Sidelining Masterchef Rafizi #2

September 4, 2013 at 12:04 pm 1 komen

MasterChef_Logo.svghttp://www.mole.my/content/rafizi-still-very-important-keadilan-zuraida
Parti Keadilan Rakyat women chief  Zuraida Kamaruddin dismisses talks that the party’s strategy director  Mohd Rafizi Ramli is slowly being sidelined from critical tasks  including in preparing the annual alternative Budget.

The Ampang MP who spoke to the The Mole recently said it was normal for the party to have new faces handling heavy  responsibility as PKR believed it was positive to prepare young talents  as party’s future leadership.

“If it (rumour) is true, then I  don’t think it is a big problem because Rafizi might be tasked to handle something else that is equally important.

“This is something positive for  Pakatan, particularly for Keadilan because we want to see new talents  coming up so that our pact will be seen as more progressive and not  afraid to develop young leaders,” she said.

Zuraida was asked to comment over an article, in the Gelagat Anwar blog saying that former Bank Islam chief  economist Azrul Azwar Ahmad Tajuddin will lead Pakatan’s special committee to draft the 2014 alternative Budget.

Terima kasih banyak kepada Mole yang sudi buat follow-up mengenai isu Rafizi yang dibawa oleh blog ini. Berdasarkan jawapan yang diberi pun kita tahu, bahawa Rafizi semakin hilang kepentingan di dalam strategi politik PKR.

Apa jadi dengan NOW yang diberikan sepenuhnya tanggungjawab kepada Rafizi?  Apa isu baru yang Rafizi bawa?
Harga Minyak
Apa yang dicadangkan oleh Rafizi?1. Mengumumkan kepada rakyat bahawa tidak ada lagi sebarang kenaikan  harga atau tariff yang lain dalam tempoh satu tahun bermula dari hari  ini

2. Mengarahkan bahawa semua Menteri dan Timbalan Menteri membayar  sendiri petrol dan diesel yang selama ini ditanggung oleh kerajaan  dengan memansuhkan kemudahan petrol dan diesel berbayar

3. Membenarkan YB Khairy Jamaluddin berdebat dengan wakil KEADILAN  mengenai isu ini kerana sudah pasti YB Khairy Jamaluddin sedia berdepan  sekiranya tidak disekat oleh UMNO, sepertimana kesudian beliau dalam isu PTPTN dulu

Rafizi mungkin tidak tahu bahawa ada kalangan pemimpin tertinggi PKR yang ketawakan cadangan Rafizi. Modal debat ini boleh digunakan sebelum PRU – tetapi bukan selepas PRU. Nampak sangat sudah hilang sengat!

Akhirnya, yang lebih diberikan tumpuan adalah kenyataan Saifuddin Nasution mengenai isu RoS.

Manifesto PR

Harga Minyak Turun RM 1.50 Berbanding RM 1.90

Harga minyak yang tinggi dan kadar  inflasi yang meningkat, mengakibatkan harga barang turut  meningkat.Pakatan Rakyat berjanji untuk menurunkan harga minyak  serta-merta pada hari Pertama di Putrajaya kepada RM 1.50 dari RM 1.90  seliter pada waktu sekarang.

Apakah PR masih membawa janji yang sama?

Kita jangan terkeliru dengan statistik, data yang Rafizi bawa. Ini semua hiasan sahaja. Hakikatnya, Rafizi tidak mencadangkan apa-apa sekalipun.
Sebagai Masterchef isu dalam PKR, Rafizi semakin hilang semangat dan idea. Tak lama lagi, kena keluar lah tu.
Advertisements

Entry filed under: 2014 alternative Budget. Tags: , , , , , , , , , .

Naib Presiden Mana Yang Sudah Tempah Jawatan Setiausaha Agung? Inflasi Pemilihan UMNO

1 Komen Add your own

  • 1. Tanpa Nama  |  September 5, 2013 at 11:54 pm

    bye bye ahli parlimen Pondan….eh silap, Pandan

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2013
I S R K J S A
« Ogo   Okt »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Capaian Umum

  • 75,318,014 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: AN ANIMATED GUIDE ON HOW THE INTERNET WORKS
    We all know by now how important the internet is to your everyday life. But do you really know how the internet actually works? This handy animated infographic by Internet Frontier helps you understand what is going on behind the scenes when you click a link online or perform a Google search.Infographic Sources:1. The Internet: IP Addresses & DNS2. The I […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Sebar ke saudara mara PENGHINAAN RAYA kawan PPBM
    Balik kampong khabar keburukkan Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz:Balik kampong, dedahkan Mahathir, Muhyiddin dan Mukhrizhttp://snapshot2016.blogspot.my/2017/06/balik-kampong-dedahkan-mahathir.html

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • PATI Indonesia Hadapi 7 Pertuduhan
    KLANG  – Seorang pendatang asing tanpa izin (PATI) warga Indonesia yang lolos daripada tahanan polis pada 19 Jun lepas dan didiberkas semula pada 20 Jun, hari ini dihadapkan di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas kesalahan itu dan enam pertuduhan lain, antaranya rogol dan rompak. Tertuduh, Rahim Muhamad Pugawan, 23, mengaku bersalah selepas kesemua pertudu […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: