Sungguh ke Azmin Nak Main Gila?

Mei 9, 2013 at 12:25 pm 5 comments

mohamed azmin aliSemua orang perlu tahu, jika ada seorang yang mendapat sekolah politik daripada dua individu hebat, Tun Mahathir dan Anwar Ibrahim – orang itu adalah Azmin Ali.
Sejak zaman belajar lagi, Azmin ini memang ‘renegade’ dan rebel. Tak kira kawan atau lawan, jika tiba angin dia sampai, semua orang dia balun.
Isu Menteri Besar Selangor ini bukan isu kecil. Boleh pecah parti jika tidak dikawal dengan baik. Sebab itu dalam himpunan Kelana Jaya semalam, Anwar tak habis tekan minyak. Terganggu pemikiran dengan apa yang sedang berlaku di Selangor.
Dalam mesyuarat Azmin dengan beberapa Ketua Cabang di Selangor, Azmin sendiri mengakui TERKEJUT dengan keputusan PRU di Selangor. Azmin juga tegaskan, ini bukan sebab kekuatan PKR, tetapi berasaskan beberapa perkara:-
– Undi Cina yang benar-benar memberi kelebihan kepada PR
– Overzealous campaign oleh BN Selangor
– Kebanyakan yang menang adalah YB yang memberi khidmat kepada masyarakat (merujuk kepada dirinya dan YB Saari);
– Bukan kerana kekuatan Menteri Besar
– Bukan kerana faktor Anwar
– Perpecahan dalam UMNO
Azmin sendiri memaklumkan bahawa tanpa permainan politik licik DAP, beberapa YB PKR sendiri akan bungkus.
Perpecahan UMNO Selangor juga menyumbang. Di Gombak, pencalonan kesemua calon BN disanggah oleh orang parti. Demikian juga di Ampang Jaya. Dalam ayat Azmin, ‘UMNO tempah maut sendiri…bukan sebab kita kuat’.
Pagi ini, Azmin sekali lagi hantar ayat, tidak mahu MB yang mudah dicucuk HIDUNG. Dicucuk oleh siapa?
– Anwar?
– Faekah?
– Kak Wan?
– Teresa Kok?
Itupun pertanyaan juga.
Advertisements

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Azmin Ali, Dato Seri Anwar Ibrahim, Menteri Besar Selangor, Pakatan Rakyat, PKR, PRU 13. Tags: , , , , , , , .

Perlukah BERDEMO Lagi? Anwar Wajar Mengaku Salah. Ambil Tanggungjawab.

5 Komen Add your own

  • 1. Anonymas  |  Mei 9, 2013 at 4:17 pm

    Melawan boss sendiri nampak…

    Balas
  • 2. mohd  |  Mei 9, 2013 at 5:06 pm

    kalau kena tekan kuat nanti…keluar la tweeter dia kena hack… bukan dia yg tulis…

    Balas
  • 3. shams  |  Mei 9, 2013 at 6:13 pm

    faekah tue mencucuk ke dia yang kene cucuk

    Balas
  • 4. buzz  |  Mei 9, 2013 at 7:14 pm

    toksah dok percaya temberang parti ranjang ni

    Balas
  • 5. Mat  |  Mei 10, 2013 at 2:44 am

    Jangan percayalah. Memang diorang suka gosip macam ni terutama Azmin. Jangan lupa juga selain Dr Mahathir & Anwar, Azmin ada juga menuntut dengan Azwan Ali

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2013
M T W T F S S
« Apr   Jun »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Capaian Umum

  • 75,314,818 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: 31 CLEVER USES FOR A LEMON
    Lemons are plentiful, but these little yellow fruits are often underused. In the following infographic by On Stride Financial, you'll see how you can get the most out of this citrus fruit!Infographic Sources:1. How to remove limescale2. Getting Rid of Ants3. How To Make an All-Purpose Kitchen Cleaner Using Citrus Peels4. How To Clean Wooden Cutting Boar […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Adakah kaitan Shafie dan serbuan SPRM di JPN Semporna?
    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan dua pembantu pendaftaran dari cawangan Semporna di Jabatan Pendaftaran Negara kerana disyaki terlibat dalam aktiviti rasuah dan salah guna kuasa yang melibatkan pengeluaran kad pengenalan.Kedua-dua suspek, seorang lelaki berusia 45 tahun, dan seorang wanita berusia 40 tahun itu ditahan di Semporna pada pu […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Anzalna Tidak Peduli Apa Orang Kata
    Pelakon jelita, Anzalna Nasir tidak peduli dengan kata-kata orang tentang rumahtangganya kerana hanya dia dan suaminya sahaja yang mengetahui kebahagiaan yang sedang mereka kecapi. Biarpun masih belum dikurniakan zuriat, Anzalna tidak kecewa kerana dia percaya rezeki untuk menimang cahaya mata hanya ditentukan oleh Allah bukan manusia. Jelas Anzalna, rumahta […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! ADAM ROSLY MANA MAU LARI?
    Ingat lagi tak masa mula-mula malaun mi kena tangkap dulu? Bukan main happy dia siap tunjuk THUMBS UP lagi, kununnya dia bangga dan tak takut sebab dia clean la dia ingat.Lepas siasatan dengan SPRM. Segala macam penipuan dia semua terkantoi. Budak terencat ni ingat dia boleh suka-suka je tipu sama SPRM. Dia tak tau SPRM ni pakar dalam penyaisatan dan dengan […]

RSS Suara Revolusi

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: