Archive for Januari 3, 2013

Deepak Vs. Rafizi

deepak-jaikishan-300x192Anwar tidak berasa cukup puas hati dengan isu yang dibawa oleh Rafizi baru-baru ini. Anwar sudah pun memaklumkan kepada Rafizi supaya tidak terlalu yakin dengan sumber maklumat Deepak. Itupun setelah Anwar mendapat sedikit maklum balas oleh beberapa orang businessman yang pernah menjalankan perniagaan bersama Deepak sebelum ini. Anwar dapat membuat konklusi bahawa Deepak adalah – professional con-man. Nothing more than that.

Apabila mendapat info awal, Anwar sudah menasihatkan Rafizi supaya jangan robust sangat dengan isu ini. Kena hati-hati. Yang jadi masalahnya, kegagalan Rafizi untuk substantiate dengan data dan dokumen yang asli boleh menyebabkan integriti PKR juga terjejas.

Sumber dalaman PKR sudah heboh dengan gag-order supaya PKR tidak sangat memainkan isu Deepak ini. Anwar tidak mahu Deepak menjadikan PKR sebagai medan untuk membawa kesumat dendam peribadi. ‘He’s not a politician. We are. We must be extra careful’. Itu penegasan Anwar banyak kali.

Tapi kerana terlalu ambitious untuk memenangi Parlimen Pandan – Rafizi sudah tidak mengikut arahan yang diberikan. Semua dokumen yang dipegang Rafizi masih belum dibuktikan kesahihannya.

Anwar juga kerapkali mengulang ungkapan ‘Am allergic to Indian; be it politician or businessman’. Ganas statement. Mungkin Anwar teringat dengan peranan yang dimainkan Nalla dan Gobalakrishnan sebelum ini. Itu sebab Anwar semakin fobia dengan orang India.

Sekarang ini, kalau menurut arahan HQ PKR, isu Deepak is no go. No traction. Tak bawa impak apa sekalipun. Kena pindah isu lain.

Habis tu, yang Rafizi gila main isu Deepak ini ikut ARAHAN siapa? Siapa lebih POWER dalam PKR ketika ini?

Januari 3, 2013 at 10:14 am 2 comments


Januari 2013
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 65,634,512 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 131 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 8 WAYS YOUR OFFICE JOB IS KILLING YOU
    8 Ways Your Office Job Is Killing YouBy Talal Al-Khatib, Discovery News, 1 June 2015.Looking at the entire spectrum of occupations humans have held over the course of our history, working a desk job looks like a pretty sweet gig. Very little physical exertion is required. No immediate dangers lurk in the typical office environment. Climate control. Comfortab […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Terus kehadapan...
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya bu […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Khabar kuat PASMA akan TABUR ANG POW merah dari DAP
    Pendedahan SInar Harian di atas berlaku sekitar Muktamar 2012 di mana golongan Anwarinas mula menunjukkan taring bagi menguasai Timbalan Presiden, Naib, Ketua-Ketua Sayap dan AJK Pusat serta AJK negeri.Dalam keadaan kumpulan Anwarinas sudah terdesak dan melihat kemungkinan gelombang menghalau Anwarinas untuk keluar dari PAS akan bermula dengan pemilihan saya […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Laman AIDC Berpindah
    Assalamualaikum wbt. Dimaklumkan mulai hari ini, 31 Mei, laman AIDC berpindah ke tapak baharu di aidcnews.wordpress.com/ Terima kasih dia atas segala sokongan dan mohon maaf dengan segala kesulitan. AIDC

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • WAHAI BANI MELAYU! PRESIDEN MANAKAH PILIHAN ANDA UNTUK MENERAJUI PAS!??
    Ini aku post kat FB aku, aku pun ada FB la Jilake, apa ingat aku tak glamer ke? Foolowers pun dah lebih 20 k tau, so aku nak gunakan kesempatan ini dan nak tanya kat korang bani Melayu dan Bani PAS, siapa yang layak jadi Presiden PAS?Seorang ulamak? Atau seorang proksi DAP? Mana satu pilihan korang?

RSS Musram Rakuman

  • Kemelut 1MDB Tidak Lama Berakhir
    1. Jika sebelum ini, pengeritik DS Najib yang dikaitkan dengan 1MDB, saban hari mempersoal, kerana Perdana Menteri tidak menjawab berbagai dakwaan. Sebab berdiam dirinya Perdana Menteri, kerana isu-isu yang dibangkitkan kebanyakan auta. Selain itu, sebarang jawapan yang diberikan, bukan dianggap sebagai jawapan, akan tetapi digunakan sebagai modal untuk dipu […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Poverty : Setting The Record Straight
    Idris Jala answers allegations on misleading poverty figures   Getting a grip on the issue of poverty is complex. If you ask different people in different settings, you will get different answers. So when the government announces the significant reduction of poor households from 49.3% in 1970 to 0.6% in 2014, critics are annoyed and ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kemelut 1MDB Tidak Lama Berakhir
    1. Jika sebelum ini, pengeritik DS Najib yang dikaitkan dengan 1MDB, saban hari mempersoal, kerana Perdana Menteri tidak menjawab berbagai dakwaan. Sebab berdiam dirinya Perdana Menteri, kerana isu-isu yang dibangkitkan kebanyakan auta. Selain itu, sebarang jawapan yang diberikan, bukan dianggap sebagai jawapan, akan tetapi digunakan sebagai modal untuk dipu […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 131 other followers