Archive for Januari 16, 2013

Harapan PKR di Sabah – LAIN KALI LAH!

Anwar IbrahimTidak ada perkara yang lebih mengecewakan Anwar apabila dapat tahu HKR112 tidak berjangkit ke Sabah. Kalau ikut modal yang diberikan, sepatutnya perhimpunan di Sabah dapat mengumpulkan lebih 10,000 orang. Beberapa orang Ketua Cabang sudah diberikan peruntukan khusus untuk membawa turun ahli-ahli/mereka yang bersimpati dengan perjuangan Anwar untuk bersama di Kota Kinabalu.
Menurut seorang teman PKR di Sabah, ada Ketua Cabang yang diberikan RM30k untuk menurunkan 3000 orang di Sabah. Gagal. Big time failed. Anwar cukup berasa kecewa apabila peruntukan yang sepatutnya boleh digunakan untuk acara lain di Semenanjung, sudah digunakan untuk kepentingan diri sendiri.
‘Sabah people are just PATHETIC’. Itu sahaja kesimpulan Anwar.
Lebih mengecewakan ‘acid test’ Anwar kepada beberapa pemimpin re-con di Sabah juga gagal. Ghafur. Lajim. Semuanya tidak mampu mobilisasi sokongan.
Anwar cukup tidak puas hati apabila Sabah mengambil sikap sambil lewa dengan gelombang politik. Sementara Anwar membayar harga yang besar untuk mendapat sokongan Jefrrey Kitingan dan STAR, pemimpin Sabah lain hanya main peranan ‘wait and see’. Mereka tak mahu committ.
Thamrin juga menaikkan darah Anwar. Gagal laksanakan tugas. Ambil mudah dengan HKR.
Nak ubah macamana lagi kepimpinan di Sabah ini. Waktu Azmin lead jentera politik Sabah – semua Ketua Cabang komplen kononnya Azmin adalah orang luar dan tak faham dengan politik Sabah. Bila Anwar tukar, jadi macam ini.
Kalau terus macam ini. Anwar sendiri sudah kata dengan nada sedih – ‘LAIN KALI LAH….’

Pengerusi Negeri Ahmad Thamrin Haji Jaini 016-8191919

Timbalan Pengerusi Christina Liew 016-8314629

Naib Pengerusi 1 Datuk Kong Hong Ming 013-8888188

Naib Pengerusi 2 Haji Awang Tengah Haji Awang Amin 019-8135888

Naib Pengerusi 3 Datuk John Ghani 019-8953001

Setiausaha MPN Mursalim Tanjul 019-8707069

Penolong Setiausaha 1 Abdul Razak Jamil 016-8311151

Penolong Setiausaha 2 Jeffry Yap 016-8172178

Penolong Setiausaha 3 Adris Taripin 013-5577987

Bendahari Dr Roland Chia Ming Shen 016-8300183

Penolong Bendahari Anthony Mandiau 014-6718552

Ketua Penerangan Jonathan Yasin 019-8412799

Timbalan Ketua Penerangan Chong Sen Liong 019-8079873

Pengarah Strategik Datuk Dr Hamzah Amir 012-8031691

Pengarah Pilihanraya Haji Ramlee Dua 016-8482565

Ketua Wanita Saukinah Yusof 019-2436580

Timbalan Ketua Wanita Evelyn Gobile 016-8334027

Ketua AMK Abdul Razak Jamil 016-8311151

Timbalan Ketua AMK Ustaz Pajudin Nordin 016-8411292

Ketua Cabang Kudat Mursalim Tanjul 019-8707069

Ketua Cabang Kota Marudu Anthony Pilit @ Biri Mandiau 014-6718552

Ketua Cabang Kota Belud Jalumin bin Bayogoh 014-6790579

Ketua Cabang Tuaran Umsery @ Ansari Abdullah 016-8329888

Ketua Cabang Sepanggar Sulaiman Alladad 019-8708017

Ketua Cabang Kota Kinabalu Liew Chin Jin @ Christina Liew 016-8314629

Ketua Cabang Putatan Awang Ahmad Sah 016-8333304

Ketua Cabang Penampang Dr Roland Chia Ming Shen – Pmgku 016-8300183

Ketua Cabang Papar Slvester Balon Mujim 012-8444197

Ketua Cabang Kimanis Awang Tangah Awang Amin 019-8135888

Ketua Cabang Beaufort Lajim Md Yusof 013-8965458

Ketua Cabang Beluran Sipin Kadandi 019-8047425

Ketua Cabang Sipitang Dojit Muda 016-8315143

Ketua Cabang Ranau Jonathan Yasin 019-8412799

Ketua Cabang Keningau Datuk Dr Jeffery Kitingan 019-8505005

Ketua Cabang Tenom Peter Lonok – Pmgku 013-5559499

Ketua Cabang Pensiangan Danny Anthony Andipai 019-5877500

Ketua Cabang Libaran Ahmad Thamrin Haji Jaini 016-8191919

Ketua Cabang Batu Sapi Datuk Nahalan Damsal 019-8047425

Ketua Cabang Sandakan

Ketua Cabang Kinabatangan Ghani Medeh – Pmgku 019-8136594

Ketua Cabang Silam Johani Abdul Halim 012-8302289

Ketua Cabang Semporna Md Abdul Wahab Datuk Pg Abdullah 019-8717356

Ketua Cabang Tawau Datuk Kong Hong Ming 013-8888188

Ketua Cabang kalabakan Datuk Dr Hamzah Amir 012-8031691

Biro Latihan Mazhry Nasir 016-8371090

Biro Hal Ehwal Agama Ustaz Haji Awang Laiman 016-8436511

Biro Integrasi Nasional Dr Chong Eng Leong 016-8803466

Biro Pendidikan Datuk Dr Haji Hasbullah Md Taha

Biro Kemasyarakatan Lukia Indan 019-8534657

Biro Kesihatan Dr Nicholas James Guntobon 013-8515115

Biro Perpaduan / Pengukuhan Parti Masikong Maluk 013-5431136

Biro Penerangan Jonathan Yasin 019-8412799

Pengarah Komunikasi Ronnie Klassen 019-8405418

Ex Officio Datuk Halik Zaman 019-5300911

Ex Officio Datuk Hussin Dali 019-8816505

Ex Officio Datuk James Ghani 016-5860828

Ex Officio Edward Linggu

Ex Officio Benedette Wong 016-8060643

Ex Officio Saidil Simoi 016-5522349

Ex Officio Benny Kuik 019-8516306

Ex Officio Richard Jaya Suria 012-8371234

Januari 16, 2013 at 1:57 pm 1 komen


Januari 2013
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 60,977,030 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 129 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 NUMBERS THAT LAUNCHED ABSURD SUPERSTITIONS
    10 Numbers That Launched Absurd SuperstitionsBy Elizabeth S. Anderson, Listverse, 6 March 2015.The number 13 is famously considered unlucky, but it’s not alone. Many numbers are avoided, unwanted, and deemed unlucky due to superstitions, pronunciations, or even events or accidents involving them.1. 039Photo credit: U.S. Department of Defense Due to the suppo […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Coroner rules police responsible for security guard Sugumar’s death
    SHAH ALAM: A Coroner’s Court here held that the police had committed unlawful omission by not providing immediate medical attention to security guard C. Sugumar, who ran amok and died two years ago. Judge Rozi Bainon said the police’s refusal to send Sugumar to hospital after he suffered difficulty in breathing, because he was big in size, was not an excuse. […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! PENGARAH PENJARA KENA JAWAB SEMUA SOALAN NI!?
    Ketua Pengarah Penjara Malaysia perlu jawab soalan ini sejujurnya kpd rakyat Malaysia. Jgn cuba menipu atau membelit. 1. Sejak Anwar Ibrahim dipenjara 10 Feb 2015, telah berapa kali pihak penjara membenarkan ahli keluarga beliau melawatnya ? 2. Kenapa boleh dikatakan hampir setiap hari Anwar boleh mengadakan perjumpaan dgn peguamnya di penjara ? Dan ketika p […]

RSS Musram Rakuman

  • Sabtu Ini: Himpunan Lawan Tetap Lawan- Berkumpul-Ambil Gambar-Pulang
    JANGAN bayangkan sokongan tahun 1998, terhadap Anwar, kali ini, hanya terhad kepada segelintir penyokong tegar beliau. Itupun sangat bergantung kepada SOP- berhimpuan- ambil gambar-muat naik facebook-pulang.Keadaan itu, akan sama berlaku pada Sabtu (7 mac), walaupun himpunan protes itu telah diwar-warkan sejak seminggu.Himpunan pada Sabtu, kononnya mendesak […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Demo KitaLawan : DAP Kata ‘No’, PAS Buat ‘Dunno”
    DAP larang semua ADUN Pakatan Rakyat Pulau Pinang sertai demo di Sogo, Kuala Lumpur   GEORGETOWN: Kerajaan Pulau Pinang mengarahkan semua wakil rakyatnya berada di kawasan masing-masing esok, sekaligus tidak menyertai demonstrasi #KitaLawan di hadapan kompleks membeli-belah Sogo di Kuala Lumpur.   Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, kesemua ADUN Pakatan Rak […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • 2.6 Juta Orang Kristian Bakal Dinafikan Hak Untuk ...
    www.bangkit.info 2.6 Juta Orang Kristian Bakal Dinafikan Hak Untuk ...: Seorang anak gadis Kristian di Sabah telah memilih untuk meninggalkan agama tersebut. Usianya dikatakan sekitar 16 tahun. Sebagai seorang ... Read More..

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Sabtu Ini: Himpunan Lawan Tetap Lawan- Berkumpul-Ambil Gambar-Pulang
    JANGAN bayangkan sokongan tahun 1998, terhadap Anwar, kali ini, hanya terhad kepada segelintir penyokong tegar beliau. Itupun sangat bergantung kepada SOP- berhimpuan- ambil gambar-muat naik facebook-pulang.Keadaan itu, akan sama berlaku pada Sabtu (7 mac), walaupun himpunan protes itu telah diwar-warkan sejak seminggu.Himpunan pada Sabtu, kononnya mendesak […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • 2.6 Juta Orang Kristian Bakal Dinafikan Hak Untuk ...
    www.bangkit.info 2.6 Juta Orang Kristian Bakal Dinafikan Hak Untuk ...: Seorang anak gadis Kristian di Sabah telah memilih untuk meninggalkan agama tersebut. Usianya dikatakan sekitar 16 tahun. Sebagai seorang ... Read More..

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 129 other followers