Mana Kelibat LOYAR UMNO???

September 17, 2013 at 11:48 am 1 komen

hafarizamThe People’s Tribunal set up by election reforms group Bersih to  investigate allegations of fraud during the May 5 general election will  hear the testimony of about 30 witnesses when it begins proceedings  tomorrow.

People’s Tribunal organising committee member Ivy Josiah told The  Malaysian Insider that apart from voters, academics, representatives of  non-governmental organisations and opposition politicians, invitations  to participate in the inquiry have also been sent to the police, the  Election Commission (EC) and Barisan Nasional (BN) secretary-general  Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

“The police have replied that they will not send a representative to  hold a watching brief,” she told The Malaysian Insider in Kuala Lumpur.

EC deputy chairman Datuk Wan Ahmad Wan Omar also told The Malaysian  Insider that the EC will not take part, citing the Constitution which  did not outline any regulations for the commission to join such  tribunals.

The participation of the ruling BN was unclear but space has been created to accommodate it, Josiah said.

Mana Kelibat Loyar UMNO?

Datuk Hafarizam patut berani ke depan dan berdepan dengan puak Ambiga dan barisan panel yang dijemput. Janganlah, ketika mana dia diperlukan, Datuk yang hebat ini lari ke luar negara.

Dalam Tribunal Rakyat, BN dan UMNO patut hantar barisan peguam yang hebat dan mempertahan kemenangan dalam PRU yang lalu.

Segala maklumat petisyen ada dengan Hafarizam. UMNO/BN sudah dicaj jutaan ringgit untuk khidmat nasihat guaman. Apa salahnya, hantar loyar yang ada untuk mempertahan parti. Jangan serah pada Ku Nan dan Dato’ Raof sahaja.

Loyar UMNO/BN yang dapat projek berbilion ringgit patut ke depan mempertahan parti dalam isu ini. Takut apa dengan Ambiga?

Projek Dah Mahsyuk. Parti?

Umno legal adviser Mohd Hafarizam Harun has denied claims that two companies in which he has interests were awarded a RM2.2 billion highway concession as a reward for his role in the BN takeover of Perak.
http://media1-cdn.malaysiakini.com/169/f6c704c6683c4411b9b9f65d4349bbbb.jpg
Hafarizam said the two companies had faced “stiff competition” during the tender process and that their experience with a 179km double-tracking project had been taken into consideration.
“We have a proven track record (in the double-tracking project) from Rawang to Ipoh. The (notion) of a ‘reward’ for Perak, I think that is too much and hitting (under) the belt,” he said in text-message to Malaysiakini.
“It has no relation at all. We won on merit! We are amongst the few bumiputera companies awarded. Why attack us when there are others… I am sure you’ll know who else got it. I mean I won on merit, not because I’ve been promised or of some sort.”

Kalau ada MERIT…pertahanlah UMNO dan BN.

Advertisements

Entry filed under: Bersih, Pilihan Raya Umum 13. Tags: , , , , , , .

PETRONAS dan Kemahiran Exiting Investment Tiba-Tiba Bertimbun Kisah Korupsi

1 Komen Add your own

  • 1. Dato Seri Anwar Ibrahim  |  September 18, 2013 at 3:22 pm

    ada…tengah sibuk kira duit ler…

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2013
I S R K J S A
« Ogo   Okt »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Capaian Umum

  • 75,323,887 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: TURMERIC THE GOLDEN SPICE
    Turmeric (Curcuma longa) is a spice that comes from the turmeric plant. Native to Southeast Asia and commonly used in Asian food, it's well known as the main spice in curry. It's produced mainly in India, hence the name Indian saffron or the nickname “the golden spice of India.” Its hot, bitter taste is familiar to everyone, but its root is also wi […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Peja nipu mcm budak2, Saddiq tentu budak, Bunga langgar ROS
    Dahlah Pengerusi Pribumi Bersatu berkelahi macam budak2, Peja Pengerusi Perak pun menipu macam budak2 ...Bukan nama ada dalam kenyataan berikut:KENYATAAN MEDIAPARTI PRIBUMI BERSATU MALAYSIA PERLANTIKAN KETUA-KETUA BAHAGIAN SEBAGAI LANJUTAN DARIPADA PELANTIKAN SERAMAI 128 KETUA-KETUA PENAJA BAHAGIAN YANG TELAH PUN DIUMUMKAN PADA 14HB FEBRUARI 2017, MAJLIS PIM […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Shafie Kecewakan Rakyat Sabah
    Datuk Shafie Apdal1. Bayangkan penderitaan rakyat luar bandar Sabah sejak sebelum merdeka yang mengharapkan kemudahan asas seperti bekalan air berish, bekalan elektrik dan jalan raya kampung, namun apabila kerajaan memberikan peruntukan untuk menyelesaikan keperluan mereka itu, pemimpin yang diharapkan menyelesaikannya, tidak menjalankan tanggungjawab sepert […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Shafie Kecewakan Rakyat Sabah
    Datuk Shafie Apdal1. Bayangkan penderitaan rakyat luar bandar Sabah sejak sebelum merdeka yang mengharapkan kemudahan asas seperti bekalan air berish, bekalan elektrik dan jalan raya kampung, namun apabila kerajaan memberikan peruntukan untuk menyelesaikan keperluan mereka itu, pemimpin yang diharapkan menyelesaikannya, tidak menjalankan tanggungjawab sepert […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: