Anwar Takut Anuar?

Jun 27, 2013 at 6:50 pm 4 comments

Anwar sudah ingatkan semua wakil rakyat PR, supaya membuka segala kelemahan Annuar Musa bemula daripada saat ini. Tak boleh buat main. 

Serangan demi serangan Annuar Musa di Dewan Rakyat, nampaknya berbekas kepada Ketua Pembangkang. Malahan, beberapa orang researchers PKR sudah diminta untuk menggali semua kes-kes lama melibatkan Annuar Musa. 

Setakat Shahrir Samad dan Kinabatangan, Anwar tak risau. 

Annuar Musa inilah yang perlu diberikan perhatian. Beberapa nama yang turut mahu diberikan perhatian adalah:-

  • YB Abdul Aziz Sheikh Fadzir (Kulim Bandar Baharu)
  • YB Ahmad Fauzi Zahari (Setiawangsa)
  • YB Shamsul (Lenggong)
  • YB Kepala Batas

Semua cerita lama, korupsi diminta agar diselidik dan dibawa semula ke dalam Parlimen. Ini semua bagi memastikan YB BN yang banyak mendatangkan masalah kepada PR, akan diserang bertalu-talu. 

Pada tahun 2002, Badan Pencegah Rasuah (BPR) telah menyoal siasat mantan Menteri Pembangunan Luar Bandar, Datuk Annuar Musa berhubung kes penyelewengan wang Projek Pembangunan Rakyat Termiskin (PPRT) berjumlah RM36.5 juta.

Soalnya, kenapa yang Anwar takut sangat dengan Anuar Musa? 

Kenapa Anwar takut sangat dengan YB-YB baru? 

 

Advertisements

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat, PKR. Tags: , , , , , , .

Anwar Merungut Prestasi Wakil Rakyat Baru PR Siapa Tolak Mansor Othman Sebagai Speaker? Anwar atau Guang Eng?

4 Komen Add your own

  • 1. @Kiyai Jr  |  Jun 28, 2013 at 10:38 am

    Reblogged this on riakrasa.

    Balas
  • 2. FikirTajam  |  Julai 2, 2013 at 12:06 pm

    Artikel ini telah saya hujahkan di KNKB (kkamdias.blogspot.com) pada June 28, 2013 at 6:09 PM. Sekadar untuk berkongsi fikir/renung.

    Anwar hanya BUDAK SASTERA LULUS GENERAL DEGREE sahaja!

    Lupakan siPELIWAT ini.

    Bukan sahaja demokrasi diliwatnya malahan keyakinan diri anak lelakinya pun diliwat sama. Bukankah Ikhwan terus bawa diri ke US tak berani balik Malaysia?

    Anwar memang SAH PELIWAT! Hanya yg otak DILIWAT Anwar sahaja yg masih puja mamat ni.

    Lihat di bawah ini (Mathematical Reasoning/Penaakulan Mantiq Tingkatan 5 aje):

    Premis 1: If p then q
    Premis 2: Not q
    Conclusion: Not p

    Kes I: p = Anwar TIDAK MELIWAT, q = Anwar BERSUMPAH

    Kes II: p = Anwar TIDAK MELIWAT, q = Anwar menjalani ujian DNA

    Kes III: p = Anwar bukan PELAKON DALAM VIDEO, q = Anwar MENYAMAN DATUK ESKAY

    Nota:

    1. Kes II sangat mudah difahami. Ibarat memulakan perlawanan bolasepak atau badminton di mana wang syiling dilambung. Keputusan lambungan syiling ialah Head (Kepala) atau Tail (Ekor). Maknanya kebarangkalian P(Head) = 1/2 = 0.5. Begitu juga P(Tail) = 1/2 = 0.5. Maknanya setiap kesudahan (outcome) mempunyai kemungkinan/kebarangkalian berlaku sebanyak 50%.

    2. Begitu juga jika Jabatan Narkotik membuat ujian urine/kencing ke atas sesiapa yg disyaki terlibat dadah. Keputusannya adalah sama ada positif ataupun negatif. Kebarangkalian seseorang itu didapati positif atau negatif masing-masing ialah 1/2 = 0.5 @ 50%.

    3. Justeru tidakkah Anwar punya peluang 50% yakni kebarangkalian untuk membuktikan dirinya bukan PELIWAT Saiful adalah 1/2 = 0.5. Beliau MENYALAK yg dia tidak bersalah meliwat Saiful TETAPI ironinya peluang untuk membuktikan dirinya betul TIDAK digunakan! Sampai sekarang Anwar tidak berani menjalani ujian DNA. Keputusan ujian DNA itu adalah sama ada SEPADAN atau TIDAK SEPADAN. Jika benar dakwaan Anwar bahawa beliau tidak melakukannya sudah pasti keputusan DNA kelak tidak sepadan dengan sampel yg ditemui di dubur Saiful!

    4. Untuk fahamkan Kes I, II dan III sila teliti betul-betul:

    TIDAK TIDAK = YA

    BUKAN BUKAN = YA

    5. Ironinya ramai Profesor Matematik Melayu/Islam termasuklah Prof Shaharir Mohamad Zain yg terbilang dengan istilah molek-molek seperti PeMelayuan Matematik, PemPribumian Matematik, PengIslaman Matematik tetapi akhirnya telah melakukan PengKebumian Matematik dalam isu LIWAT Anwar ini. Sejak 1998 lagi. 15 tahun berdiam diri! Mangalahkan Pak Lah Si Flip-Flop itu.

    Balas
  • 3. wikipedia  |  Februari 9, 2014 at 1:39 pm

    ‘ After graduating from college, Einstein still did not find
    a job linked to his field, physics. Regardless of whether it be workplace politics deciding who gets that increase you have been longing for metropolis
    politics determining wherever you are entitled to park downtown county
    politics dictating your quarterly property tax and even nationwide politics determining how your colleges are funded, politics plays a factor with your everyday life.
    To my thoughts the idea of woman president is a thing
    speculative, going at night generally accepted rules and
    at the most effective subject to the theoretical and philosophical comprehension.

    Balas
  • 4. Maurine  |  Jun 20, 2014 at 8:13 am

    Highly energetic blog, I loved that a lot. Will there be
    a part 2?

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jun 2013
I S R K J S A
« Mei   Jul »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Capaian Umum

  • 75,323,955 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • VIDEO: WATCH THIS INCREDIBLE FRESHLY REMOVED HUMAN BRAIN
    What does the human brain really look like when it's freshly removed? In this teaching video by the University of Utah Neuroscience Initiative, Professor Suzanne Stensaas of the University of Utah School of Medicine demonstrates the properties and anatomy of an unfixed brain. (WARNING: The video contains graphic images.)[Source: University of Utah Neuro […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Peter Bellew dedah Madey bohong dalam biography
    Dalam sidang akhbar Peter Bellew seperti mana dalam video di  https://www.facebook.com/130292657037346/videos/1572962909436973, CEO.Msia Airlines Bhd, Peter Bellew dedahkan percanggahan penuh pembohongan tulisan Mahathir dalam biography Doctor in the House.Berpura2 #taktau.Kenyataan penuh Peter Bellew seperti berikut:Peter Bellew – 22 OctoberThank you for jo […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Dana RM7.5bilion KKLW: Hak Rakyat Luar Bandar Dinafikan
    1. Siasatan SPRM terhadap dana RM7.5bilion KKLW hampir “full circle”. Mereka yang pernah menjadi “inner circle” rata-rata sudah ditahan reman. Kalau melihat modus operandi penahanan, memang terlihat bahawa target utama adalah Datuk Shafie Apdal.2. Dalam skandal sebesar ini, memang sah dilakukan oleh seseorang yang mempunyai kuasa. Memang daripada segi argume […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Dana RM7.5bilion KKLW: Hak Rakyat Luar Bandar Dinafikan
    1. Siasatan SPRM terhadap dana RM7.5bilion KKLW hampir “full circle”. Mereka yang pernah menjadi “inner circle” rata-rata sudah ditahan reman. Kalau melihat modus operandi penahanan, memang terlihat bahawa target utama adalah Datuk Shafie Apdal.2. Dalam skandal sebesar ini, memang sah dilakukan oleh seseorang yang mempunyai kuasa. Memang daripada segi argume […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: