Hubungan M’Sia-Singapura: Anwar Mahu Media Baru TENGGELAMKAN Cerita

Februari 20, 2013 at 12:16 pm 1 komen

malaysiasingapireArahan kepada semua portal pro-PR adalah untuk meminimumkan seboleh mungkin cerita kerjasama baik Malaysia-Singapura yang berlaku semalam. Jangan main cerita. Diamkan sahaja. Kalau terpaksa lapor, gunakan pendekatan yang ‘dry’ dan tidak ada isi.
Anwar nampak strategi media Najib. Gunapakai kerjasama ini sebaik mungkin – dan gunakan nada seolah-olah Singapura gembira dengan hubungan yang sedang berlangsung antara kedua Negara. Anwar nampak bahawa ini adalah modal pilihanraya.
Kita boleh tengok apa liputan yang diberikan oleh The Malaysian Insider dan Malaysia Chronicle. Hancur. Memang sengaja dibuat begitu.
http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/najib-hopes-malaysia-singapore-ties-will-grow-stronger/
Prime Minister Datuk Seri Najib Razak hopes that the bilateral ties  between Malaysia and Singapore will grow stronger through dialogues and  exchange programmes.

In his Twitter account, Najib expressed his happiness to have met his Singaporean counterpart Lee Hsien Loong in conjunction with the  Malaysia-Singapore Leaders’ Retreat in the city state today.

 

“Happy to meet with @leehsienloong for the 4th M’sia-Singapore  Leaders’ Retreat. Through dialogue & exchange, ties between us will  grow stronger,” he said.

The retreat, the highest-level bilateral forum for discussion on a  range of bilateral and regional issues of mutual interest to Malaysia  and Singapore, started yesterday.
Jahabar nampaknya ikut bulat-bulat arahan HQ PKR. Bulat-bulat. Mungkin tahu bahawa periuk nasi bergantung dengan laporan yang diberi. Apa-apa jadi, Jahabar kena secure diri sendiri dahulu.
Mana pergi details berikut:-

  • Projek Marina One
  • High speed rail link
  • Afiniti Medini
  • Avira
  • Projek RM8b Danga Bay

Semua projek ini Anwar mahu ditenggelamkan. Jangan beri laporan langsung.

About these ads

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, PKR. Tags: , , , .

Chua vs. DAP: Apa Permainan Anwar? Azizan Razak – Game Dalaman PAS; Game Tropicana?

1 Komen Add your own

  • 1. JIWA HAMBA  |  Februari 20, 2013 at 10:55 pm

    Reblogged this on .

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Februari 2013
I S R K J S A
« Jan   Mac »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

Capaian Umum

  • 65,417,283 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 131 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 INSECTS YOU’LL NEVER SEE COMING (UNTIL ITS TOO LATE)
    10 Insects You’ll Never See Coming (Until Its Too Late)By Christopher Stephens, Toptenz, 30 May 2015.Venomous insects have been copied by a range of “imposters,” which may be other insects, non-insect species or even plants. Motives include avoidance of predators, a bizarre pollination scam or an attempt to infiltrate gatherings of a prey species. Whatever t […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • 1MDB: Nak selesaikan masaalah pun dikasi masaalah?
    Semalam dilaporkan bahawa ada usaha kerajaan untuk restructure 1MDB yang sudah diperakui beberapa kali tentang gearing atau tahap hutang yang terlalu tinggi.Ia sudah disebut sebagai tidak sustainable oleh Dato Husni Hanazlah di Parlimen dan Dato Wahid Omar dalam penjelasan pada Pemuda UMNO. Malah PM pun ada sebut dalam interview TV3 apabila sedia menerima pa […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Myanmar lepas tangan
    BANGKOK – THAILAND. Myanmar menegaskan ia tidak harus dipersalahkan berhubung peningkatan krisis pelarian di rantau Asia Tenggara. Pendirian itu dibuat semasa Sidang Kemuncak Bangkok bagi membincangkan penghijrahan tidak teratur di Lautan Hindi, semalam. “Negara saya bukan punca kepada masalah ini. Isu kebanjiran migran ini sengaja dipolitikkan. “Rakan-rakan […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • DARI BR1M IA DATANG KEPADA GST IA KEMBALI!
    Inilah perangai lahanat yang ada pada masyarakattt yang mental. Maki hamun pasal gst bagai, bila dapat br1m dia pi dulu. So fair and square la kan? Ayat paling best tu dari BR1M ia datang kepada GST ia pergi. Muahahahahaha

RSS Musram Rakuman

  • Kemelut 1MDB- Siapa Bakal Terperangkap?
    1. Mengapa rakyat begitu terpengaruh berkaitan 1MDB? Mengapa tiba-tiba ramai sangat rakyat mahu tahu berkaitan syarikat itu? Mengapa ramai sangat pemimpin terutama pembangkang gemar sangat bercakap soal syarikat tersebut? Sehingga mereka itu semua menjadikan syarikat tersebut sebagai asas mendesak Dato Seri Najib Razak untuk meletakkan jawatan?.2. Dakwaan ut […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Malaysian Troops Join Arab Coalition?
    Malaysia has become the 12th country to join the coalition   Malaysian troops on Sunday arrived at Saudi Royal Air Force base to participate in the Saudi-led coalition to support the legitimacy in Yemen under Operation Restoring Hope.   Malaysia has become the 12th country to join the coalition after Senegal which is sending 2,100 ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kemelut 1MDB- Siapa Bakal Terperangkap?
    1. Mengapa rakyat begitu terpengaruh berkaitan 1MDB? Mengapa tiba-tiba ramai sangat rakyat mahu tahu berkaitan syarikat itu? Mengapa ramai sangat pemimpin terutama pembangkang gemar sangat bercakap soal syarikat tersebut? Sehingga mereka itu semua menjadikan syarikat tersebut sebagai asas mendesak Dato Seri Najib Razak untuk meletakkan jawatan?.2. Dakwaan ut […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 131 other followers

%d bloggers like this: