Archive for Januari 3, 2013

Deepak Vs. Rafizi

deepak-jaikishan-300x192Anwar tidak berasa cukup puas hati dengan isu yang dibawa oleh Rafizi baru-baru ini. Anwar sudah pun memaklumkan kepada Rafizi supaya tidak terlalu yakin dengan sumber maklumat Deepak. Itupun setelah Anwar mendapat sedikit maklum balas oleh beberapa orang businessman yang pernah menjalankan perniagaan bersama Deepak sebelum ini. Anwar dapat membuat konklusi bahawa Deepak adalah – professional con-man. Nothing more than that.

Apabila mendapat info awal, Anwar sudah menasihatkan Rafizi supaya jangan robust sangat dengan isu ini. Kena hati-hati. Yang jadi masalahnya, kegagalan Rafizi untuk substantiate dengan data dan dokumen yang asli boleh menyebabkan integriti PKR juga terjejas.

Sumber dalaman PKR sudah heboh dengan gag-order supaya PKR tidak sangat memainkan isu Deepak ini. Anwar tidak mahu Deepak menjadikan PKR sebagai medan untuk membawa kesumat dendam peribadi. ‘He’s not a politician. We are. We must be extra careful’. Itu penegasan Anwar banyak kali.

Tapi kerana terlalu ambitious untuk memenangi Parlimen Pandan – Rafizi sudah tidak mengikut arahan yang diberikan. Semua dokumen yang dipegang Rafizi masih belum dibuktikan kesahihannya.

Anwar juga kerapkali mengulang ungkapan ‘Am allergic to Indian; be it politician or businessman’. Ganas statement. Mungkin Anwar teringat dengan peranan yang dimainkan Nalla dan Gobalakrishnan sebelum ini. Itu sebab Anwar semakin fobia dengan orang India.

Sekarang ini, kalau menurut arahan HQ PKR, isu Deepak is no go. No traction. Tak bawa impak apa sekalipun. Kena pindah isu lain.

Habis tu, yang Rafizi gila main isu Deepak ini ikut ARAHAN siapa? Siapa lebih POWER dalam PKR ketika ini?

Januari 3, 2013 at 10:14 am 2 comments


Januari 2013
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 75,297,057 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 143 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 9 OF THE SCARIEST ANIMAL MOUTHS OUT THERE
    9 of the scariest animal mouths out thereBy Bryan Nelson, Mother Nature Network, 21 September 2016.Getting eaten alive is not a good way to go, and perhaps it's that fear that makes the mouths of some animals such terrifying sights to behold. In this regard, few animal mouths elicit fear quite like the gummy-pink jaws of a great white shark [pictured to […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Sabotaj Mahathir terhadap Rosmah hanya malukan UNESCO
    UNESCO mengeluarkan kenyataan memuji usaha permata dan Datin Seri Rosmah. Petikan berikut:This spirit of dialogue and openness echoes all UNESCO’s actions to promote peace and improve human dignity through the 'soft power' of education, culture and the sciences.In this context, Permata, established upon the initiative of Datin Paduka Seri Rosmah Ma […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • I AM BACK HARAMIOS! JOM SUPPORT KJ WEI - FAK ANWAR!
    Dah lama aku tak tulis blog aku ni, maybe korang ingat aku dah mampos kot. Bukan apa aku macam hilang mood bila tengok keadaan politik sekarang ni. Yalah aku ni kan expert mneyerang pembangkang, tiba-tiba bila mula bercakaran sama sendiri aku hilang arah dan merasa sedih yang teramat sangat. Nak buat macamana kan, kita mampu mrancang tapi Allah jua yang mene […]

RSS Musram Rakuman

  • Benarkah Sabah Dapat Manafaat Dari Penubuhan Malaysia?
    JIKA benar, Sabah dapat manafaat dari Penubuhan Malaysia? Mengapa ada sesetengah rakyat mempertikai, sehingga timbulnya kenyataan SABAH FOR SABAHAN, malah ada sebahagian rakyat Sabah gemar untuk keluar daripada Persekutuan Malaysia!!!Kalau membandingkan keadaan tahun 1963 dengan keadaan sekarang, sudah tentu kenyataan SABAH DAPAT MANAFAAT DARI PENUBUHAN MALA […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Benarkah Sabah Dapat Manafaat Dari Penubuhan Malaysia?
    JIKA benar, Sabah dapat manafaat dari Penubuhan Malaysia? Mengapa ada sesetengah rakyat mempertikai, sehingga timbulnya kenyataan SABAH FOR SABAHAN, malah ada sebahagian rakyat Sabah gemar untuk keluar daripada Persekutuan Malaysia!!!Kalau membandingkan keadaan tahun 1963 dengan keadaan sekarang, sudah tentu kenyataan SABAH DAPAT MANAFAAT DARI PENUBUHAN MALA […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.