Shahrizat vs. Azalina: Pak Lah Sungai Pencala Juga Yang Menang?

Julai 1, 2013 at 4:53 pm 6 comments

dr mashitahAdalah sesuatu yang sangat malang, tragedi politik apabila jutaan ahli wanita UMNO Malaysia hanya mampu mengetengahkan dua nama sebagai calon Ketua Wanita UMNO Malaysia. Kedua-dua nama adalah nama yang rosak dan tidak lagi dihargai oleh rakyat.

Blog ini tidak berminat untuk bercakap secara berlapik lagi. Kita sudah tidak boleh terus cover banyak cacat cela yang sebenarnya akan memberikan masalah kepada parti. Kalau pihak kepimpinan pun masih main permainan sama. Kacau kita.
Di kalangan rakan blogger, pemain media, ramai yang mengeluh dengan keadaan ini. Ada yang sudah menggelar pertandingan Kak Ijat dan Azalina adalah ibaratnya NFC vs. Banyak lagi syarikat yang Azalina ketuai.
Blog ini dimaklumkan, bahawa siapapun yang menang di antara kedua calon ini, kedua-duanya akan menjadi proksi kepada Pak Lah Sungai Penchala. Itu yang sedih. Maklumat lagi, kedua-duanya akan ditaja oleh beberapa syarikat yang turut menjadi tunjang kepada kekuatan pentadbiran Pak Lah pada suatu ketika.
KFC akan taja calon NFC. MRCB akan taja Azalina. Sejauh mana berita ini benar, tidak dapat dipastikan. Tapi sudah ada bajet khas yang akan disediakan bagi menjadikan pertandingan ciptaan ini sekadar meletakkan orang Pak Lah Sungai Penchala di tampuk Ketua Wanita Malaysia.
Apakah tak ada calon lain yang lebih layak dan mampu? Apakah tidak ada aktivis wanita, ahli akademik yang mampu Wanita UMNO berikan ruang untuk bertanding di peringkat yang lebih tinggi?
Wanita UMNO perlu orang baru. Orang yang tidak ada sampah rasuah. Memang sudah. Tapi kita percaya, ada. Soalnya, samada Wanita UMNO masih nak bermain dengan permainan lama.
Antara nama yang boleh difikirkan adalah Dr Mashitah (Baling) yang mampu menjadikan Wanita UMNO lebih berbau syurga berbanding hapak abattoir NFC atau lain-lain syarikat.
Apa salah, jika individu seperti Dr Mashitah, diberikan peluang untuk mengetuai wanita dalam tempoh yang sukar ini?
Presiden/Timbalan Presiden perlu lebih involved dalam menentukan kepimpinan Wanita. Bukan ikut sahaja keinginan dan rengekan NFC.
Advertisements

Entry filed under: UMNO. Tags: , , , , , .

Siapa Tolak Mansor Othman Sebagai Speaker? Anwar atau Guang Eng? Isu Lahad Datu – Anwar Kecewa BN Tidak Serang PR; Sebaliknya Serang Menteri KDN

6 Komen Add your own

  • 1. usin lempoyang  |  Julai 1, 2013 at 5:27 pm

    Wanita umno ini kalau masih bwh kak ijat..makin haprak lah jadinya…apa nak jadi..akan rosak lab umno. Umno perlu gebfakan baru dari muka yangebih berintegriti. Mashitah pilihN terbaik. Kak kjat..?..muka dia shj sudah cukup mengerikan..sorry

    Balas
  • 2. darman  |  Julai 1, 2013 at 5:33 pm

    Jawatan Presiden UMNO, TimbAlan Presiden, naib naib Presiden Dan MKT juga mesti ada pertandingan. Tak kan lah UMNO tak ada pemimpin yg lebih baik dan lebih Melayu dari Naib? Mencabar dan menggantikan Najib adalah jauh lebih penting.

    Balas
  • 3. Shahrul Azman Alang Saidi  |  Julai 1, 2013 at 7:56 pm

    Terang lagi disuluh. Jelas Azalina telah tidak segan silu ingin jawatan Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia. Dia sudah bersedia, mental dan fizikal , malah dia mungkin telah mengrekrut ex-Puteri UMNOnya dahulu. Keghairahan melampau ini nampaknya tidak dapat dibendung lagi. Suatu ‘signal’ bagi Kak Jat dan rakan-rakan- HATI-HATI dengan ex Puteri…mereka sudah lapar tahap gajah!

    Balas
  • 4. Anonymas  |  Julai 2, 2013 at 12:03 pm

    Saya sokong Dr Mashitah…

    Balas
  • 5. anon  |  Julai 2, 2013 at 2:30 pm

    UMNO terselamat utk PRU13…PRU14 belum tentu…

    pemimpin silih berganti….

    Dr mashitah wajar diberi peluang…

    Balas
  • 6. Tanpa Nama  |  Julai 3, 2013 at 2:39 pm

    saya sokong Dr Mashitah

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

w

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Julai 2013
I S R K J S A
« Jun   Ogo »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Capaian Umum

  • 75,334,571 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 OF THE STRANGEST PUBLIC TRANSIT SYSTEMS
    10 of the strangest public transit systemsBy Josh Lew, Mother Nature Network, 18 June 2018.Public transit systems are usually quite predictable. Large cities generally have subways or elevated trains supplemented by bus service or street-level trams, while smaller metro areas rely on bus or streetcar networks (or both). In a few cities, however, public trans […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • MARA, MRSM UiTM semua bangsa, Baru sedar TunM boneka
    Elok kalau betul berita MARA dibuka untuk.semua kaum, MRSM jadi Maktab Rendah Sains Malaysia, UiTM buka untuk semua rakyat Msia dan MCKK pun jadi Msia College Kuala Kangsar.Baru hamlau2 yg kita peringatkan akan bahaya kasi DAP berkuasa nampak sendiri dan faham maksud ustaz Kazim bahaya beri peluang 5 tahun kerana dalam 5 jam mcm2 blh berlaku.-------Facebooke […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • HOT N SPICY! THIS IS THE REASON WHY DAP WANTS KHALID TO BE REMOVED?
    Skandal RM200juta : Jawapan Kepada Kenapa DAP Bersungguh Nak Kuburkan Khalid?!!!Pendedahan yang ringkas tetapi mudah difahami.Why is DAP siding with PKR to replace MB Khalid?To recap: In April 2013, a vast swathe of land, covering 1,172 acres – that lies closeto Kota Kemuning, Putra Heights and Bandar Rimbayu with accessibility to four major highways - was s […]

RSS Musram Rakuman

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Spbo Terpercaya Memilih Yang Kamu Mau
    Nonton Bola dengan Cara Beda di Spbo Kepada anda yang memiliki banyak kemauan dalam pandangan hidup maka kamu sanggup cobalah terhadap main-main di Spbo terpercaya. Apakah anda bisan nonton bola gitu-gitu saja? Kalau begitu maka akan sangat bagus dan disarankan sekali jika anda coba…Read more ›

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: