Shahrizat vs. Azalina: Pak Lah Sungai Pencala Juga Yang Menang?

Julai 1, 2013 at 4:53 pm 6 comments

dr mashitahAdalah sesuatu yang sangat malang, tragedi politik apabila jutaan ahli wanita UMNO Malaysia hanya mampu mengetengahkan dua nama sebagai calon Ketua Wanita UMNO Malaysia. Kedua-dua nama adalah nama yang rosak dan tidak lagi dihargai oleh rakyat.

Blog ini tidak berminat untuk bercakap secara berlapik lagi. Kita sudah tidak boleh terus cover banyak cacat cela yang sebenarnya akan memberikan masalah kepada parti. Kalau pihak kepimpinan pun masih main permainan sama. Kacau kita.
Di kalangan rakan blogger, pemain media, ramai yang mengeluh dengan keadaan ini. Ada yang sudah menggelar pertandingan Kak Ijat dan Azalina adalah ibaratnya NFC vs. Banyak lagi syarikat yang Azalina ketuai.
Blog ini dimaklumkan, bahawa siapapun yang menang di antara kedua calon ini, kedua-duanya akan menjadi proksi kepada Pak Lah Sungai Penchala. Itu yang sedih. Maklumat lagi, kedua-duanya akan ditaja oleh beberapa syarikat yang turut menjadi tunjang kepada kekuatan pentadbiran Pak Lah pada suatu ketika.
KFC akan taja calon NFC. MRCB akan taja Azalina. Sejauh mana berita ini benar, tidak dapat dipastikan. Tapi sudah ada bajet khas yang akan disediakan bagi menjadikan pertandingan ciptaan ini sekadar meletakkan orang Pak Lah Sungai Penchala di tampuk Ketua Wanita Malaysia.
Apakah tak ada calon lain yang lebih layak dan mampu? Apakah tidak ada aktivis wanita, ahli akademik yang mampu Wanita UMNO berikan ruang untuk bertanding di peringkat yang lebih tinggi?
Wanita UMNO perlu orang baru. Orang yang tidak ada sampah rasuah. Memang sudah. Tapi kita percaya, ada. Soalnya, samada Wanita UMNO masih nak bermain dengan permainan lama.
Antara nama yang boleh difikirkan adalah Dr Mashitah (Baling) yang mampu menjadikan Wanita UMNO lebih berbau syurga berbanding hapak abattoir NFC atau lain-lain syarikat.
Apa salah, jika individu seperti Dr Mashitah, diberikan peluang untuk mengetuai wanita dalam tempoh yang sukar ini?
Presiden/Timbalan Presiden perlu lebih involved dalam menentukan kepimpinan Wanita. Bukan ikut sahaja keinginan dan rengekan NFC.
Advertisements

Entry filed under: UMNO. Tags: , , , , , .

Siapa Tolak Mansor Othman Sebagai Speaker? Anwar atau Guang Eng? Isu Lahad Datu – Anwar Kecewa BN Tidak Serang PR; Sebaliknya Serang Menteri KDN

6 Komen Add your own

  • 1. usin lempoyang  |  Julai 1, 2013 at 5:27 pm

    Wanita umno ini kalau masih bwh kak ijat..makin haprak lah jadinya…apa nak jadi..akan rosak lab umno. Umno perlu gebfakan baru dari muka yangebih berintegriti. Mashitah pilihN terbaik. Kak kjat..?..muka dia shj sudah cukup mengerikan..sorry

    Balas
  • 2. darman  |  Julai 1, 2013 at 5:33 pm

    Jawatan Presiden UMNO, TimbAlan Presiden, naib naib Presiden Dan MKT juga mesti ada pertandingan. Tak kan lah UMNO tak ada pemimpin yg lebih baik dan lebih Melayu dari Naib? Mencabar dan menggantikan Najib adalah jauh lebih penting.

    Balas
  • 3. Shahrul Azman Alang Saidi  |  Julai 1, 2013 at 7:56 pm

    Terang lagi disuluh. Jelas Azalina telah tidak segan silu ingin jawatan Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia. Dia sudah bersedia, mental dan fizikal , malah dia mungkin telah mengrekrut ex-Puteri UMNOnya dahulu. Keghairahan melampau ini nampaknya tidak dapat dibendung lagi. Suatu ‘signal’ bagi Kak Jat dan rakan-rakan- HATI-HATI dengan ex Puteri…mereka sudah lapar tahap gajah!

    Balas
  • 4. Anonymas  |  Julai 2, 2013 at 12:03 pm

    Saya sokong Dr Mashitah…

    Balas
  • 5. anon  |  Julai 2, 2013 at 2:30 pm

    UMNO terselamat utk PRU13…PRU14 belum tentu…

    pemimpin silih berganti….

    Dr mashitah wajar diberi peluang…

    Balas
  • 6. Tanpa Nama  |  Julai 3, 2013 at 2:39 pm

    saya sokong Dr Mashitah

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Julai 2013
I S R K J S A
« Jun   Ogo »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Capaian Umum

  • 75,320,454 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 RARE AND STRANGE OCCURRENCES AROUND THE WORLD
    10 Rare and Strange Occurrences Around the WorldBy Adrian Chirila, Toptenz, 20 August 2017.For the many achievements made by our men and women of science in understanding the world and everything in it, there are still a lot of things we don’t know, or we’re not completely sure about. Other things, while more logical for our level of understanding, are so ra […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Azmin HIPOKRIT ... lupa pernah kata sedia disiasat
    Serbuan yang dilakukan oleh pihak SPRM ke atas Unisel & MBI bukanlah satu tindakan tersusun untuk menjejaskan imej Kerajaan Selangor yang dipimpin oleh Pakatan Harapan.Tidakkah mereka sendiri yang mengatakan bahawa mereka amat telus dan sedia untuk disiasat jika terdapat sebarang dakwaan penyelewengan terhadap mereka.Tetapi apabila tindakan mula diambil […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: