Salah Siapa PKR Lemah???

Jun 6, 2013 at 11:43 am 1 komen

anwar-ibrahim-cartoon-version3 siri artikel di dalam Free Malaysia Today boleh dijadikan asas dalam kita memahami apa yang berlaku sewaktu PRU13 yang lalu. Kita kena puji FMT, kerana berani mengeluarkan artikel yang secara nyata meletakkan Anwar sebagai punca kepada kegagalan PKR dalam PRU yang lalu.
https://www.freemalaysiatoday.com/category/opinion/2013/06/04/anwar-azmin-blamed-for-pkr-losses/

  • They said the main reason PKR lost many promising seats, including those it won in 2008, was that the process of choosing candidates was  dominated by Anwar and Azmin. Azmin chaired the party’s election  committee, which had final say in the choice of candidates.
  • According to the sources, PKR could have won at least 10 additional  parliament seats if the party had accepted the candidates proposed by  the respective divisions. These are Bayan Lepas, Kulim Bandar Baru,  Langkawi, Tanjung Malim, Bagan Serai, Pasir Salak, Hulu Selangor,  Setiawangsa, Johor Bahru and Labuan.
  • However, they added, the party should have been able to win Bayan Lepas, Kulim Bandar Baru, Machang, Bagan Serai and Hulu Selangor (all of which it won in 2008) and probably Tanjung Malim, Pasir Salak and Setiawangsa if Anwar and Azmin had listened to grassroots views.
  • Websites that support the opposition cause have, at least since 2011, been carrying negative reviews of the performance of several PKR MPs  and state assemblymen, including Abdullah Sani Abdul Hamid (Kuala  Langat), Hee Loy Sian (Petaling Jaya Selatan), Kamarul Baharin Abbas  (Telok Kemang), Azan Ismail (Indera Mahkota) and Mansor Othman (Penanti  state seat).

    To the surprise of many, all five were chosen as candidates in the  recent election. A PKR leader in Kedah remarked that this was a strong  signal to party members that “you can sleep on the job and still be  assured of being a candidate as long as you dance to the tune played by  Anwar and Azmin.”

https://www.freemalaysiatoday.com/category/opinion/2013/06/05/pkr-infighting-anwar%E2%80%99s-heedlessness/

  • “PKR has internal problems in every state, but these are especially  serious in Kedah, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Pahang and  Terengganu,” a source told FMT.
  • According to PKR central committee member, many of PKR’s losses were due to silent protests over the fielding of parachute candidates.
  • “The defeats in Kulim Bandar Baru, Bagan Serai, Pasir Salak, Taiping and Hulu Selangor were classic cases of candidates losing due to lack of  support by division members.”
  • PAS – One PKR man said he (Azizan) was “a miserable choice” as CEO for the northern  state. Aside from his lack of administrative acumen, he also suffered  ill health, requiring him to undergo dialysis treatments three times a  week and thereby distracting him from his official duties.
  • “The Chinese and Indians punished us at certain polling stations because of some unpopular and inconsistent policies implemented by Azizan,” said one source. “He was arrogant. He did not listen to our feedback.

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, DAP, Dato Seri Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat, PAS, PKR, PRU 13. Tags: , , , , , , , .

Job Scope Saifuddin Nasution Apa Agenda Tersembunyi Hannah Yeoh? ‘Red Bean Army’ Dalam DUN Selangor???

1 Komen Add your own

  • 1. facebook ads cracked reloaded  |  Mei 9, 2014 at 12:55 pm

    Excellent beat ! I would like to apprentice while you amend your
    web site, how could i subscribe for a blog website?

    The account aided me a acceptable deal. I had been
    a little bit acquainted of this your broadcast offered bright clear idea

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jun 2013
M T W T F S S
« May   Jul »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Capaian Umum

  • 75,303,385 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 OF THE BIGGEST NATURAL DISASTERS IN EARTH’S HISTORY
    10 of the Biggest Natural Disasters in Earth’s HistoryBy Adrian Chirila, Toptenz, 5 December 2016.The Butterfly Effect principle simply states that, given enough time, whatever event, no matter how small, can and will have tremendous reverberations into the future. And when talking about past disasters, natural or otherwise, we always have to keep in mind th […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Kit Siang panik lalu jemput juga bapa boboi
    Minggu lalu DAP mengumumkan Mahathir tidak dijemput.Tetapi dengan apa yang berlaku semalam dalam PAU2016 dan  Umno-PAS bersama-perhimpunan Rohingya, Kit Siang terpaksa menukar strategi beliau.Jadi DAP terpaksa pujuk Mahathir dengan menjanjikan dia status VVIP dgn diletakkan di tempat duduk di atas pentas bersebelahan dengan Kit Siang, yang tidak pernah berla […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: