Rahman Maidin – Balas Budi atau Cari Rezeki

Januari 14, 2013 at 7:06 pm Tinggalkan komen

rahman_maidin_2Di kalangan kawan-kawan PKR pun, tak semuanya seronok dan boleh terima kalangan politikus yang lompat masuk ke PKR di saat-saat akhir menjelang PRU ini. Pada mereka, kumpulan ini adalah KCR – kumpulan cari makan. Betul, mereka semua sudah kaya. Tapi mereka mahu tambah kekayaan mereka dengan lebih banyak lagi.

Antara objek dibenci di kalangan orang PKR pada ketika ini ada dua. Kedua-duanya MAMAK.

1. Kadiaq Sheikh Fadiaq
2. Rahman Maidin

Walaupun kedua-duanya belum berada dalam PKR, kelibat mereka tidak disenangi oleh budak-budak PKR. Azmin khususnya selalu mengingatkan budak-budak PKR supaya hati-hati dengan orang-orang begini. Mereka ini tidak ada maruah dalam politik. Semuanya kerana duit dan kuasa.

Rahman Maidin yang kali ini sibuk dengan t shirt ‘peduli rakyat’ – sebenarnya mendatangkan menyampah di kalangan budak-budak PKR. Budak-budak lama zaman reformasi, bacth 1998/1999 kenal sangat dengan perangai Rahman Maidin. Tak pernah bantu Pak Sheikh pun. Hilang entah ke mana.

Menjelang PRU, tiba-tiba watak macam ini timbul semula.

Azmin antara tak senang dengan kehadiran muka-muka tak tahu malu seperti ini.

Demikian juga apabila Azmin tahu Abdul Rahim Ghouse yang sudah mula turun ke Perak dan diberikan ruang oleh Dr Md Nur. Pada Azmin, ini semua orang yang tak boleh dipercayai dan diberikan ruang.

Kumpulan macam Kadiaq dan Rahman Maidin – hanya merosakkan imej PKR; kata Ketua AMK Cabang di Selangor.

About these ads

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim. Tags: , , , .

Post-mortem HKR112 di Tropicana Pandangan Aktivis Sosial Mengenai HKR112….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2013
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 65,570,007 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 131 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: 8 COMPUTER VIRUSES THAT BROUGHT THE INTERNET TO ITS KNEES
    8 Computer Viruses That Brought the Internet to Its KneesBy KeriLynn Engel, Who Is Hosting This, 1 June 2015.Since the very first computer virus spread like wildfire by infecting floppy disks, viruses have gone on to cause millions in damages across the globe.The first computer virus, called the “Elk Cloner,” was created as a teenager’s harmless prank, displ […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Terus kehadapan...
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya bu […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Sapa nak gabung dgn UMNO -- Ulamak atau PASMA atau DAP???
    DAP tuduh PAS faction ulamak dengan UMNO. Dah ... puak ulamak kata DAP dengan UMNO pulak....Baca harakah di SINIBekas pemimpin UMNO seperti Mat Taib dan Tamrin pulak kuat menyokong PASMA. Adakah mereka spy UMNO yang jadi link kepada PASMA?Semua ditanya tak ngaku dan masih kuat pertahankan Pakatan Rakyat. Fening ...

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Laman AIDC Berpindah
    Assalamualaikum wbt. Dimaklumkan mulai hari ini, 31 Mei, laman AIDC berpindah ke tapak baharu di aidcnews.wordpress.com/ Terima kasih dia atas segala sokongan dan mohon maaf dengan segala kesulitan. AIDC

RSS Perak Today

  • Ahmad Awang ikrar mahu Pas kembali bersatu
    SHAH ALAM – Calon Presiden Pas, Ahmad Awang hari ini berikrar akan menyerah segala keringat jiwa dan raganya kepada parti itu sekiranya beliau dipilih untuk memegang jawatan presiden parti. Katanya, beliau juga akan kembali memperkukuhkan Pas bagi menjadikan parti itu sebuah entiti siyasah yang mampu menerbitkan kepercayaan rakyat untuk diberikan amanah ke P […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! AKU TAK FAHAM APA MAKSUDNYA SETUJU TETAPI DENGAN SYARAT NI?
    Jumaat lalu, DS Mohd Najib Tun Razak mengesa supaya mana-mana menteri yang tidak bersetuju dengan pendekatannya dalam isu 1MDB supaya meletakkan jawatan. DS Najib memberi kata dua tersebut di dalam mesyuarat kabinet selepas Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah membentangkan pelan hala tuju 1MDB kepada kabinet. Hari ini pula, Menteri Perta […]

RSS Musram Rakuman

  • 1MDB: Penentang DS Najib Kehabisan Peluru
    1. Penentang Dato Seri Najib Tun Razak, khususnya Blogger dan Wartawan Veteran- A Kadir Jasin, macam kehabisan peluru, sehingga menulispun tiada lagi yang boleh ditulis yang membuatkan pembaca tertanya-tanya.2. Tulisan terbaru wartawan veteran itu, antaranya menyebut kononnya cheque bernilai ratusan juta bertukar tangan. Syarikat seperti 1MDB yang mempunyai […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Poverty : Setting The Record Straight
    Idris Jala answers allegations on misleading poverty figures   Getting a grip on the issue of poverty is complex. If you ask different people in different settings, you will get different answers. So when the government announces the significant reduction of poor households from 49.3% in 1970 to 0.6% in 2014, critics are annoyed and ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • 1MDB: Penentang DS Najib Kehabisan Peluru
    1. Penentang Dato Seri Najib Tun Razak, khususnya Blogger dan Wartawan Veteran- A Kadir Jasin, macam kehabisan peluru, sehingga menulispun tiada lagi yang boleh ditulis yang membuatkan pembaca tertanya-tanya.2. Tulisan terbaru wartawan veteran itu, antaranya menyebut kononnya cheque bernilai ratusan juta bertukar tangan. Syarikat seperti 1MDB yang mempunyai […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 131 other followers

%d bloggers like this: