Harapan PKR di Sabah – LAIN KALI LAH!

Januari 16, 2013 at 1:57 pm 1 komen

Anwar IbrahimTidak ada perkara yang lebih mengecewakan Anwar apabila dapat tahu HKR112 tidak berjangkit ke Sabah. Kalau ikut modal yang diberikan, sepatutnya perhimpunan di Sabah dapat mengumpulkan lebih 10,000 orang. Beberapa orang Ketua Cabang sudah diberikan peruntukan khusus untuk membawa turun ahli-ahli/mereka yang bersimpati dengan perjuangan Anwar untuk bersama di Kota Kinabalu.
Menurut seorang teman PKR di Sabah, ada Ketua Cabang yang diberikan RM30k untuk menurunkan 3000 orang di Sabah. Gagal. Big time failed. Anwar cukup berasa kecewa apabila peruntukan yang sepatutnya boleh digunakan untuk acara lain di Semenanjung, sudah digunakan untuk kepentingan diri sendiri.
‘Sabah people are just PATHETIC’. Itu sahaja kesimpulan Anwar.
Lebih mengecewakan ‘acid test’ Anwar kepada beberapa pemimpin re-con di Sabah juga gagal. Ghafur. Lajim. Semuanya tidak mampu mobilisasi sokongan.
Anwar cukup tidak puas hati apabila Sabah mengambil sikap sambil lewa dengan gelombang politik. Sementara Anwar membayar harga yang besar untuk mendapat sokongan Jefrrey Kitingan dan STAR, pemimpin Sabah lain hanya main peranan ‘wait and see’. Mereka tak mahu committ.
Thamrin juga menaikkan darah Anwar. Gagal laksanakan tugas. Ambil mudah dengan HKR.
Nak ubah macamana lagi kepimpinan di Sabah ini. Waktu Azmin lead jentera politik Sabah – semua Ketua Cabang komplen kononnya Azmin adalah orang luar dan tak faham dengan politik Sabah. Bila Anwar tukar, jadi macam ini.
Kalau terus macam ini. Anwar sendiri sudah kata dengan nada sedih – ‘LAIN KALI LAH….’

Pengerusi Negeri Ahmad Thamrin Haji Jaini 016-8191919

Timbalan Pengerusi Christina Liew 016-8314629

Naib Pengerusi 1 Datuk Kong Hong Ming 013-8888188

Naib Pengerusi 2 Haji Awang Tengah Haji Awang Amin 019-8135888

Naib Pengerusi 3 Datuk John Ghani 019-8953001

Setiausaha MPN Mursalim Tanjul 019-8707069

Penolong Setiausaha 1 Abdul Razak Jamil 016-8311151

Penolong Setiausaha 2 Jeffry Yap 016-8172178

Penolong Setiausaha 3 Adris Taripin 013-5577987

Bendahari Dr Roland Chia Ming Shen 016-8300183

Penolong Bendahari Anthony Mandiau 014-6718552

Ketua Penerangan Jonathan Yasin 019-8412799

Timbalan Ketua Penerangan Chong Sen Liong 019-8079873

Pengarah Strategik Datuk Dr Hamzah Amir 012-8031691

Pengarah Pilihanraya Haji Ramlee Dua 016-8482565

Ketua Wanita Saukinah Yusof 019-2436580

Timbalan Ketua Wanita Evelyn Gobile 016-8334027

Ketua AMK Abdul Razak Jamil 016-8311151

Timbalan Ketua AMK Ustaz Pajudin Nordin 016-8411292

Ketua Cabang Kudat Mursalim Tanjul 019-8707069

Ketua Cabang Kota Marudu Anthony Pilit @ Biri Mandiau 014-6718552

Ketua Cabang Kota Belud Jalumin bin Bayogoh 014-6790579

Ketua Cabang Tuaran Umsery @ Ansari Abdullah 016-8329888

Ketua Cabang Sepanggar Sulaiman Alladad 019-8708017

Ketua Cabang Kota Kinabalu Liew Chin Jin @ Christina Liew 016-8314629

Ketua Cabang Putatan Awang Ahmad Sah 016-8333304

Ketua Cabang Penampang Dr Roland Chia Ming Shen – Pmgku 016-8300183

Ketua Cabang Papar Slvester Balon Mujim 012-8444197

Ketua Cabang Kimanis Awang Tangah Awang Amin 019-8135888

Ketua Cabang Beaufort Lajim Md Yusof 013-8965458

Ketua Cabang Beluran Sipin Kadandi 019-8047425

Ketua Cabang Sipitang Dojit Muda 016-8315143

Ketua Cabang Ranau Jonathan Yasin 019-8412799

Ketua Cabang Keningau Datuk Dr Jeffery Kitingan 019-8505005

Ketua Cabang Tenom Peter Lonok – Pmgku 013-5559499

Ketua Cabang Pensiangan Danny Anthony Andipai 019-5877500

Ketua Cabang Libaran Ahmad Thamrin Haji Jaini 016-8191919

Ketua Cabang Batu Sapi Datuk Nahalan Damsal 019-8047425

Ketua Cabang Sandakan

Ketua Cabang Kinabatangan Ghani Medeh – Pmgku 019-8136594

Ketua Cabang Silam Johani Abdul Halim 012-8302289

Ketua Cabang Semporna Md Abdul Wahab Datuk Pg Abdullah 019-8717356

Ketua Cabang Tawau Datuk Kong Hong Ming 013-8888188

Ketua Cabang kalabakan Datuk Dr Hamzah Amir 012-8031691

Biro Latihan Mazhry Nasir 016-8371090

Biro Hal Ehwal Agama Ustaz Haji Awang Laiman 016-8436511

Biro Integrasi Nasional Dr Chong Eng Leong 016-8803466

Biro Pendidikan Datuk Dr Haji Hasbullah Md Taha

Biro Kemasyarakatan Lukia Indan 019-8534657

Biro Kesihatan Dr Nicholas James Guntobon 013-8515115

Biro Perpaduan / Pengukuhan Parti Masikong Maluk 013-5431136

Biro Penerangan Jonathan Yasin 019-8412799

Pengarah Komunikasi Ronnie Klassen 019-8405418

Ex Officio Datuk Halik Zaman 019-5300911

Ex Officio Datuk Hussin Dali 019-8816505

Ex Officio Datuk James Ghani 016-5860828

Ex Officio Edward Linggu

Ex Officio Benedette Wong 016-8060643

Ex Officio Saidil Simoi 016-5522349

Ex Officio Benny Kuik 019-8516306

Ex Officio Richard Jaya Suria 012-8371234

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat, PKR. Tags: , , , , .

Pandangan Aktivis Sosial Mengenai HKR112…. Kenapa Anwar Pula Goyang Dengan RCI???

1 Komen Add your own

  • 1. shams  |  Januari 17, 2013 at 12:43 pm

    tak perlu bayar kat PKR Sabah….DAP boleh wat keje tue semua…

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2013
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 69,650,637 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 136 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 STRANGE SECRET SOCIETIES THAT YOU’VE PROBABLY NEVER HEARD OF
    10 Strange Secret Societies That You’ve Probably Never Heard OfBy Debra Kelly, Urban Ghosts Media, 26 August 2015.Today, the term ‘secret society’ seems somewhat ironic. Arguably the most famous one - the Freemasons - really isn’t all that secret. The group’s esoteric rites and rituals might be steeped in mysticism and symbolism, but much has been written ab […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Terus kehadapan...
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya bu […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Amoi bogel pun belum tentu sertai BERSIH 4.0
    Cakap betul-betullah ...Jika dibuatnya amoi-amoi seksi yang putih gebu dengan dedah sana sini datang ramai-ramai dan bogel tengah jalan pun, belum tahu kehadhiran BERSIH 4.0 akan ramai.Dari masa BERSIH 3 pun tak ramai yang datang maka mereka reka auta demo seluruh dunia untuk kata konon ada 300,000 terlibat. Auta sama juga yang mereka guna untuk Bersih 4.0 u […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Azien Mat

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Laman AIDC Berpindah
    Assalamualaikum wbt. Dimaklumkan mulai hari ini, 31 Mei, laman AIDC berpindah ke tapak baharu di aidcnews.wordpress.com/ Terima kasih dia atas segala sokongan dan mohon maaf dengan segala kesulitan. AIDC

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! PM WAJIB PECAT TIMBALAN MENTERI YANG MENYOKONG AHLINYA SERTAI BERSIH!
    Baiklah dari tadi aku tengok semua mintak timbalan menteri jilake ini yang mengalakkan ahli dia join BERSIH ni untuk letak jawatan.Aku tak setuju dia letak jawatan, sebaliknya PM kena pecat dia sebab sudah terang lagi bersuluh yang dia ni tidak bersetuju dengan PM dan dia memang nak jatuhkan PM melalui gerakan demo jalanan.Seperti kata PM sebelum ini sesiapa […]

RSS Musram Rakuman

  • Himpunan Bersih- Pembangkang Rancang Berlaku Kematian
    1. Pihak polis kena hati-hati, peserta Bersih 4.0 akan melakukan provokasi melampau untuk memaksa pihak polis bertindak. Mereka merancang melakukan tindakan gila termasuk mencelakakan perserta, dan akan diwar-warkan sebagai tindakan polis. Mereka akan menggunakan tukang provokasi dengan bertindak di laur batasan sehingga ada yang luka parah dan kalau boleh b […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Himpunan Bersih- Pembangkang Rancang Berlaku Kematian
    1. Pihak polis kena hati-hati, peserta Bersih 4.0 akan melakukan provokasi melampau untuk memaksa pihak polis bertindak. Mereka merancang melakukan tindakan gila termasuk mencelakakan perserta, dan akan diwar-warkan sebagai tindakan polis. Mereka akan menggunakan tukang provokasi dengan bertindak di laur batasan sehingga ada yang luka parah dan kalau boleh b […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 136 other followers

%d bloggers like this: