
    8 Unbelievable New Ways of Generating ElectricityBy Gavin Phillips, Make Use Of, 25 February 2015.The Earth is in trouble, and it’s definitely our fault. It seems clear at this point that traditional methods of generating electricity are unsustainable, and we must find new energy sources that do not produce as much carbon (or dust off old ones, like natural […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • TERKINI Esuk Mahpus PC sama Ibu Sirul, Ngaku Anwar peliwat
    Bukan 4 cm tapi 4 inci?Kekecewaan tidak dapat menghubungi Sirul tidak mematahkan semangat Ketua Penerangan PAS, Dato Mahfuz Omar. DIa telah secara tak langsung menyokong usaha supaya Anwar Ibrahim mengaku di atas kesalahan meliwat.  Kenyataan Media: Sokong Pengampunan kepada Dato’ Seri Anwar1.     PAS menzahirkan simpati kepada Ketua Pembangkang, Dato’ Seri […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Persahabatan tergugat dek godaan
    Berikutan kejayaan filem pertama pada 2012, Kepong Gangster kembali dengan sekuel kedua yang bakal ditayang pada Khamis depan sempena sambutan Chap Goh Meh. Mengisahkan kumpulan kongsi gelap di Kepong, filem arahan Teng Bee itu meraih kutipan jualan mencecah RM2 juta pada 2012. Ia sekali gus menjadi filem ketiga tertinggi dalam senarai box office industri pe […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • BODOH ANJING PUNYA PAKATAN! NAK BUAT PERSEMPADANAN PUN NAK KECOH!
    Kalau bab flip flop dan pusing sana sini memang takleh lawan sama pkr beb. PKR sudah goyang ka? Apasal nak goyang? Bukankah Selangor Penang dan Kelantan korang yang perintah?Kalau SPR penipu macamana hangpa boleh menang kat 3 negeri tu? Kalau korang yakin parti korang adalah pilihan orang ramai lantak pi la berapa banyak kerusi nak ditambah kan? Kenapa nak p […]

RSS Musram Rakuman

  • Belum Sempat Berasmara Datin Dicekup Dalam Kereta
    ZIP pasangan seorang lelaki sudah dibuka, kemaluan lelaki itu sudah tegang,sementara Datin tersebut masih belum membuka seluar dalam, tetapi seluruh pakaian sudah dilepas, belum lagi sempat berasmara, sudah ditangkap Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Kejadian tersebut berlaku pada 11.50 isnin di tepi jalan di Bandar Damansara, apabila sebuah kereta bercer […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Idris Jala : It’s Not All Doom And Gloom
    We must be prepared to face challenges and shocks. This is the test of our resilience   I was recently invited to speak at a CEO’s Luncheon hosted by The Economist on the current state of our economy.   My message to the room of senior analysts and fund managers was clear. We are on ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Belum Sempat Berasmara Datin Dicekup Dalam Kereta
    ZIP pasangan seorang lelaki sudah dibuka, kemaluan lelaki itu sudah tegang,sementara Datin tersebut masih belum membuka seluar dalam, tetapi seluruh pakaian sudah dilepas, belum lagi sempat berasmara, sudah ditangkap Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Kejadian tersebut berlaku pada 11.50 isnin di tepi jalan di Bandar Damansara, apabila sebuah kereta bercer […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers


Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 129 other followers

%d bloggers like this: