Kenapa Anwar Gelabah Laporan Sin Chew (27 Februari 2013)

Februari 27, 2013 at 2:35 pm 6 comments

ASLI-1 ASLI-2Budak-budak pemantau media HQ PKR hari ini kena kerja lebih masa. Tak pasal-pasal. Satu mesyuarat khas akan dipengerusikan Dr Chua Jui Meng dalam masa terdekat, untuk menidakkan laporan Sin Chew yang Anwar sifatkan sangat ‘damaging’ dan merosakkan markah politik PKR pada waktu ini.
Antara yang dikemukakan oleh Sin Chew – berdasarkan kajian politik yang dilakukan oleh ASLI:-

  • BN akan menang dengan jumlah kerusi 123.
  • DAP akan tampil sebagai parti paling dominan di dalam PR (menang 35-40 kerusi);
  • Melayu luar bandar akan kembali memberikan sokongan kuat kepada UMNO;
  • India akan kembali bersama BN;
  • MCA akan kehilang banyak kerusi (Gelang Patah, Kulai, Tanjong Piai dan Lumut);
  • PKR tidak akan mampu mencapai kejayaan 2008;
  • Peluang Anwar untuk menjadi PM dengan sendirinya kabur;

Laporan khas Sin Chew ini mendapat perhatian luar biasa Anwar. Sudah mula melompat dan mahukan kajian ‘damage control’ segera dilakukan oleh Merdeka Centre atau Institut Rakyat dalam masa yang terdekat ini.

Jika benar situasi ini terjadi, kedudukan PKR di Selangor juga akan banyak bergantung kepada performance DAP. Ini perkara yang paling Anwar cuba elakkan. Dengan kelemahan Khalid Ibrahim, laporan ASLI ini, pada hemat Anwar – mempunyai kredibiliti.

40 Parlimen milik DAP akan dengan sendirinya meletakkan Anwar sebagai ‘second-in-command’ kepada Pakatan Rakyat. Situasi yang amat mengerikan kepada jentera PKR. Jauh benar beza kerusi DAP dan PKR. PAS – juga jauh ketinggalan.

Amacam Pak Sheikh?

Advertisements

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat, PKR, PRU 13. Tags: , , , , , .

Anwar SABOTAJ UEM? Berjayakah ‘Jose Rizal Malaysia’ Kali Ini???

6 Komen Add your own

  • 1. Tanpa Nama  |  Februari 27, 2013 at 2:48 pm

    Pak Sheikh tahu dah impiannya xkan tercapai…tu sebab dia ada contingency plan…persediaan ke arah itu semua dah terhidang…cuma kita saja x perasan 🙂

    Balas
  • 2. wak  |  Februari 27, 2013 at 2:50 pm

    nanti DAP kasi keluar satu lagi video “kontol besi” ente terus ente kena jual lah.

    Balas
  • 3. shams  |  Februari 27, 2013 at 5:30 pm

    anwar dah tak relevan…DAPig lagi la hancur…PAS murtad abes da

    Balas
  • 4. mamu ceruk tok kun  |  Mac 2, 2013 at 1:23 pm

    Pak syeikh boleh balik pmtg pauh buat bendang..p masjid..taubat banyak2..cukup cukuplah pak syeikh..kesian mamu tgk org ramai kena kencing pak syeikh..

    Balas
  • […] GelagatAnwar – Budak-budak pemantau media HQ PKR hari ini kena kerja lebih masa. Tak pasal-pasal. Satu mesyuarat khas akan dipengerusikan Dr Chua Jui Meng dalam masa terdekat, untuk menidakkan laporan Sin Chew yang Anwar sifatkan sangat ‘damaging’ dan merosakkan markah politik PKR pada waktu ini. Antara yang dikemukakan oleh Sin Chew – berdasarkan kajian politik yang dilakukan oleh ASLI:- […]

    Balas
  • 6. Lan  |  April 22, 2013 at 6:18 pm

    When someone writes an piece of writing he/she retains the plan of a user in his/her mind that how a user can know
    it. Therefore that’s why this post is amazing. Thanks!

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Februari 2013
M T W T F S S
« Jan   Mar »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

Capaian Umum

  • 75,314,573 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: HOW TO SOLVE A RUBIK'S CUBE IN FIVE STEPS
    You may have managed to solve a Rubik’s cube, but what if there's a way to show you how to do that in no time at all - in fact in just five steps? The following infographic by Reddit shows how it's done.[Click on image to enlarge]Top image credit: DomenicBlair/Pixabay.[Source: Reddit.]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Madey jadi Penasihat, Melayu dibelacankan DAP yang zalim
    DAP dan Melayu liberal mahu buang orang Melayu dari Agensi, Jabatan dan Kementerian kerajaan.http://snapshot2016.blogspot.com/2017/04/mahathir-dap-mahu-lemahkan-melayu-dalam.htmIkutlah DAP dan 'poodle'mereka, Mahathir dan PPBM.Melayu tidak peduli sebab dia setuju teruskan privatisation yang akan terus kayakan kelyarga, proksi dan kroninya.Peduli ap […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! ADAM ROSLY MANA MAU LARI?
    Ingat lagi tak masa mula-mula malaun mi kena tangkap dulu? Bukan main happy dia siap tunjuk THUMBS UP lagi, kununnya dia bangga dan tak takut sebab dia clean la dia ingat.Lepas siasatan dengan SPRM. Segala macam penipuan dia semua terkantoi. Budak terencat ni ingat dia boleh suka-suka je tipu sama SPRM. Dia tak tau SPRM ni pakar dalam penyaisatan dan dengan […]

RSS Musram Rakuman

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: