Bekas Panglima Tidak Memuaskan Hati Anwar…

Februari 18, 2013 at 12:52 pm 4 comments

bekas panglima laksanaman imranLeftenan Jeneral (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid, yang juga bekas Panglima  Angkata Tentera Darat Malaysia, Briged Jeneral Datuk Abdul hadi Abdul  Khatab dan Laksamana Pertama (B) Imran Abd Hamid (Laut) dan Brig Jen (B) Datuk Najmi Ahmad (Kagat).

Tidak pernah berlaku dalam sejarah politik negara apabila bekas- bekas  pegawai tinggi tentera kini menyatakan sokongan terbuka terhadap Pakatan Rakyat.

Ia ternyata memberi tamparan hebat kepada Umno Barisan  Nasional yang semakin hilang sokongan ketika bahang kempen pilihan raya  umum 13 mula dirasai.

Demikianlah spin kebanyakan blog pro-Pakatan Rakyat.

Ramai yang tidak mengetahui bahawa, selepas sahaja sesi di Keramat Wangsa, Anwar membisikkan ketidakpuasan hati dalam beberapa perkara:-

1. Kehadiran tidak seperti diharapkan. Rafizi cuba spin kehadiran 10k orang; tetapi kebanyakan blog pro-PR sendiri memberikan angka 3k.
2. Kesemua Panglima tidak memberikan komitmen kepada PKR (sebaliknya kepada PAS). Najmi lebih rapat dengan Pas. Laksamana (B) Imran juga memberikan komitmen kepada perjuangan Islam dan Pas.
3. Hadi lebih berminat dengan perjuangan ego diri sendiri.
4. Ghafir juga tidak komited dengan PKR (lebih kepada Pas).
5. Ketidakhadiran Azmin menghadirkan tanda tanya. Kawasan berdekatan dengan Gombak.
6. Ibrahim Yaacob tidak mampu bercakap apa mengenai Setiawangsa. Tidak ada agenda di Setiawangsa.
7. Kehadiran tidak sampai 20 orang (bangsa Cina).
8. Tiada langsung orang India.

Nampaknya, kebanyakan Panglima yang bersara ini lebih kepada perjuangan Islam dan bukannya PKR. Ini yang merisaukan Anwar, kerana ini akan menyebabkan usaha membawa mereka ke seluruh Negara, akan memberikan markah politik kepada Pas dan bukannya PKR.

Anwar akan berbincang kembali dengan Jawatankuasa Politik, samada usaha membawa turun kalangan Panglima (B) ini akan membawa kesan politik. Apakah akan ada ‘return of investment’ kepada modal yang diberi kepada mereka?

Advertisements

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat, PAS, PKR. Tags: , , , , , .

Apakah Strategi “Huguan Siou” Boleh Berjaya? Chua vs. DAP: Apa Permainan Anwar?

4 Komen Add your own

  • 1. JIWA HAMBA  |  Februari 18, 2013 at 2:07 pm

    Reblogged this on .

    Balas
  • 2. usin lempoyang  |  Februari 18, 2013 at 4:26 pm

    Artikel ini ada menyebut (Para 3)…’memberikan komitmen kepada perjuangan Islam dan Pas’..Pertanyaan saya: Bila masa perjuangan PAS itu sinonim dengan perjuangan Islam?? PAS hanya bertopengkan Islam sahaja..tetapi tidak pernah bersifat sebagai Islam!! Kalau betul PAS itu perjuangkan Islam..mana dia negara Islam yang diheboh-hebohkan dahulu..kenapa tetiba jadi Negara Berkebajikan?? PAS lebih takut kepada Karpal daripada Allah..?? sehingga terjadi yang sedemikian..?

    Balas
  • 3. sgt saunders  |  Februari 19, 2013 at 12:18 pm

    nama pun jenderal, brigd jenderal bersara….. so what do you expect from them

    masa kerja dulu pun ramai anak buah dia yang tak happy except Dato Nazmi KAGAT… dia memang jaga agama

    Balas
  • 4. shams  |  Februari 19, 2013 at 12:30 pm

    calon pru kaa…nak harapkan calon pakatan rakyat yang lain mana ada rekod pengurusan….cer tengok mahfuz tue…heheheheh

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Februari 2013
I S R K J S A
« Jan   Mac »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

Capaian Umum

  • 75,323,955 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • VIDEO: WATCH THIS INCREDIBLE FRESHLY REMOVED HUMAN BRAIN
    What does the human brain really look like when it's freshly removed? In this teaching video by the University of Utah Neuroscience Initiative, Professor Suzanne Stensaas of the University of Utah School of Medicine demonstrates the properties and anatomy of an unfixed brain. (WARNING: The video contains graphic images.)[Source: University of Utah Neuro […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Peter Bellew dedah Madey bohong dalam biography
    Dalam sidang akhbar Peter Bellew seperti mana dalam video di  https://www.facebook.com/130292657037346/videos/1572962909436973, CEO.Msia Airlines Bhd, Peter Bellew dedahkan percanggahan penuh pembohongan tulisan Mahathir dalam biography Doctor in the House.Berpura2 #taktau.Kenyataan penuh Peter Bellew seperti berikut:Peter Bellew – 22 OctoberThank you for jo […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Dana RM7.5bilion KKLW: Hak Rakyat Luar Bandar Dinafikan
    1. Siasatan SPRM terhadap dana RM7.5bilion KKLW hampir “full circle”. Mereka yang pernah menjadi “inner circle” rata-rata sudah ditahan reman. Kalau melihat modus operandi penahanan, memang terlihat bahawa target utama adalah Datuk Shafie Apdal.2. Dalam skandal sebesar ini, memang sah dilakukan oleh seseorang yang mempunyai kuasa. Memang daripada segi argume […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Dana RM7.5bilion KKLW: Hak Rakyat Luar Bandar Dinafikan
    1. Siasatan SPRM terhadap dana RM7.5bilion KKLW hampir “full circle”. Mereka yang pernah menjadi “inner circle” rata-rata sudah ditahan reman. Kalau melihat modus operandi penahanan, memang terlihat bahawa target utama adalah Datuk Shafie Apdal.2. Dalam skandal sebesar ini, memang sah dilakukan oleh seseorang yang mempunyai kuasa. Memang daripada segi argume […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: