Deepak Vs. Rafizi

Januari 3, 2013 at 10:14 am 2 comments

deepak-jaikishan-300x192Anwar tidak berasa cukup puas hati dengan isu yang dibawa oleh Rafizi baru-baru ini. Anwar sudah pun memaklumkan kepada Rafizi supaya tidak terlalu yakin dengan sumber maklumat Deepak. Itupun setelah Anwar mendapat sedikit maklum balas oleh beberapa orang businessman yang pernah menjalankan perniagaan bersama Deepak sebelum ini. Anwar dapat membuat konklusi bahawa Deepak adalah – professional con-man. Nothing more than that.

Apabila mendapat info awal, Anwar sudah menasihatkan Rafizi supaya jangan robust sangat dengan isu ini. Kena hati-hati. Yang jadi masalahnya, kegagalan Rafizi untuk substantiate dengan data dan dokumen yang asli boleh menyebabkan integriti PKR juga terjejas.

Sumber dalaman PKR sudah heboh dengan gag-order supaya PKR tidak sangat memainkan isu Deepak ini. Anwar tidak mahu Deepak menjadikan PKR sebagai medan untuk membawa kesumat dendam peribadi. ‘He’s not a politician. We are. We must be extra careful’. Itu penegasan Anwar banyak kali.

Tapi kerana terlalu ambitious untuk memenangi Parlimen Pandan – Rafizi sudah tidak mengikut arahan yang diberikan. Semua dokumen yang dipegang Rafizi masih belum dibuktikan kesahihannya.

Anwar juga kerapkali mengulang ungkapan ‘Am allergic to Indian; be it politician or businessman’. Ganas statement. Mungkin Anwar teringat dengan peranan yang dimainkan Nalla dan Gobalakrishnan sebelum ini. Itu sebab Anwar semakin fobia dengan orang India.

Sekarang ini, kalau menurut arahan HQ PKR, isu Deepak is no go. No traction. Tak bawa impak apa sekalipun. Kena pindah isu lain.

Habis tu, yang Rafizi gila main isu Deepak ini ikut ARAHAN siapa? Siapa lebih POWER dalam PKR ketika ini?

About these ads

Entry filed under: Pakatan Rakyat, PKR. Tags: , , , , , .

Mansor Othman: MVP dalam PKR? Get Rid of Mansor – ASAP

2 Komen Add your own

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2013
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 60,951,714 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 129 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 BIZARRE OBJECTS YOU DIDN’T KNOW WERE IN OUR SOLAR SYSTEM
    10 Bizarre Objects You Didn’t Know Were In Our Solar SystemBy James Coleman-Smith, Listverse, 5 March 2015.With 4,826 confirmed planets and Kepler candidates and the discovery of a gas giant with a colossal system of 160 rings, it may seem like we know quite a bit about what is out there in the cosmos.However, the universe loves to confuse us, and - frankly […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Kenapa ghaflah? Anwar hanya mohon ringankan hukuman, TETAP PESALAH!
    Jabatan penjara telah umumkan Anwar tidak akan dibenarkan ke parlimen. Banduan buat cara banduan.Agak pelik kenapa beberapa pemimpin Kerajaan kelihatan terlalu apologetik dan melatah dengan begitu cepat apabila ada suara sumbang mendesak Anwar dibenarkan hadir sidang Parlimen yang dijadualkan bermula pada 09 Mac ini.Pelbagai kenyataan dikeluarkan daripada te […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Militan IS Warga Malaysia Masih Belum Ambil Slip SPM
    GURUN: Mohd Faris Anuar, yang dikenalpasti sebagai salah seorang rakyat Malaysia yang dipercayai terlibat dalam rakaman video penyembeliahan rakyat Syria oleh kumpulan militan (IS) masih belum mengambil slip keputusan Sijil Peperiksaan Malaysia (SPM) yang didudukinya pada 2012. Perkara itu disahkan oleh pengetua sekolahnya, Che Noorliati Said. Mohd Faris yan […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APA BENARKAH KETUA PENGARAH BTN ADALAH PENCINTA ANWAR IBRAHIM?
    Ini ada cerita yang terlampau panas! Aku terkejut baca dengan pendedahan yang dilakukan oleh blog Buletin Sengal, so aku nak share dengan korang kat blog aku ni:Selama ini, cerita-cerita 'dalam kelambu' Biro Tata Negara, kurang didedahkan. Semuanya kerana kerahsiaan. Walaupun terdapat pertikaian terutama sekali membabitkan buku-buku penerbitan dan […]

RSS Musram Rakuman

  • Sabtu Ini: Himpunan Lawan Tetap Lawan- Berkumpul-Ambil Gambar-Pulang
    JANGAN bayangkan sokongan tahun 1998, terhadap Anwar, kali ini, hanya terhad kepada segelintir penyokong tegar beliau. Itupun sangat bergantung kepada SOP- berhimpuan- ambil gambar-muat naik facebook-pulang.Keadaan itu, akan sama berlaku pada Sabtu (7 mac), walaupun himpunan protes itu telah diwar-warkan sejak seminggu.Himpunan pada Sabtu, kononnya mendesak […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Tourism Thriving In Malaysia Despite Airline Tragedies
    January-October 2014 data shows 22.9 million visitors, a jump of nearly 10% from a year earlier   KUALA LUMPUR — Two airplane catastrophes put Malaysia on the map in a bad way in 2014. But the high visibility didn’t hurt the country’s tourism industry and may even have helped: Visitor numbers posted their strongest growth ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Posting Pilihan : www.bangkit.info
    2.6 Juta Orang Kristian Bakal Dinafikan Hak Untuk ...: Seorang anak gadis Kristian di Sabah telah memilih untuk meninggalkan agama tersebut. Usianya dikatakan sekitar 16 tahun. Sebagai seorang ... Read More..

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Sabtu Ini: Himpunan Lawan Tetap Lawan- Berkumpul-Ambil Gambar-Pulang
    JANGAN bayangkan sokongan tahun 1998, terhadap Anwar, kali ini, hanya terhad kepada segelintir penyokong tegar beliau. Itupun sangat bergantung kepada SOP- berhimpuan- ambil gambar-muat naik facebook-pulang.Keadaan itu, akan sama berlaku pada Sabtu (7 mac), walaupun himpunan protes itu telah diwar-warkan sejak seminggu.Himpunan pada Sabtu, kononnya mendesak […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Posting Pilihan : www.bangkit.info
    2.6 Juta Orang Kristian Bakal Dinafikan Hak Untuk ...: Seorang anak gadis Kristian di Sabah telah memilih untuk meninggalkan agama tersebut. Usianya dikatakan sekitar 16 tahun. Sebagai seorang ... Read More..

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 129 other followers

%d bloggers like this: