Anwar Tegur Rafizi – ‘Foolish Allegations; Stupid Moves’

Ogos 22, 2013 at 11:39 am 1 komen

Rupanya dalam menjadi jambu Pak Sheikh, ada ketikanya Rafizi pun mendapat obat daripada Anwar bila dirasakan buat salah. Anwar tegur cara dia. Rafizi kenal sangat, Anwar tidak pernah cakap perkataan BODOH, tetapi dia akan gunakan cara yang akan meremukkan hati mat jambu tersebut.

Staff HQ hanya perhati pertemuan beberapa pemimpin semalam. Nampak kekecewaan. Mereka sependapat, kes Rafizi – Zahid Hamidi banyak merosakkan imej mereka. Banyak tuduhan yang dilemparkan sebelum ini, akan disifatkan oleh rakyat di luar sana sebagai pembohongan.

Anwar minta Rafizi lebih hati-hati dengan tuduhan selepas daripada ini. Momentum tidak boleh diganggu. Rakyat semakin hadam dengan tuduhan rasuah kepada kerajaan. Tetapi kalau asyik kena selesai luar mahkamah, rakyat akan buat kesimpulan PKR menipu.

http://www.malaysia-today.net/mtcolumns/newscommentaries/58906-rafizi-admits-zahid-had-no-role-in-boustead-land-swap

PKR strategic director Rafizi Ramli today withdrew allegations  linking Home Minister Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi to a share  acquisition and land swap deal involving Boustead Holdings Berhad. In a settlement of Zahid’s defamation suit against Rafizi, the latter agreed to withdraw statements he made linking Zahid to the decision by  Boustead Holdings Berhad to acquire Astachanggih Sdn Bhd shares and land from Awan Megah Sdn Bhd during his tenure as Defence Minister.

Reading his withdrawal statement before Justice Lee Heng Cheong in open court,  Rafizi said he was satisfied with Zahid’s explanation that he had not  abused his powers or had any role in the Boustead deal.

Zahid  filed his suit against Rafizi in January this year, claiming that the  PKR man had falsely accused him of abusing his power as Defence Minister in the acquisition of an 80 per cent stake in Astachanggih – previously owned by businessman Deepak Jaikishan – and the purchase of a RM130  million plot of land from Awan Megah, owned by Selangor Wanita Umno  chief Datuk Raja Ropiaah Abdullah.

Rafizi Hilang ‘Midas Touch’

Ramai di dalam PKR yang menganggap sejak memenangi kerusi Pandan, fokus Rafizi semakin dilute dan tidak solid seperti sebelumnya. Banyak isu yang dibawa gagal membentuk political traction yang diharapkan.

Sudah ada suara di dalam HQ PKR yang mahukan Pengarah Strategi baru untuk PKR. Beberapa nama sudah diberikan kepada Anwar, semuanya dalam proses penelitian.

Mat jambu Rafizi tunduk sepanjang masa. Kecewa mungkin. Atau sedang memikirkan jalan yang lebih baik?

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim. Tags: , , , , .

Endless Possibilities – Projek Ratusan Juta Farid Ridzuan? Sidelining Rafizi #1

1 Komen Add your own

  • 1. Anonymous  |  Ogos 22, 2013 at 8:12 pm

    Kerusi Pondan??? Oh, Pandan. Tersasul pula I.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ogos 2013
M T W T F S S
« Jul   Sep »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 75,303,386 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 OF THE BIGGEST NATURAL DISASTERS IN EARTH’S HISTORY
    10 of the Biggest Natural Disasters in Earth’s HistoryBy Adrian Chirila, Toptenz, 5 December 2016.The Butterfly Effect principle simply states that, given enough time, whatever event, no matter how small, can and will have tremendous reverberations into the future. And when talking about past disasters, natural or otherwise, we always have to keep in mind th […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS The Unspinners

  • Kit Siang panik lalu jemput juga bapa boboi
    Minggu lalu DAP mengumumkan Mahathir tidak dijemput.Tetapi dengan apa yang berlaku semalam dalam PAU2016 dan  Umno-PAS bersama-perhimpunan Rohingya, Kit Siang terpaksa menukar strategi beliau.Jadi DAP terpaksa pujuk Mahathir dengan menjanjikan dia status VVIP dgn diletakkan di tempat duduk di atas pentas bersebelahan dengan Kit Siang, yang tidak pernah berla […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: