Archive for Januari 28, 2013

Anwar Sedang Susun Tour Middle East dan Gaza?

hamasNampaknya ada orang yang tidak senang hati dengan lawatan Najib ke Gaza  baru-baru ini. Ada usaha yang sangat keras untuk Anwar melakukan perkara sama, khususnya menjelang PRU yang akan datang ini. Kalau sebelum ini  Anwar mengatakan lawatan Najib sebagai UNWISE dan tidak kena pada  tempatnya – hujung minggu cuti Thaipusam jadi sibuk di PKR HQ untuk  menyusun lawatan sama ke Gaza dan negara sekitar.
Menurut seorang penganalisis politik dalaman PKR – Najib score banyak  point politik dalam lawatan ke Gaza baru-baru ini. Penganalisa politik  itu juga mengatakan bahawa lawatan Najib sebenarnya lebih tertumpu  kepada usaha memperkecilkan usaha Pas berbanding PKR. Najib mahu  tampilkan bahawa BN lebih mendapat hormat kalangan negara luar  berbanding brand Pas yang lebih konvensional dan ekstrim.
Anwar tidak peduli dengan kesan lawatan Najib kepada Pas. Anwar lebih  minat nak tahu kesan lawatan Najib kepada PKR dan kedudukan politik  dirinya. Anwar tidak mahu ianya memberikan kesan kepada populariti  dirinya sebagai pemimpin yang mampu menyaingi Najib dalam segala segi.
Opposition leader Anwar Ibrahim today described prime minister Najib  Razak’s visit to the Gaza Strip last week as “unwise” and said Najib   should have contacted both the Hamas and Fatah governments.

The opposition leader said this in response Palestinan President  Mahmoud Abbas statement on Tuesday criticising  Najib’s visit to the  Hamas-run enclave as harming the legitimate representative of the  Palestinian people.

“Najib was unwise and should have contacted both Fatah and Hamas… He  should have recognised both groups,” Anwar told a press conference here  today.

“As a political leader, he should have met up with both sides and  discussed extensively the negotiations between Hamas and Fatah,” he  added.

Anwar claimed Najib’s meeting with Hamas premier Ismail Haniyeh was a mere political move to please the Muslims.

“Before this Umno had not recognised Hamas. And now they have done so because they are trying to appease the Muslim crowd,” he claimed.

Sebab itu, menurut PKR HQ, jika lawatan Anwar dapat direalisasikan,  akan ada satu FORUM POLITIK ANTARABANGSA yang menemukan Anwar di atas  pentas bersama dengan pemimpin Hamas dan Fatah. Beberapa pihak lobbyist  di Amerika sedang giat mencadangkan agar forum tersebut dibiayai oleh  Kerajaan Amerika.

Jika Anwar dapat melaksanakan pertemuan itu, barangkali markah  politik Anwar dapat naik menjelang PRU. Soalnya, mahukah Hamas dan Fatah bertemu di atas pentas forum antarabangsa TAJAAN Amerika?

Januari 28, 2013 at 10:52 am 3 comments


Januari 2013
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 60,898,325 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 129 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 UNSOLVED MYSTERIES THAT HAVE BEEN SOLVED
    10 Unsolved Mysteries That Have Been SolvedBy Patrick J. Kiger, How Stuff Works, 20 February 2015.People love a good mystery. We wonder who Jack the Ripper really was or what happened on Malaysian Airlines Flight 370 or what is the secret of the Bermuda Triangle.Wait...that last one was solved.Certain mysteries are mysteries no more. Thanks to scientific too […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • PASMA Akui Anwar & DAP Sumber Kekuatan
    AIDCNews – 5/3/15 – Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA) mengakui Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim adalah sumber kekuatan kepada NGO itu dan Pakatan… more »

RSS Perak Today

  • 1MDB Perlu Buat Keputusan Pantas – Khairy
    KUALA LUMPUR 4 Mac – 1Malaysia Development Berhad (1MDB) perlu menjana semula kewangannya dengan pantas menerusi aset sedia ada bagi membolehkan syarikat tersebut membayar beberapa hutang tertunggak. Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin (gambar) berkata, sebagai sebuah syarikat besar, 1MDB perlu mengurangkan hutang-hutangnya. “Mereka (1MDB) mempunyai b […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APA BENARKAH KETUA PENGARAH BTN ADALAH PENCINTA ANWAR IBRAHIM?
    Ini ada cerita yang terlampau panas! Aku terkejut baca dengan pendedahan yang dilakukan oleh blog Buletin Sengal, so aku nak share dengan korang kat blog aku ni:Selama ini, cerita-cerita 'dalam kelambu' Biro Tata Negara, kurang didedahkan. Semuanya kerana kerahsiaan. Walaupun terdapat pertikaian terutama sekali membabitkan buku-buku penerbitan dan […]

RSS Musram Rakuman

  • Sabtu Ini: Himpunan Lawan Tetap Lawan- Berkumpul-Ambil Gambar-Pulang
    JANGAN bayangkan sokongan tahun 1998, terhadap Anwar, kali ini, hanya terhad kepada segelintir penyokong tegar beliau. Itupun sangat bergantung kepada SOP- berhimpuan- ambil gambar-muat naik facebook-pulang.Keadaan itu, akan sama berlaku pada Sabtu (7 mac), walaupun himpunan protes itu telah diwar-warkan sejak seminggu.Himpunan pada Sabtu, kononnya mendesak […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Tourism Thriving In Malaysia Despite Airline Tragedies
    January-October 2014 data shows 22.9 million visitors, a jump of nearly 10% from a year earlier   KUALA LUMPUR — Two airplane catastrophes put Malaysia on the map in a bad way in 2014. But the high visibility didn’t hurt the country’s tourism industry and may even have helped: Visitor numbers posted their strongest growth ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Posting Pilihan : www.bangkit.info
    2.6 Juta Orang Kristian Bakal Dinafikan Hak Untuk ...: Seorang anak gadis Kristian di Sabah telah memilih untuk meninggalkan agama tersebut. Usianya dikatakan sekitar 16 tahun. Sebagai seorang ... Read More..

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Sabtu Ini: Himpunan Lawan Tetap Lawan- Berkumpul-Ambil Gambar-Pulang
    JANGAN bayangkan sokongan tahun 1998, terhadap Anwar, kali ini, hanya terhad kepada segelintir penyokong tegar beliau. Itupun sangat bergantung kepada SOP- berhimpuan- ambil gambar-muat naik facebook-pulang.Keadaan itu, akan sama berlaku pada Sabtu (7 mac), walaupun himpunan protes itu telah diwar-warkan sejak seminggu.Himpunan pada Sabtu, kononnya mendesak […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Posting Pilihan : www.bangkit.info
    2.6 Juta Orang Kristian Bakal Dinafikan Hak Untuk ...: Seorang anak gadis Kristian di Sabah telah memilih untuk meninggalkan agama tersebut. Usianya dikatakan sekitar 16 tahun. Sebagai seorang ... Read More..

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 129 other followers