Berjayakah ‘Jose Rizal Malaysia’ Kali Ini???

Mac 4, 2013 at 3:35 pm 6 comments

anwar-sabah-pkrAda keghairahan yang agak melampau di kalangan pimpinan PKR mengenai apa yang berlaku di Sabah pada ketika ini. Ghairah kerana pada mereka, permainan Anwar ini boleh mendatangkan hasil politik yang diharapkan. PKR perlukan undi masyarakat di Sabah. Dengan menggunakan isu #lahad datu, Anwar mengharapkan hasil politik yang diharapkan. Anwar tak mahu selindung, apa yang berlaku di Sabah adalah situasi yang kena dengan apa yang dirancang selama ini.

Blog ini tidak mahu menggunakan isu kononnya pihak Filipina sendiri sudah maklum bahawa semua ini permainan Anwar. Blog ini tidak mahu menggunakan isu sama, kerana tidak ada bukti (selain gambar dengan Misuari) yang boleh digunapakai. Daripada cakap-cakap di koridor di Tropicana, tak ramai yang tahu mengenai kewujudan hubungan Anwar dan isu Sulu ini. Kalau ada bukti, mohon emailkan kepada kami.

Tapi yang lebih diperkatakan di koridor Tropicana adalah sejauh mana game ini berjaya digunapakai untuk mendapatkan undi.

Orang Sulu terdiri daripada masyarakat Islam. Masyarakat Islam di Sabah bukannya terlalu besar. Orang Melayu di Sabah sekitar 13.34 % sahaja. Soalnya, apakah orang Cina di Sabah (17 %), Bumiputera Sabah (64 %) boleh yakin dengan kewibawaan Anwar dalam menyelesaikan isu Sulu. Pada mereka, dengan apa yang didedahkan di akhbar Filipina, sebenarnya isu ini boleh backfire. Kalau benar Anwar terlibat dan dikaitkan dengan isu ini – demam mereka nak dapatkan semula undi rakyat.

Tidak semua di kalangan pimpinan PKR yang up-beat dengan permainan Anwar di Sabah. Mereka rasa Anwar sedang berjalan di tali yang goyah. Silap gaya, Anwar akan membawa PKR tersungkur bersama dengan strategi ini. Kalau pimpinan negara dapat BUKTI yang lebih sahih, Anwar akan tewas segala-galanya.

Permainan Anwar ini tidak disenangi oleh rakan-rakan pimpinan. Strategi menyaman Utusan dan TV3; tanpa mengambil tindakan sama kepada media Filipina pada mereka adalah kesilapan yang sangat nyata.

Strategi ini ada dua outcomes sahaja: kalau Anwar berjaya, dia akan menang banyak kerusi. Kalau dibuktikan Anwar terlibat dengan MNLF (gone case). Sabah ke mana….PKR pun entah ke mana.

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat, PKR, PRU 13. Tags: , , , .

Kenapa Anwar Gelabah Laporan Sin Chew (27 Februari 2013) Doa Buat PDRM & ATM

6 Komen Add your own

  • 1. Anonymas  |  Mac 4, 2013 at 4:33 pm

    Takde harapan pun dia akan menang. Menang apa? Dia setakat ini membisu daripada membuat kenyataan.

    Balas
  • 2. the observer  |  Mac 4, 2013 at 4:38 pm

    The American media seems so quite on this matter as they normally do especially if it involve Malaysia and Anwar.

    something to hide, mate ?

    Balas
  • 3. Suaris  |  Mac 4, 2013 at 5:51 pm

    Satu pandangan yg berhati-hati…tapi bererti.

    Balas
  • 4. Cinta Bangsa  |  Mac 4, 2013 at 5:57 pm

    ALLAH MAHA BESAR,SESIAPA YANG SANGGUP MELAKUKAN KEJAHATAN SEPERTI KAUM YAHUDI,KITA TUNGGULAH PEMBALASANNYA SEDIKIT MASA LAGI.ALLAH MEMAKBULKAN DOA ANAK KEHILANGAN BAPA, ISTERI KEHILANGAN SUAMI DAN IBU BAPA YANG KEHILANGAN ANAK-ANAK KERANA MEMPERTAHANKAN KEDAULATAN NEGARA. AMIN.

    Balas
  • 5. Tanpa Nama  |  Mac 6, 2013 at 10:21 pm

    Tolong jgn samakan anwar dgn jose rizal. Buat malu aje sbb perjuangan anwar hanya untuk nafsu.

    Balas
  • 6. Man Zaman  |  Mac 7, 2013 at 11:49 pm

    ambo masih memikir anuar ni orang kito ko..atau dah murtad syirik..
    pelik bebenor mainan politik dia.. menduakan allah pada orang kafir.. menggunakan duit yahudi untuk hancurkan negara ” islam contoh” ni, habis semua pak lebai dinerakakannya.. mat sabu aljuburi dapat gaji bulan2 dia bayar duit yahudi ni… setahun dlm penjara asyik duduk atas kerusi roda je..siap pasang pendakap tengkok lg. bagai nak mampus esok lusa je lagaknya.. Sekarang dah hampir 6 tahun kat luar penjara.. ok je pula.. siap boleh londeh seluar dalam ala kaki kat atas pun boleh.. manusia munafik!! patut kencing dan berak je atas kubur dia nanti. hang ..tunggu..!!

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mac 2013
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Capaian Umum

  • 75,303,623 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 ANIMALS ON THE VERGE OF EXTINCTION
    10 animals on the verge of extinctionBy Shea Gunther, Mother Nature Network, 7 December 2016.Whether it's due to habitat loss, poaching or unintended poisonings, animals like the cheetah are seeing their populations drop lower and lower. Conservation efforts, including protected reserves and bans on hunting and poaching, may be too little too late to st […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Mahathir hina Nabi untuk diketawakan DAP kafir harbi
    Berikut kata Mahathir:Kelihatan perlekehkan Dato Najib tapi sebenarnya persendakan Nabi di hadapan kafir harbi DAP untuk mereka ketawakan.Perbuatan sama pernah dilakukan dahulu dengan kata-kata Nabi tidak pakai pisau cukur.Itulah bapa Marina. Macam mana anak tak sesat jika bapa pun tidak ada adab dan budi. Demi kuasa politik, harta dan legasi & dinasti, […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Suara Revolusi

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: