Anwar SABOTAJ UEM?

Februari 26, 2013 at 1:45 pm 9 comments

UEM di Turkey-1Dalam pada PR berjanji macam-macam dalam manifesto kali ini, termasuk pemansuhan tol dan sebagainya – ada permainan besar yang sedang berlaku di Turkey. Permainan ekonomi yang sangat besar.
Ramai di kalangan rakyat yang tertanya-tanya mana Anwar/PR nak dapat duit untuk melaksanakan pelbagai program dalam tempoh 100 hari memerintah Malaysia (jika diberikan mandat) oleh rakyat. Sini potong. Sana kurang. Sini mansuh. Sana free. Dapat duit dari mana?
Malam semalam, semua kemungkinan ini terpecah cerita dalam mesyuarat strategik parti PKR. Anwar tanpa segan silu mengatakan bahawa dia antara orang paling berkuasa di Malaysia pada ketika ini, apabila mampu mengarahkan Erdogan untuk membatalkan projek penswastaan yang dijangka terbesar dalam sejarah Turkey. Konsesi yang dijangka mencecah USD5.7 bilion (RM17.66b) tersebut dibatalkan kerana Anwar mahukan ianya diberi kepada konsortium baru yang bakal diwujudkan setelah dia menjadi PM Malaysia. Kita memang tidak boleh ketepikan hubungan rapat Anwar-Erdogan ini.
Sebuah syarikat tempatan, UEM (yang berkongsi dengan Koc Holdings dan sebuah lagi syarikat Turki) sudah dinafikan projek berkenaan kerana ada ‘bakal PM’ yang batalkan projek berkenaan melalui satu surat protes dari Segambut.
Anda mungkin gelak dan tidak percaya, tapi satu surat bantahan Anwar – boleh mendapat perhatian Erdogan. Tapi itulah hakikatnya.
Anwar sedang menyusun beberapa syarikat Malaysia (konsortium DAP-PKR) yang boleh membuat bid yang sama dan seterusnya meraih keuntungan berkali ganda terhadap projek penswastaan yang sama.
Suka dicadangkan kepada kerajaan:-

  • Mohon penjelasan Kerajaan Turki mengenai pembatalan saat akhir projek berkenaan. Jika alasan HARGA yang diberikan, ianya tidak boleh diterima kerana UEM sudahpun membuat kajian lengkap bersama rakan kongsi di Turkey. Harga konsesi yang ditawarkan amat kompetitif.
  • Meminta pejabat kedutaan Malaysia membuat langkah yang sama;
  • Berikan maklumat kepada Turki bahawa Malaysia amat kecewa dengan ‘political interference’ yang dilakukan Anwar dalam projek ini.

Anwar ketawa besar dan menyambut baik keputusan Erdogan. Sementara itu, satu syarikat yang bakal Anwar bawa akan mendapat perhatian khas Erdogan – dengan syarat mendapat mandat memimpin Malaysia.

Patutlah boleh janji macam-macam. Sanggup sabotaj negara sendiri untuk kepentingan politik. Politik lahanat namanya ni.

Advertisements

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat, PKR. Tags: , , , , , .

Manifesto PR: Anwar Kurang Puas Hati Kenapa Anwar Gelabah Laporan Sin Chew (27 Februari 2013)

9 Komen Add your own

  • 1. JIWA HAMBA  |  Februari 26, 2013 at 3:22 pm

    Reblogged this on .

    Balas
  • 2. start-a-figt  |  Februari 26, 2013 at 5:11 pm

    dapat ape tutup periuk nasik orang lain? dapat bala.. insya allah..

    Balas
  • 3. Anonymas  |  Februari 26, 2013 at 10:32 pm

    Fuhhh kejam betul

    Tapi, heh, yakin je yang dia akan jadi PM. Dalam mimpi jela, kerana dia Raja Mimpi, Raja Jenin

    Balas
  • 4. yatimah  |  Februari 27, 2013 at 12:38 pm

    Woit jangan bingong sangat, apa kena mengena UEM ngn Malaysia. Khianat Malaysia adalah Mamak kutty memberi ic lebih 200,00 kepada rakyat Filipina untuk menyokong parti BN. Itu namanya PENGKHIANATAN. UEM syarikat swasta dpd Malaysia kalau dah tidak dapat kontrak pun salah Anwar. Woit! bangun dari tidor woioit.

    Balas
    • 5. jerangkung  |  Februari 27, 2013 at 9:46 pm

      woitt….sapa yang handle isu ic sabah masa tu….x ker si Anwar Juburi…dia yg gile kuasa masa tu, sanggup jual negara…sabah masa tu bawah kawalan timbalan perdana menteri masa tu..x ker masa tu Si juburi…..bodosssss

      Balas
    • 6. yuhu  |  Februari 28, 2013 at 11:04 pm

      Kahkahkah…tu kerja Al Juburi. Dia yang bagi ic kepada rakyat pilipina. Tolong bangun tido, nuar akan jadi PM dalam MIMPI korang

      Balas
    • 7. Anonymas  |  Mac 4, 2013 at 8:57 pm

      yaaa ini dia geng CIFUT dah mai

      Balas
  • 8. alwieabdullah  |  Februari 27, 2013 at 1:08 pm

    Belum jadi PM pun nak mula tunjuk ada kuasa? Kalau dah jadi PM macamana agaknya lagak ‘hero melayu terakhir’ ini ya?

    Balas
  • 9. shams  |  Februari 27, 2013 at 5:28 pm

    anwar main dengan china doll pun peminat tak percaya apantah lagi citer nie…anwar janji kiamat pun peminat dia percaya

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Februari 2013
I S R K J S A
« Jan   Mac »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

Capaian Umum

  • 75,320,454 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 RARE AND STRANGE OCCURRENCES AROUND THE WORLD
    10 Rare and Strange Occurrences Around the WorldBy Adrian Chirila, Toptenz, 20 August 2017.For the many achievements made by our men and women of science in understanding the world and everything in it, there are still a lot of things we don’t know, or we’re not completely sure about. Other things, while more logical for our level of understanding, are so ra […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Azmin HIPOKRIT ... lupa pernah kata sedia disiasat
    Serbuan yang dilakukan oleh pihak SPRM ke atas Unisel & MBI bukanlah satu tindakan tersusun untuk menjejaskan imej Kerajaan Selangor yang dipimpin oleh Pakatan Harapan.Tidakkah mereka sendiri yang mengatakan bahawa mereka amat telus dan sedia untuk disiasat jika terdapat sebarang dakwaan penyelewengan terhadap mereka.Tetapi apabila tindakan mula diambil […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: