Azizan Razak – Game Dalaman PAS; Game Tropicana?

Februari 21, 2013 at 12:06 pm 3 comments

azizabBukan main lagi orang Pas Kedah, berdemo, berkomplot, berkonspirasi, bersungguh nak memastikan Azizan Razak bertemu jalan keluar menjelang PRU yang akan datang ini. Sesetengah kawan-kawan dalam Pas kata ini benar-benar game dalaman Pas. Tak ada orang luar masuk campur. Tapi ada juga kawan-kawan di Tropicana kata, ada siri perjumpaan dilakukan bersama ‘puak penentang’ dalam masa beberapa minggu yang lalu.

Nak kata tak ada logik, tak boleh juga. Rupa-rupanya, Tropicana dah lama juga menyampah dan sakit hati dengan perangai pemimpin utama di Pejabat MB Kedah yang tidak pernah ambil kisah, ambil peduli dengan untung nasib kawan daripada parti politik lain. Rupa-rupanya ada permintaan Tropicana yang tidak mahu dilunaskan oleh Azizan sebelum ini. Patutlah.

Game ini mudah sahaja, PKR sudah beri alasan sejak dua tahun yang lalu, pentadbiran di Kedah perlukan pembaharuan dan branding yang baru. Tropicana tawarkan satu proposal yang sangat baik. Jaga kepentingan MB. Jaga kepentingan PKR. Jaga kepentingan Pas. Adil.

Apa barter trade yang diperlukan?

Barter tradenya hanyalah tambahan 2 kerusi Parlimen; 3 kerusi DUN untuk PKR di Kedah. 5 sahaja. Itupun tidak mahu diuruskan oleh Tuan MB.

Tropicana akan tawarkan bukan sahaja ‘team penasihat’ kelas tinggi – malahan memberikan tambahan peruntukan kepada Kerajaan Negeri. Sumber? Jangan tanya dari mana?

Nampaknya, Azizan tidak semudah itu untuk dibeli. Memberi tambahan 2 kerusi Parlimen; 3 DUN juga ibaratnya menjual maruah parti. Azizan enggan tunduk. Oleh yang demikian, hubungan Seri Mentaloon-Segambut-Tropicana dengan sendirinya terlerai. Sebab itu jugalah, PKR tak pernah peduli dengan pembangunan negeri Kedah. Pi mampus. Nak tenggelam pun PKR tidak peduli.

Kalau ikut senarai asal kerusi sasaran PKR di Kedah:-

– Alor Setar
– Kuala Kedah
– Merbok
– Sungai Petani
– Padang Serai
– Kulim Bandar Baharu

Segambut-Tropicana minta Kubang Pasu dan Baling sama. Pas perlu lebih kukuh di Negeri, sementara PKR lebih kuat di Parlimen. Jika Seri Mentaloon ikut cakap hari itu, dengan sendirinya PKR akan dapat 8 kerusi Parlimen di Kedah (yakin menang semua). Lebih satu sahaja dari jumlah kerusi Parlimen yang ditandingi Pas. Itupun Seri Mentaloon tak boleh nak lebih kurang.

Sekarang, nasi sudah menjadi bubur. Azizan ibaratnya, sudah sebelah kaki melangkah keluar dari Seri Mentaloon. Permainan ini bukan sangat permainan Pas. Tapi permainan Segambut-Tropicana yang mahu jadi TAIKO di Kedah.

Apatah lagi bila diketahui umum bahawa Azizan memang sahabat baik Che Det. Lagilah naik angin Segambut-Tropicana.

Advertisements

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, PAS, PKR. Tags: , , , , , .

Hubungan M’Sia-Singapura: Anwar Mahu Media Baru TENGGELAMKAN Cerita Manifesto PR: Anwar Kurang Puas Hati

3 Komen Add your own

  • 1. Anonymas  |  Februari 21, 2013 at 2:07 pm

    Love don’t cost a thing, Jennifer Lopez kata. Bukan semudah tu nak beli orang…ha ha ha

    Balas
  • 2. shams  |  Februari 22, 2013 at 2:33 pm

    golongan erdogan vs golongan ulama

    Balas
  • […] Apatah lagi bila diketahui umum bahawa Azizan memang sahabat baik Che Det. Lagilah naik angin Segambut-Tropicana.-GelagatAnwar […]

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Februari 2013
M T W T F S S
« Jan   Mar »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

Capaian Umum

  • 75,314,591 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 5 WORLD’S DEADLIEST VOLCANOES…AND WHY THEY’RE SO DANGEROUS
    The world’s five deadliest volcanoes…and why they’re so dangerousBy Matthew Blackett, The Conversation, 19 April 2017.An eruption of Mount Etna recently caught out some BBC journalists who were filming there. The footage was extraordinary and highlighted the hazards volcanoes pose to humans and society.Since 1600, 278,880 people have been killed by volcanic […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS The Unspinners

  • Madey jadi Penasihat, Melayu dibelacankan DAP yang zalim
    DAP dan Melayu liberal mahu buang orang Melayu dari Agensi, Jabatan dan Kementerian kerajaan.http://snapshot2016.blogspot.com/2017/04/mahathir-dap-mahu-lemahkan-melayu-dalam.htmIkutlah DAP dan 'poodle'mereka, Mahathir dan PPBM.Melayu tidak peduli sebab dia setuju teruskan privatisation yang akan terus kayakan kelyarga, proksi dan kroninya.Peduli ap […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Pas Tak Perlu Buang Masa Pada Isu Parti Lain
    KOTA BHARU:Pemimpin Pas tidak sepatutnya membazir masa mencadangkan sesuatu yang hampir pasti tidak akan berlaku seperti menggesa Amanah dan Bersatu tidak meletakkan calon mereka di kerusi yang akan Pas tandingi dalam PRU14. Menurut pendapat Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia, UUM, Dr Kamarul Zaman Yusoff, gesaan itu juga tidak selari dengan keputusan […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! ADAM ROSLY MANA MAU LARI?
    Ingat lagi tak masa mula-mula malaun mi kena tangkap dulu? Bukan main happy dia siap tunjuk THUMBS UP lagi, kununnya dia bangga dan tak takut sebab dia clean la dia ingat.Lepas siasatan dengan SPRM. Segala macam penipuan dia semua terkantoi. Budak terencat ni ingat dia boleh suka-suka je tipu sama SPRM. Dia tak tau SPRM ni pakar dalam penyaisatan dan dengan […]

RSS Musram Rakuman

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: