Berjayakah ‘Jose Rizal Malaysia’ Kali Ini???

Mac 4, 2013 at 3:35 pm 6 comments

anwar-sabah-pkrAda keghairahan yang agak melampau di kalangan pimpinan PKR mengenai apa yang berlaku di Sabah pada ketika ini. Ghairah kerana pada mereka, permainan Anwar ini boleh mendatangkan hasil politik yang diharapkan. PKR perlukan undi masyarakat di Sabah. Dengan menggunakan isu #lahad datu, Anwar mengharapkan hasil politik yang diharapkan. Anwar tak mahu selindung, apa yang berlaku di Sabah adalah situasi yang kena dengan apa yang dirancang selama ini.

Blog ini tidak mahu menggunakan isu kononnya pihak Filipina sendiri sudah maklum bahawa semua ini permainan Anwar. Blog ini tidak mahu menggunakan isu sama, kerana tidak ada bukti (selain gambar dengan Misuari) yang boleh digunapakai. Daripada cakap-cakap di koridor di Tropicana, tak ramai yang tahu mengenai kewujudan hubungan Anwar dan isu Sulu ini. Kalau ada bukti, mohon emailkan kepada kami.

Tapi yang lebih diperkatakan di koridor Tropicana adalah sejauh mana game ini berjaya digunapakai untuk mendapatkan undi.

Orang Sulu terdiri daripada masyarakat Islam. Masyarakat Islam di Sabah bukannya terlalu besar. Orang Melayu di Sabah sekitar 13.34 % sahaja. Soalnya, apakah orang Cina di Sabah (17 %), Bumiputera Sabah (64 %) boleh yakin dengan kewibawaan Anwar dalam menyelesaikan isu Sulu. Pada mereka, dengan apa yang didedahkan di akhbar Filipina, sebenarnya isu ini boleh backfire. Kalau benar Anwar terlibat dan dikaitkan dengan isu ini – demam mereka nak dapatkan semula undi rakyat.

Tidak semua di kalangan pimpinan PKR yang up-beat dengan permainan Anwar di Sabah. Mereka rasa Anwar sedang berjalan di tali yang goyah. Silap gaya, Anwar akan membawa PKR tersungkur bersama dengan strategi ini. Kalau pimpinan negara dapat BUKTI yang lebih sahih, Anwar akan tewas segala-galanya.

Permainan Anwar ini tidak disenangi oleh rakan-rakan pimpinan. Strategi menyaman Utusan dan TV3; tanpa mengambil tindakan sama kepada media Filipina pada mereka adalah kesilapan yang sangat nyata.

Strategi ini ada dua outcomes sahaja: kalau Anwar berjaya, dia akan menang banyak kerusi. Kalau dibuktikan Anwar terlibat dengan MNLF (gone case). Sabah ke mana….PKR pun entah ke mana.

Advertisements

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat, PKR, PRU 13. Tags: , , , .

Kenapa Anwar Gelabah Laporan Sin Chew (27 Februari 2013) Doa Buat PDRM & ATM

6 Komen Add your own

  • 1. Anonymas  |  Mac 4, 2013 at 4:33 pm

    Takde harapan pun dia akan menang. Menang apa? Dia setakat ini membisu daripada membuat kenyataan.

    Balas
  • 2. the observer  |  Mac 4, 2013 at 4:38 pm

    The American media seems so quite on this matter as they normally do especially if it involve Malaysia and Anwar.

    something to hide, mate ?

    Balas
  • 3. Suaris  |  Mac 4, 2013 at 5:51 pm

    Satu pandangan yg berhati-hati…tapi bererti.

    Balas
  • 4. Cinta Bangsa  |  Mac 4, 2013 at 5:57 pm

    ALLAH MAHA BESAR,SESIAPA YANG SANGGUP MELAKUKAN KEJAHATAN SEPERTI KAUM YAHUDI,KITA TUNGGULAH PEMBALASANNYA SEDIKIT MASA LAGI.ALLAH MEMAKBULKAN DOA ANAK KEHILANGAN BAPA, ISTERI KEHILANGAN SUAMI DAN IBU BAPA YANG KEHILANGAN ANAK-ANAK KERANA MEMPERTAHANKAN KEDAULATAN NEGARA. AMIN.

    Balas
  • 5. Tanpa Nama  |  Mac 6, 2013 at 10:21 pm

    Tolong jgn samakan anwar dgn jose rizal. Buat malu aje sbb perjuangan anwar hanya untuk nafsu.

    Balas
  • 6. Man Zaman  |  Mac 7, 2013 at 11:49 pm

    ambo masih memikir anuar ni orang kito ko..atau dah murtad syirik..
    pelik bebenor mainan politik dia.. menduakan allah pada orang kafir.. menggunakan duit yahudi untuk hancurkan negara ” islam contoh” ni, habis semua pak lebai dinerakakannya.. mat sabu aljuburi dapat gaji bulan2 dia bayar duit yahudi ni… setahun dlm penjara asyik duduk atas kerusi roda je..siap pasang pendakap tengkok lg. bagai nak mampus esok lusa je lagaknya.. Sekarang dah hampir 6 tahun kat luar penjara.. ok je pula.. siap boleh londeh seluar dalam ala kaki kat atas pun boleh.. manusia munafik!! patut kencing dan berak je atas kubur dia nanti. hang ..tunggu..!!

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mac 2013
I S R K J S A
« Feb   Apr »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Capaian Umum

  • 75,318,067 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • VIDEO: 10 RESOURCES YOU HAD NO IDEA WE’RE RUNNING OUT OF
    Like it or not, resources are finite. If we don’t use them carefully, we’ll run out. But while we’ve all heard the scary stories about peak oil, we’re guessing you had no idea that we’re running the risk of hitting peak banana. Find out more from this video by Toptenz.Top image credit: drpepperscott230/Pixabay.[Source: Toptenz.]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Orang kg perlu tahu DOJ wayang tamil Madey khianati negara
    Scrip writer: Clare RewcastleLeading Actor: KhairuddinSupporting Actor: Matthias ChangSupporting Actress: Loretta LynchProducer: Mahathir-SorosDirector: ? (Mystery)Semua ini berdasarkan complainant yg mana sesiapa pun boleh buat complainant.COMPLAINANT ADALAH KHAIRUDDIN ABU HASSAN DAN DIBANTU MATTHIAS CHANG.Sepatut kita sedar bahawa bukan Najib atau Rosmah y […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Arsenal Perlu Bayar RM311 Juta Untuk Tandatangani Lacazette
    PRESIDEN Lyon, Jean-Michel Aulas, menjelaskan bahawa Arsenal perlu membayar sebanyak EURO65 juta (RM311 juta) untuk mendapatkan khidmat Alexandre Lacazette. Penyerang prolifik itu dilihat bakal menyertai Atletico Madrid tetapi keputusan Mahkamah Timbangtara Sukan telah menyekat sebarang perpindahan pasukan LaLiga itu. Terdapat laporan yang mencadangkan bahaw […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: