Anwar SABOTAJ UEM?

Februari 26, 2013 at 1:45 pm 9 comments

UEM di Turkey-1Dalam pada PR berjanji macam-macam dalam manifesto kali ini, termasuk pemansuhan tol dan sebagainya – ada permainan besar yang sedang berlaku di Turkey. Permainan ekonomi yang sangat besar.
Ramai di kalangan rakyat yang tertanya-tanya mana Anwar/PR nak dapat duit untuk melaksanakan pelbagai program dalam tempoh 100 hari memerintah Malaysia (jika diberikan mandat) oleh rakyat. Sini potong. Sana kurang. Sini mansuh. Sana free. Dapat duit dari mana?
Malam semalam, semua kemungkinan ini terpecah cerita dalam mesyuarat strategik parti PKR. Anwar tanpa segan silu mengatakan bahawa dia antara orang paling berkuasa di Malaysia pada ketika ini, apabila mampu mengarahkan Erdogan untuk membatalkan projek penswastaan yang dijangka terbesar dalam sejarah Turkey. Konsesi yang dijangka mencecah USD5.7 bilion (RM17.66b) tersebut dibatalkan kerana Anwar mahukan ianya diberi kepada konsortium baru yang bakal diwujudkan setelah dia menjadi PM Malaysia. Kita memang tidak boleh ketepikan hubungan rapat Anwar-Erdogan ini.
Sebuah syarikat tempatan, UEM (yang berkongsi dengan Koc Holdings dan sebuah lagi syarikat Turki) sudah dinafikan projek berkenaan kerana ada ‘bakal PM’ yang batalkan projek berkenaan melalui satu surat protes dari Segambut.
Anda mungkin gelak dan tidak percaya, tapi satu surat bantahan Anwar – boleh mendapat perhatian Erdogan. Tapi itulah hakikatnya.
Anwar sedang menyusun beberapa syarikat Malaysia (konsortium DAP-PKR) yang boleh membuat bid yang sama dan seterusnya meraih keuntungan berkali ganda terhadap projek penswastaan yang sama.
Suka dicadangkan kepada kerajaan:-

  • Mohon penjelasan Kerajaan Turki mengenai pembatalan saat akhir projek berkenaan. Jika alasan HARGA yang diberikan, ianya tidak boleh diterima kerana UEM sudahpun membuat kajian lengkap bersama rakan kongsi di Turkey. Harga konsesi yang ditawarkan amat kompetitif.
  • Meminta pejabat kedutaan Malaysia membuat langkah yang sama;
  • Berikan maklumat kepada Turki bahawa Malaysia amat kecewa dengan ‘political interference’ yang dilakukan Anwar dalam projek ini.

Anwar ketawa besar dan menyambut baik keputusan Erdogan. Sementara itu, satu syarikat yang bakal Anwar bawa akan mendapat perhatian khas Erdogan – dengan syarat mendapat mandat memimpin Malaysia.

Patutlah boleh janji macam-macam. Sanggup sabotaj negara sendiri untuk kepentingan politik. Politik lahanat namanya ni.

Advertisements

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat, PKR. Tags: , , , , , .

Manifesto PR: Anwar Kurang Puas Hati Kenapa Anwar Gelabah Laporan Sin Chew (27 Februari 2013)

9 Komen Add your own

  • 1. JIWA HAMBA  |  Februari 26, 2013 at 3:22 pm

    Reblogged this on .

    Balas
  • 2. start-a-figt  |  Februari 26, 2013 at 5:11 pm

    dapat ape tutup periuk nasik orang lain? dapat bala.. insya allah..

    Balas
  • 3. Anonymas  |  Februari 26, 2013 at 10:32 pm

    Fuhhh kejam betul

    Tapi, heh, yakin je yang dia akan jadi PM. Dalam mimpi jela, kerana dia Raja Mimpi, Raja Jenin

    Balas
  • 4. yatimah  |  Februari 27, 2013 at 12:38 pm

    Woit jangan bingong sangat, apa kena mengena UEM ngn Malaysia. Khianat Malaysia adalah Mamak kutty memberi ic lebih 200,00 kepada rakyat Filipina untuk menyokong parti BN. Itu namanya PENGKHIANATAN. UEM syarikat swasta dpd Malaysia kalau dah tidak dapat kontrak pun salah Anwar. Woit! bangun dari tidor woioit.

    Balas
    • 5. jerangkung  |  Februari 27, 2013 at 9:46 pm

      woitt….sapa yang handle isu ic sabah masa tu….x ker si Anwar Juburi…dia yg gile kuasa masa tu, sanggup jual negara…sabah masa tu bawah kawalan timbalan perdana menteri masa tu..x ker masa tu Si juburi…..bodosssss

      Balas
    • 6. yuhu  |  Februari 28, 2013 at 11:04 pm

      Kahkahkah…tu kerja Al Juburi. Dia yang bagi ic kepada rakyat pilipina. Tolong bangun tido, nuar akan jadi PM dalam MIMPI korang

      Balas
    • 7. Anonymas  |  Mac 4, 2013 at 8:57 pm

      yaaa ini dia geng CIFUT dah mai

      Balas
  • 8. alwieabdullah  |  Februari 27, 2013 at 1:08 pm

    Belum jadi PM pun nak mula tunjuk ada kuasa? Kalau dah jadi PM macamana agaknya lagak ‘hero melayu terakhir’ ini ya?

    Balas
  • 9. shams  |  Februari 27, 2013 at 5:28 pm

    anwar main dengan china doll pun peminat tak percaya apantah lagi citer nie…anwar janji kiamat pun peminat dia percaya

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Februari 2013
I S R K J S A
« Jan   Mac »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

Capaian Umum

  • 75,318,032 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • SELAMAT HARI RAYA
    SELAMAT HARI RAYATO ALL MUSLIM BLOGGERS AND FRIENDSMAY THIS JOYOUS OCCASION BRINGS US TOGETHER IN PEACE

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Orang kg perlu tahu DOJ wayang tamil Madey khianati negara
    Scrip writer: Clare RewcastleLeading Actor: KhairuddinSupporting Actor: Matthias ChangSupporting Actress: Loretta LynchProducer: Mahathir-SorosDirector: ? (Mystery)Semua ini berdasarkan complainant yg mana sesiapa pun boleh buat complainant.COMPLAINANT ADALAH KHAIRUDDIN ABU HASSAN DAN DIBANTU MATTHIAS CHANG.Sepatut kita sedar bahawa bukan Najib atau Rosmah y […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Tiada Rakyat Malaysia Terbabit Insiden Serangan Bom Di Makkah
    KUALA LUMPUR: Kementerian Luar mengesahkan tiada rakyat Malaysia dilaporkan terbabit dalam insiden serangan bom berani mati berhampiran Masjidilharam di Makkah pada Jumaat yang mencederakan 11 orang termasuk lima pegawai polis Arab Saudi. Dalam satu kenyataan pada Sabtu, kementerian itu berkata, ia akan memantau situasi berkenaan melalui Konsulat Jeneral Mal […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: