Tiba-Tiba Bertimbun Kisah Korupsi

September 18, 2013 at 11:45 am 2 comments

Inilah UMNO. Tak pernah berubah. Tak serik. Lagi tinggi keperluan untuk UMNO dekat dengan masyarakat, lagi banyak cerita korupsi dan rasuah, Kalau duit bantuan rakyat miskin pun kutu nak songlap. Apa lagi benda lain.
 
Hairan, puak UMNO ini tak takut dengan hari akhirat? Tak ada halal haram dan pencarian harta dan nafkah? Main langgar sahaja.
 
Semalam, kisah SUPOL Shahrizat jadi petualang rasuah. Dipanggil siasatan. Kalau dah susun 10 kenderaan mewah pun masih lepas, makna kata, memang ada masalah dalam sistem kehakiman kita ini.
 
Dulu ada kes macam ini:-
 
Bekas Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Datuk Norza Zakaria dilepas dan dibebaskan daripada tuduhan rasuah di Mahkamah Sesyen di Temerloh pagi ini selepas pihak pendakwa tidak mahu meneruskan kes kerana saksi belot.

Mohamad Norza, 43, yang juga bekas anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno dituduh memberi suapan RM1,500 kepada Khadri Musa menerusi ejennya Halimi Kamaruzzaman untuk diagihkan kepada perwakilan sebagai dorongan untuk mengundinya memenangi jawatan MT pada Perhimpunan Agung UMNO Mac tahun lalu.

norza zakaria interview 080807 restrictedBeliau juga menghadapi satu lagi pertuduhan memberi suapan RM1,900 kepada Mohammad Anuar Yunus menerusi Halimi bagi tujuan sama.

Kedua-dua pertuduhan itu didakwa dilakukan pada pukul 6.30 petang, 20 Jan tahun lalu di No. 38, Pinggiran Tasik, Taman Bandar Temerloh, Temerloh.

Halimi, 47, dari Bandar Indera Mahkota, Kuantan pula didakwa atas dua tuduhan memberikan suapan itu kepada Khadri dan Mohammad Anuar bagi pihak Mohamad Norza pada masa, tarikh dan tempat yang sama.

 
 
 
 
Sekarang orang sama sudah naik balik. Jadi Timbalan Presiden BAM. Boleh dekat dengan bini PM.
 
UMNO ini memang mudah memaafkan orang rasuah. Kononnya…terhutang budi. Tergadai body lah yeop.
 
Selepas itu:-
 
Seorang pengurus projek sebuah syarikat memberitahu Mahkamah Sesyen di sini hari ini bahawa lebih 30 keping cek syarikat dan cek persendirian berjumlah lebih RM5 juta ditunaikan dan diberikan kepada dua lelaki yang mendakwa bekerja dengan Hasbie Satar.

Pengurus Projek Gallant Route Sdn Bhd, Quah Hooi Eng berkata beliau difahamkan tujuan pemberian wang itu adalah sebagai dorongan untuk mendapatkan projek-projek kerajaan di bawah Kementerian Kewangan kerana Hasbie adalah Setiausaha Politik Kepada Menteri Kewangan Kedua Tan Sri Nor Mohamed Yakcop ketika itu.

Saksi ke-13 dan yang terakhir dalam prosiding kes itu, berkata beliau kerap diarah untuk menunaikan cek-cek berkenaan oleh majikannya Tan Kim Chooi dan memberikan wang secara tunai kepada seorang lelaki yang dikenali sebagai Japaruddin Ibrahim manakala pernah memberi wang tunai sekali atau dua kali kepada seorang lagi lelaki yang hanya dikenali sebagai Hatta.

“Saya mula kenal Japaruddin dan Hasbie dalam sebuah pub karaoke di Kuala Lumpur apabila Mr Tan (majikannya) meminta saya menemani dan melayan mereka,” katanya di hadapan Hakim Ikmal Hishan Mohd Tajuddin. Katanya dalam perjumpaan itu, Japaruddin juga ada memberitahu beliau bahawa Hasbie adalah “bossnya”.

Quah berkata tempat-tempat perjumpaan untuk memberikan wang tunai itu ditetapkan oleh Japaruddin di sekitar ibu negara setelah beliau menghubunginya. Quah juga mengakui bahawa majikannya membiayai pembelian sebuah  rumah oleh JBI Sdn Bhd yang berharga RM3.85 juta di Gita Bayu, Seri Kembangan, Selangor.

 
Tak apalah…nanti UMNO maafkan.
 
Berita paling hebat:-

 

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/malaysia-gets-very-high-risk-corruption-ranking-in-procurement-of-defence-e

There is a “very high” risk of corruption taking place in Malaysia in the procurement of defence equipment, according to an international study by Transparency International UK’s Defence and Security Programme (TI-DSP).

Malaysia scored 25.14 out of 100 in a 6-band rank which exhibits “very high” risk of corruption among 21 other countries.

The other countries in the study were Afghanistan, Bahrain, Bangladesh, Belarus, China, Ethiopia, Iraq, Jordan, Morocco, Nigeria, Oman, Palestine, Pakistan, Rwanda, Singapore, Tunisia, United Arab Emirates, Uzbekistan, Venezuela and Zimbabwe.

Tiba-tiba keluar kes MINDEF sebagai SARANG RASUAH. Ini siapa punya projek nak jahanamkan siapa? Kata bertanding sebagai sahabat, satu pasukan. Ada plan nak jahanamkan kawan-kawan?

Menurut rakan media, cerita ini diperoleh melalui seorang pegawai kanan PEMANDU.

Entry filed under: UMNO. Tags: , , , , , , .

Mana Kelibat LOYAR UMNO??? Surat Terbuka Buat Mukhriz Mahathir

2 Komen Add your own

  • 1. A Rambler  |  September 18, 2013 at 12:03 pm

    In one western movie I watched a long, long time ago, someone was being lectured about anything and everything by a gun toting adversary supposedly before shooting the someone. ‘BOOM’ and the gun toting cowboy dropped dead. The somebody mumbled,
    “Want to shoot, shoot! Don’t waste time talking!”
    So to everyone out there, if you have the details start telling the MACC, don’t waste time mumblings and threatening and naming names!

    Balas
  • 2. real estate text message marke  |  September 28, 2013 at 12:53 pm

    Excellent pieces. Keepp writing such kind of information on yojr blog.
    Im rally impressed by your site.
    Hello there, You have performed an excellent job.
    I will definitely digg it andd for my part recommend to my friends.
    I am sure thry will be benefited from this website.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2013
I S R K J S A
« Ogo   Okt »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Capaian Umum

  • 69,787,499 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 136 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 AMAZING MOATS AROUND THE WORLD
    10 Amazing Moats Around the WorldBy Bess Lovejoy, Mental Floss, 31 August 2015.Everyone knows that no truly awesome castle is complete without a moat. These long, broad ditches, which may or may not be filled with water, mostly served to protect against marauding invaders, although some also helped stabilize buildings, and still others were just status symbo […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Terus kehadapan...
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya bu […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • G25, jurucakap marina MAHATHIR mahu BERSIH 4.0 ditembak ke?
    Sejak bila Tun Siti Hasmah membuat kenyataan politik? Malaysiakini spin kot ...Namun Tun Siti bukan orang yang dikatakan macam jurucakap marina Mahathir yang tak puashati juga dengan layanan pada peserta bersih yang ada tidor di Majestic Hotel dan datang dengan kereta mewah.Takkan dia puashati jika ada watercannon dan gas pemedih mata diguna?Baca di SINIAda […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Laman AIDC Berpindah
    Assalamualaikum wbt. Dimaklumkan mulai hari ini, 31 Mei, laman AIDC berpindah ke tapak baharu di aidcnews.wordpress.com/ Terima kasih dia atas segala sokongan dan mohon maaf dengan segala kesulitan. AIDC

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! APAKAH BERSIH 4 BERJAYA ATAU GAGAL?
    For the first time in a long time more than 400,000 people took part in Merdeka celebrations. The only problem was half went for Bersih 4 the other half went to the Merdeka Parade. Look at the 4 pictures and tell me what do you see. I see brilliant political manouvering by Zahid. Basically he just check mated all your hopes. For the first time ever there was […]

RSS Musram Rakuman

  • Bersih 4.0: Kekecewaan Hishammuddin Ada Asasnya
    1. Tindakan pihak penganjur BERSIH 4.0 yang telah mencemarkan sambutan Hari Kemerdekaan Negara Kali Ke-58 dengan gerakan jalanan mereka sememangnya menjadi perhatian banyak pihak.Sama ada pihak-pihak teribat menyokong atau menolak gerakan jalanan haram itu , ianya menjadi hak peribadi setiap dari kita.Namun secara realitinya , dalam keadaan negara dan dunia […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Keabsahan
    SPRM Sahkan RM 2.6 Billion Ke Akaun @NajibRazak Adalah Sumbangan Peribadi

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Bersih 4.0: Kekecewaan Hishammuddin Ada Asasnya
    1. Tindakan pihak penganjur BERSIH 4.0 yang telah mencemarkan sambutan Hari Kemerdekaan Negara Kali Ke-58 dengan gerakan jalanan mereka sememangnya menjadi perhatian banyak pihak.Sama ada pihak-pihak teribat menyokong atau menolak gerakan jalanan haram itu , ianya menjadi hak peribadi setiap dari kita.Namun secara realitinya , dalam keadaan negara dan dunia […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Keabsahan
    SPRM Sahkan RM 2.6 Billion Ke Akaun @NajibRazak Adalah Sumbangan Peribadi

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 136 other followers

%d bloggers like this: