DAP Better Settle Isu Nga-Ngeh: Anwar

Disember 21, 2012 at 1:21 pm 3 comments

sinar 1Anwar pun naik risau dengan isu yang melibtkan pemimpin DAP di Kelantan. Dalam pada Anwar dok sembang merata, kata Kerajaan PAS di Kelantan  adalah yang paling JUJUR, BERSIH, TIDAK KORUP, MAKSUM dan HEBAT –  rupa-rupanya ada juga kes orang DAP makan tanah di Kelantan.

Anwar sangat kecewa kerana beberapa proposal perniagaan yang dibawa oleh usahawan PKR di Kelantan – khususnya melibatkan pembangunan hartanah,  pembalakan, industri kecil dan sederhana di TOLAK bulat-bulat oleh  Kerajaan Negeri dengan pelbagai alasan. Tiba-tiba, rupa-rupanya ada deal lain yang telah berjaya dibuat oleh DAP.

Akhir-akhir ini, walaupun Anwar nampak senang hati dengan hubungan  PKR-DAP-PAS, tapi ianya tidak sama sekali mengenepikan kerisauan Anwar  bahawa ada isu-isu kecil yang akan merosakkan hubungan sesama mereka.

Dalam isu kerusi sebagai misal, Anwar sendiri maklum bahawa DAP memang  mampu menang di 3 kerusi Parlimen tambahan dan 10 kerusi DUN. Tapi isu  sekarang bukan soal mampu menang atau tidak. PKR mesti jadi taikor dalam Pakatan Rakyat. Kalau DAP tambah lagi 3 kerusi Parlimen dan 10 DUN –  PKR tak akan jadi TAIKOR. Sifir ini tak boleh diterima Anwar.

Mesej Anwar mudah sahaja. Apapun yang ingin dikatakan Guan Eng – DAP sudah tertinggal BAS. Sudah terlambat.

Dengan banyaknya isu KORUPSI yang dihadapi oleh DAP pada ketika ini, Anwar yakin DAP akan senyap.

About these ads

Entry filed under: DAP, PKR. Tags: , , , , .

Hati-Hati Agenda OCS – Opposition Sponsored Chaos! Bila KAK IJAT Lebih Mulia Daripada Ngeh/Nga

3 Komen Add your own

  • 1. noorhisham  |  Disember 22, 2012 at 5:19 am

    Reblogged this on Al Faqirul Ilaih.

    Balas
  • 2. Anonymas  |  Disember 22, 2012 at 2:13 pm

    hehe, saya suka istilah ni. OCS.

    anak dia sendiri pun dah hampir-hampir sebabkan OCS daripada ucapan dia di Forum ‘Islamic State’ tersebut. Nasib baiklah dia sempat damage control dengan men-taici balik kepada Utusan (walaupun Malaysiakini pun laporkan berita tu)

    Balas
  • 3. Tanpa Nama  |  Februari 10, 2013 at 2:03 pm

    dap mengamal budaya mementingkan diri sendiri,sombong dan bongkak. Berbeza dgn umno dan pas mempunyai agenda yg baik dan jujur untuk kepentingan rakyat semua.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 65,605,879 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 131 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 6 WILD ANIMALS WORTH MORE ALIVE THAN DEAD
    6 wild animals worth more alive than deadBy Russell McLendon, Mother Nature Network, 1 June 2015.Earth is on the verge of a mass extinction, with species dying at a pace unseen since the dinosaurs. The vertebrate population alone has fallen 52 percent since 1970, which means the planet now has about half as many fish, amphibians, reptiles, birds and mammals […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Terus kehadapan...
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya bu […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Saham FGV merudum: Yang percaya khabar angin serupa tak percaya tuhan.
    Mutakhir ini ramai kecuh pasal kononnya Felda akan tidak disenaraikan. Padahal felda hanya dikeluarkan dari senarai saham dari indekx Bursa.Lepas tu bising pasal kisah saham Felda merudum. Itu pun betul cuma cuba ingat balik apa berlaku akhir tahun lepas. Kami memetik dari The Chulan:Semalam ketika  bercakap di satu majlis taklimat media , Ketua Pegawai Kewa […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Laman AIDC Berpindah
    Assalamualaikum wbt. Dimaklumkan mulai hari ini, 31 Mei, laman AIDC berpindah ke tapak baharu di aidcnews.wordpress.com/ Terima kasih dia atas segala sokongan dan mohon maaf dengan segala kesulitan. AIDC

RSS Perak Today

  • Penyanyi luka terkena kipas drone
    PENYANYI popular, Enrique Iglesias luka di jari selepas terkena bilah kipas sebuah drone ketika mengadakan sebuah konsert di Tijuana, Mexico, kelmarin. Menurut laporan AP, Iglesias, 40 selamat menjalani sebuah pembedahan akibat dari kejadian tersebut, semalam. “Terima kasih kerana mengambil berat dan ucapan. Iglesias akan meneruskan siri jelajah konsert beli […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • TERKINI DARI AIRPORT! KESIAN TPM DIFITNAH PUAK PELAMPAU BANGKAI!
    RAMAI wartawan dan jurugambar berada di KLIA tunggu TPM pulang dari luar negara.Ini gara2 tersebar di media sosial ada himpunan sambut beliau-AgendanewsPK: Ini berita aku ambik dari Agenda Daily beb. Apa benda depa dok sebar berita kata TPM balik je akan buat announcement untuk letak jawatan sebab tak setuju ngan PM tentang isu 1MDB?Jemuan bangkai mana yang […]

RSS Musram Rakuman

  • Kemelut 1MDB Tidak Lama Berakhir
    1. Jika sebelum ini, pengeritik DS Najib yang dikaitkan dengan 1MDB, saban hari mempersoal, kerana Perdana Menteri tidak menjawab berbagai dakwaan. Sebab berdiam dirinya Perdana Menteri, kerana isu-isu yang dibangkitkan kebanyakan auta. Selain itu, sebarang jawapan yang diberikan, bukan dianggap sebagai jawapan, akan tetapi digunakan sebagai modal untuk dipu […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Poverty : Setting The Record Straight
    Idris Jala answers allegations on misleading poverty figures   Getting a grip on the issue of poverty is complex. If you ask different people in different settings, you will get different answers. So when the government announces the significant reduction of poor households from 49.3% in 1970 to 0.6% in 2014, critics are annoyed and ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kemelut 1MDB Tidak Lama Berakhir
    1. Jika sebelum ini, pengeritik DS Najib yang dikaitkan dengan 1MDB, saban hari mempersoal, kerana Perdana Menteri tidak menjawab berbagai dakwaan. Sebab berdiam dirinya Perdana Menteri, kerana isu-isu yang dibangkitkan kebanyakan auta. Selain itu, sebarang jawapan yang diberikan, bukan dianggap sebagai jawapan, akan tetapi digunakan sebagai modal untuk dipu […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 131 other followers

%d bloggers like this: