Anwar vs. Azmin 3.0 – Masalah Dalaman!

April 18, 2013 at 5:51 pm 5 comments

Azmin-1Berapa kali korang pernah tengok Anwar hentak meja sebab tak setuju dengan Azmin? Setakat yang budak-budak HQ ingat, di sepanjang tempoh pencalonan ini sahaja, 3 kali Anwar hentak meja sebab tidak berpuas hati dengan hujah Azmin.
Terbaru, malam kelmarin, apabila Anwar terpaksa buat u-turn di Nilai kerana ada kekecohan di Shah Alam. Walaupun sms awal Azmin kepada Anwar mengatakan semuanya OK, rupa-rupanya Azmin sudah menipu.
Banyak masalah calon yang belum selesai di kalangan Pakatan Rakyat. Antara punca yang dikenalpasti adalah sikap negotiator seperti Azmin yang sombong, dan tidak mahu mendengar hujah orang lain.
Antara kawasan yang menjadi pertikaian:-
PERLIS
N2 BESERI
Bekas calon PKR DUN Berseri Dzulkefli Mat De telah dijanjikan oleh PKR untuk menjadi calon, walau bagaimana pun beliau berang kerana beliau tidak dicalonkan untuk bertanding pada PRU 13 oleh PKR Manakala premisnya yang dijadikan bilik mesyuarat oleh PAS & PKR tidak dibayar sewa oleh mereka.
N9 KUALA PERLIS
Dr Suraya Sudin akan melakukan sabotaj termasuk bertanding atas tiket bebas sekiranya tidak dicalonkan di DUN Kuala Perlis. Beliau juga akan mengganggu semua mesyuarat yang diadakan oleh PKR yang berkaitan dengan calon.
KEDAH
P5 JERLUN
Dato’ Ir Phahrolrazi Zawawi bersama jenteranya telah menggerakkan kempen ‘anti Azizan Razak’ dibeberapa Majlis Tindakan DUN dan UPU.
AJK PAS kawasan Jerlun meminta supaya Abd Ghani Ahmad tidak dicalonkan.

Sewaktu ditanya oleh Hadi samada PKR terlibat dalam menggerakkan usaha ‘Anti Azizan Razak’, Anwar memberikan jawapan TIDAK. Soalnya, Azmin sendiri beberapa kali membantu jentera anti-Azizan. Anwar hentak meja.
P8 POKOK SENA
Isu sama. Anti Azizan Razak (dan Azmin dikatakan membantu dari sudut kewangan).
N10 BUKIT PINANG
Pergaduhan sesama jentera Pas. Anwar tidak mahu masuk campur.
P9 ALOR STAR
Kempen Anti Azizan Razak juga wujud. Masalah dalaman Pas (tetapi mempunyai sentuhan Azmin Ali serba sedikit).
P10 KUALA KEDAH
PR ada peluang menang tetapi masalah dalaman akan jadi kacau.
Esok, blog ini akan keluarkan baki tempat bermasalah. Kelmarin, Azmin sudah diminta buat pengakuan bahawa dia tidak akan masuk campur langsung dalam isu penentuan calon dalam parti lain.
Pas tidak gemar dengan sikap Azmin yang memanggil beberapa tokoh Pas, kononnya untuk membantu – tetapi lebih memburukkan keadaan.
Perbincangan malam kelmarin jadi kacau bilau.
Advertisements

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat, PKR, PRU 13. Tags: , , , , , .

Husam di Putrajaya – Anwar akan bantu habis-habisan… ‘Kumpulan 11’ UMNO lawan ‘Kumpulan 753 DAP’

5 Komen Add your own

  • 1. Anonymas  |  April 18, 2013 at 9:11 pm

    Oh nooo cah keting dah berlaku. Azmin sendiri beberapa kali membantu jentera anti-Azizan. Habih la, ini akan menimbulkan bad blood.

    Balas
  • […] Berapa kali korang pernah tengok Anwar hentak meja sebab tak setuju dengan Azmin? Setakat yang budak-budak HQ ingat, di sepanjang tempoh pencalonan ini sahaja, 3 kali Anwar hentak meja sebab tidak berpuas hati dengan hujah Azmin.-Gelagat Anwar […]

    Balas
  • 3. shams  |  April 19, 2013 at 4:30 pm

    baper kali anwar hentak bontot azmin…ada azmin kisah

    Balas
  • 4. JIWA HAMBA  |  April 21, 2013 at 5:47 pm

    Reblogged this on jiwa hamba.

    Balas
  • 5. Muhammad  |  Mei 8, 2013 at 1:08 pm

    Sudah-sudahlah.
    Sekarang pengundi bandar, pinggir bandar dan separuh bandar tolak mentah-mentah BN. Kami tahu apa yg fakta dan apa yg auta.
    Utusan dah kalah saman 5kali pun masih nak memfitnah.

    Cukup-cukuplah sokong umno.
    Yang taknak ikut perintah Allah.
    Yang taknak tutup aurat.
    Yang masih bersalaman antara lelaki dan perempuan bukan mahram.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


April 2013
I S R K J S A
« Mac   Mei »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Capaian Umum

  • 75,320,454 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 RARE AND STRANGE OCCURRENCES AROUND THE WORLD
    10 Rare and Strange Occurrences Around the WorldBy Adrian Chirila, Toptenz, 20 August 2017.For the many achievements made by our men and women of science in understanding the world and everything in it, there are still a lot of things we don’t know, or we’re not completely sure about. Other things, while more logical for our level of understanding, are so ra […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Azmin HIPOKRIT ... lupa pernah kata sedia disiasat
    Serbuan yang dilakukan oleh pihak SPRM ke atas Unisel & MBI bukanlah satu tindakan tersusun untuk menjejaskan imej Kerajaan Selangor yang dipimpin oleh Pakatan Harapan.Tidakkah mereka sendiri yang mengatakan bahawa mereka amat telus dan sedia untuk disiasat jika terdapat sebarang dakwaan penyelewengan terhadap mereka.Tetapi apabila tindakan mula diambil […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: