Chameleon Malaysia + Chameleon Indonesia = ??????

Julai 17, 2013 at 4:50 pm 1 komen

jusuf kallaBenarkah Jusuf Kalla Berbuka Puasa di Segambut? Benarkah ada 4 NOTA Bantahan Kepada BH?
Kecoh juga di dalam team PKR semalam apabila serangan mengenai isu dana asing dibangkitkan di dalam dewan. Anwar panas punggung. Tiba-tiba naik angin dan membacakan SMS yang kononnya diperoleh daripada Pak Jusuf Kalla, mengenai tindakan undang-undang yang bakal diambil kepada BH.
Yang menjadi kemusykilan, BH hanya melaporkan apa yang dinyatakan di dalam blog lain. Tanpa editing dan penambahan.

HIMPUNAN BLACK OUT 505
MO: Anwar kini sedang mengadakan himpunan Black Out 505 di  seluruh negara sebagai bantahan ke atas keputusan Pilihanraya Umum  baru-baru ini. Bagaimana bapak melihat perkara ini?
JK: Pertama saya mahu beritahu bahawa saya mengetahui Anwar  dibantu oleh beberapa pihak khususnya dari Turki, Washington, Filipina,  dan mungkin juga di negara Thai dan China, itu kamu kena selidiki.   Pemberi dana yang besar itu dari sebuah syarikat besar di Filipina, dan  sedikit-sedikit dari Turki untuk membantu aktiviti himpunan bantahan  itu. Mereka tidak boleh menyembunyikan diri mereka kerana mereka adalah  rakan-rakan bisnes yang kita ketahui siapa mereka.
Isunya untuk apa membuat himpunan tersebut jika ianya hanya memberi  keuntungan kepada musuh-musuh Islam dan orang Melayu. Saya sendiri  bertanya kepada Anwar, apakah kamu boleh mengontrol (mengawal) parti  DAP? Anwar terdiam dan Anwar tidak dapat memberi jawapan dengan jelas,  ternyata Anwar punya masalah dan kepayahan untuk mengawal ahli-ahli  parlimen dari parti lain.
Makanya, saya sendiri berfikiran tindakan Anwar mengadakan himpunan  Black Out 505 itu hanya sia-sia sahaja, melainkan hanya menguntungkan  sebelah pihak sahaja iaitu musuh-musuh Islam.
Kita dah nyatakan banyak kali, bahawa ini adalah wawancara Pak Jusuf Kalla dengan majalah online. Tapi kali ini, kononnya Jusuf Kalla sudah konar baring, dan buat kenyataan yang lain pula?
Andaikata ada usaha anak Bugis Jusuf Kalla nak konar baring, kita boleh tahu kenapa.
Dia nak bertanding Presiden Indonesia tahun hadapan. Berhadapan dengan ramai calon-calon lain. Gertak Anwar, jika Pak Jusuf tidak membantu, dia akan membulatkan sokongan kepada calon lain dalam PEMILU itu nanti. Apakah itu sebabnya.

1. Megawati Soekarnoputri
2 . Prabowo Subianto
3. Aburizal Bakrie
4. Jusuf Kalla
5. Hatta Radjasa
6. Wiranto
7. Dahlan Iskan
8. Agum Gumelar
9. Sutiyoso
10. Anis Baswedan
11. Surya Paloh
12. Muhaimin Iskandar
13. Mahfud MD
14. Jokowi
15. Rhoma Irama
16. Gita Wirjawan
17. Ani Yudhoyono
18. Sri Sultan HB X
19. Hidayat Nur Wahid
20. Puan Maharani

Dalam kaji selidik oleh Soegeng Sarjadi Syndicate, populariti Prabowo Subianto mengatasi bekas Presiden, Megawati Soekarnoputri dan bekas Naib Presiden, Jusuf Kalla.

Prabowo, yang juga bekas pegawai tinggi tentera darat Indonesia yang  berpangkat jeneral tiga bintang dan bekas menantu Soeharto itu dipilih  oleh 25.8 peratus daripada 2,192 responden sebagai calon presiden  Indonesia 2014 kerana dianggap tegas dan berani membuat keputusan.

Sementara itu, Ketua Umum Parti Demokrasi Indonesia Perjuangan  (PDI-P) Megawati, berada di kedudukan kedua dengan mendapat 22.4 peratus sokongan, Jusuf Kalla tokoh dari Parti Golkar di tempat ketiga dengan  14.9 peratus sokongan manakala Ketua Umum Parti Golkar, Aburizal Bakrie  mendapat 10.6 peratus sokongan.

Cadangan Anwar, peningkatan Prabowo boleh mudah dirosakkan dengan apa yang berlaku di Egypt. Anwar boleh minta akhbar antarabangsa mula membayangkan Prabowo adalah SOEHARTO in the making, jika itu boleh membantu Jusuf Kalla. Semua orang tahu, Anwar boleh menggunakan networknya di Washington untuk merosakkan peluang Prabowo. Sangat mudah.

PKR HQ sudah dioffer oleh Anwar menjadi gerak media serantau kepada Jusuf Kalla. Beberapa orang staff PKR HQ sedia diterbangkan ke Jakarta bagi membantu pembentukan imej baru dan stail JK yang baru.

Dana juga boleh diatur susun dengan kaedah yang betul. PKR HQ boleh membantu setakat yang boleh.

Anwar turut memberi gertak bahawa, segala kekuatan linkage antarabangsanya akan digunakan bagi memastikan Jusuf Kalla dilonjak kepada kedudukan yang lebih baik.

Selain daripada itu, soalan yang patut kita tanya Anwar:-

– Apakah benar Jusuf Kalla berada di Malaysia malam kelmarin dan ber-IFTAR dengan Anwar di Segambut. Hasil selidik blog ini dengan rakan akhbar di Indonesia, pada petang/malam yang sama, Jusuf Kalla mempunyai wawancara khas dengan akhbar Tempo. Kecualilah wawancara tersebut dilakukan melalui fon.

– Mengenali Anwar, apakah dia tidak membesarkan isu jika benar pak Jusuf Kalla berada di rumahnya pada malam kelmarin. Tiada gambar. Tiada update di blog. Tiada tweet. Kenapa Malaysiakini, TMI, fz.com, MalayMail Online dan semua akhbar pro-Anwar tidak dijemput dan membenarkan Jusuf Kalla membersihkan nama Anwar seluruhnya malam tersebut?

– Benarkah ada 4 NOTA BANTAHAN kepada BH? Mohon dedahkan.

p/s: Jusuf Kalla ini tidak cukup INCI. Rendang. Hati-hati bila bermain dengan orang rendang ini. Bahaya. Kata orang tua.

Advertisements

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, PKR. Tags: , , , , .

Serangan Bajet Tambahan Minggu Ini Rembau Most Wanted

1 Komen Add your own

  • 1. Anonymas  |  Julai 18, 2013 at 6:11 am

    Ah, itu semua auta daripada Pak Syeikh. Sedangkan orang dah tau yang Pak Syeikh dan Jusuf Kalla dah berpatah arang kerana kecewa kalah dalam PRU dan melanggar perjanjian yang dibuat sendiri.

    Ingat kan, media pro-PR (termasuk Pak Syeikh sendiri) mengutuk Jusuf Kalla dan mengaitkan DS Najib dengan beliau dari segi etnik Bugis kononnya mereka bersubahat. Betapa busuk hati dan bermuka-muka pihak mereka ini.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Julai 2013
I S R K J S A
« Jun   Ogo »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Capaian Umum

  • 75,318,030 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • SELAMAT HARI RAYA
    SELAMAT HARI RAYATO ALL MUSLIM BLOGGERS AND FRIENDSMAY THIS JOYOUS OCCASION BRINGS US TOGETHER IN PEACE

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Orang kg perlu tahu DOJ wayang tamil Madey khianati negara
    Scrip writer: Clare RewcastleLeading Actor: KhairuddinSupporting Actor: Matthias ChangSupporting Actress: Loretta LynchProducer: Mahathir-SorosDirector: ? (Mystery)Semua ini berdasarkan complainant yg mana sesiapa pun boleh buat complainant.COMPLAINANT ADALAH KHAIRUDDIN ABU HASSAN DAN DIBANTU MATTHIAS CHANG.Sepatut kita sedar bahawa bukan Najib atau Rosmah y […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • PERUTUSAN AIDILFITRI SULTAN PERAK DARUL RIDZUAN SULTAN NAZRIN MUIZZUDDIN SHAH
    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh ALLAHU AKBAR!   ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR WALILLAH ILHAM.   Ramadan telah memberikan seluas kesempatan kepada kita untuk mendampingkan diri dengan ILAHI, membolehkan manusia kembali kepada fitrahnya yang asal, dalam keadaan suci dan tulus setelah dibersihkan dengan amalan berpuasa, dilengkapkan pula d […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: