AGENDA BUMIPUTERA MASUK BAKAL SAMPAH DALAM MASA DUA MINGGU

September 26, 2013 at 10:54 am 5 comments

Berbuih-buih mulut PM sebut tentang ekonomi Bumiputera. Bantu Melayu. Bantu syarikat Melayu. Bantu usahawan Melayu.
Nampak macam bersungguh benar PM nak tolong Melayu, tapi kalangan CEO GLC Melayu buat tak nampak dan tetap dengan agenda peribadi mereka.
Macamana agenda Bumiputera nak berjaya, kalau CEO GLC semuanya bertaraf malapetaka. Buat deal sendiri. Beri kepada syarikat luar.
CELCOM

Celcom Appoints NSN for Ultra-Fast Mobile Data Services in Klang Valley

NSN provides network infrastructure for 4G, refarming services for the 1800 MHz GSM band.

Celcom Axiata Berhad (Celcom), Malaysia’s first and foremost mobile  telecommunications provider and a wholly-owned subsidiary of the Axiata  Group Berhad, has partnered with Nokia Solutions and Networks for its  LTE (Long Term Evolution)* solutions and services in Klang Valley, which comprises Kuala Lumpur and the surrounding suburbs. The operator has  awarded NSN a contract to supply the network infrastructure for the 2600 MHz and 1800 MHz frequency bands for LTE services, and refarming  services for its 1800 MHz GSM band to enhance user experience by  providing higher throughput and better performance in the  multi-technology environment.

Kita nak tanya kepada Bro Celcom (yang mendapat kerja consultancy jutaan ringgit sewaktu PRU13), apa agenda Bumiputera dalam projek ini? Berapa syarikat telekomunikasi Bumiputera yang dapat rasa projek ini? Berapa syarikat Bumiputera yang dapat sikit tempias Nokia Solutions? Berapa?

Wei bro! PM baru sebut minggu lepas tau. Lu boleh sengih-sengih bagi pada orang luar? Jangan cakap tak ada budak Melayu yang boleh buat. Kalaupun tak sampai standard NSN; apa salah kau syaratkan JV partner dengan syarikat Bumi? Salah?

SIME DARBY

http://www.kinibiz.com/story/corporate/51522/binapuri-secures-rm441.008mil-shopping-mall-contract.html

Bina Puri Holdings Bhd, an integrated civil and building construction service provider, has secured a RM441.008 million contract from Sime  Darby CapitaMalls Asia (Melawati Mall) Sdn Bhd to build a 13-storey  shopping mall in Bandar Ulu Kelang, Selangor.

The shopping mall in Section 1, Pusat Bandar Melawati, has an area of about 2.25 hectares and is the last sizeable plot of commercial land in the township.

Group Managing Director Tee Hock Seng said:”We are pleased to work  with Sime Darby CapitaMalls Asia as both are reputable organisations.

Lu orang tengok website Binapuri. http://www.binapuri.com.my/Public/index.aspx

Berapa ramai Melayu kat dalam? 2 orang. Gua jamin, ini hanya Melayu pada nama sahaja.

PM umum minggu lepas, lu lulus RM441 juta kepada syarikat Cina macam itu aje bai?

Mangkuk berayun betul puak ni. Tak ingat dosa pahala ke. Tak ingat halal haram.

Lu tengok website Sime Darby. http://www.simedarby.com/Board_of_Directors.aspx

Memang ramai Melayu. Tapi Melayu jenis apa pun tak tahulah.

* HARAP DAPAT TARIK BALIK KEPUTUSAN – ATAU BAKUL SAMPAHKAN SAHAJA AGENDA BUMIPUTERA MINGGU LEPAS.

Entry filed under: BUMIPUTERA, ekonomi Bumiputera. Tags: , , , , , , , , , , , , .

Penasihat PMO Akan Pastikan Maznah TEWAS TERUK JJ – Duta Malaysia ke Rompin

5 Komen Add your own

  • 1. Tanpa Nama  |  September 26, 2013 at 4:48 pm

    Memang hanya tajuk sahaja yang cakap bantu bumiputera, tapi bila buat hanya bantu poket sendiri sahaja. Semua nya iklan sahaja.

    Balas
  • 2. Tanpa Nama  |  September 26, 2013 at 4:55 pm

    Projek yang kecil bagi pada bumiputera kemudian buat heboh besar. Secara diam diam bagi projek juta juta pada Cina dan India dan dapatkan kick back yang berbaloi. Itu la yang selalu berlaku.

    Balas
  • 3. zueyusof  |  September 27, 2013 at 12:33 pm

    agenda memperkasakan bumiputera? hanya facade je tu.. hakikatnya najib dah lama biarkan melayu terkapai-kapai..

    Balas
  • 4. arjuna waspada  |  September 29, 2013 at 2:00 am

    Tak ramai tahu,dan juga tidak di dedahkan kasih sayang sanjungan mereka kapada kepentingan PRC.

    Selagi Lamp tak tutup, selagi itu cinion cinabeng kiasu pendatang tidak berhimpun untuk hari malaysia.

    La ni, musim abu,ya abu, abu yang nak di impot dari bangkok.
    Cinions cinabeng kiasu pendatang yang tidak undang nak buat bantahan sekatan membawa masuk abu.
    Provokasi demi provokasi.
    Chief Instigator adalah cinabeng Pulau pinang.
    Cinabeng rata rata adalah
    1.sengaja cari pasal
    2.suka cari isu
    3.suka civil disorder
    4.gemar disharmony
    5.gemar disobedience
    6.gemar demo jalanan,tapi takut serta demo
    7.ta akan puas hati,ta pernah puah hati
    8.tak pernah cukup
    9.mintak itu minta ini.
    10.tak suka bayar cukai,(BRIm 1 BRIM 2,ramai di lembah kelang mampu pakai kereta mewah…. adalah cinabeng.
    Kesukaan dan kegemaran
    1.free punya (apa saja)
    2.pangkat bintang darjah kebesaran perengkat negeri dan persekutuan,sanggup beli dari sultan melaka dan sulatan mindanao,sanggup hulur kapada siapa saja yang tawar kan bintang.
    suka sangat tampal stiker kerete yang ada perkataan PDRM/Polis/dll,dan sambil itu tuduh polis dan pdrm tak adil/rasuah/berat sebelah/
    3.ta pau makanan di open house resmi.
    4.gemar lempar soal “sekarang u apa mau ? ”
    5.suka bayar kurang
    6.suka timbang kurang
    7.suka skim cepat kaya (malah kerja kuat)
    8.main saham (tak payah kerja)
    9.cakap mandarin di rancangan tv dan upacara resmi kerajaan.
    10.suka, ya, suka benar mohon paspot antarabangsa tak pasal pasal (kerana standby berambus, benci sangat duduk di negeri malaysia)
    11.suka main judi semua jenis(tak payah kerja)
    12.curi pasir,mashor nya ada rankaian di pejabat daerah,ptd,jps
    13.curi tanah (sama aja)
    14.curi balak,sebab ada perlindungan olih pati politik/kerabat/jabatab utan
    15.teroka haram cameron highlands (sama aja)
    dan ramai betul mereka terlibat dengan black ekonomi di ekonomik ekosistem malaysia dan seranta.
    16.buat kilang haram,beli disel,gas subsidi packing balik jual harga mahal, ada yang seludup kat kapal singapor.
    17.seludup pasir dari selangor melaka johor ke singapura pakai tariff kastam pelik.
    18.suka sangat overload lori dagangan, sampai 100 %
    19.suka sangat jahanam jalan raya,overload pasir,batu,tak peduli hak orang kampung.
    20.suka sangat buat undang sendiri dalam perniagaan,hingga memingirkan hak pembeli,contoh macam macam lah.scratch and win,skam emas dll
    ada 125 lagu,penat tulis

    Maka, bukan saja kita perlu TPM yang tak tunduk kpd cinabeng.,adalah satu tugas dan tangungjawab semua pemimpin tegak diri,dan tidak tunduk,kerana nak ambil ati,nak jaga ati,tolak ansur,budi bicara kemelayuan.

    Sejarah sudah bukti,cinabeng naik dengan ehsan orang melayu.full stop.period.
    masih ada kah maruah atau istilah maruah di budaya melayu ?
    masih ada kah melayu beretika tinggi ?
    masih ada lagi melayu yang sayangkan bangsa melayu ?

    Atau
    Melayu suka London,suka paris,Sans francisco,Adelaide,New York ?
    arjuna waspada
    changkat lobak

    Balas
  • 5. Anonymas  |  September 29, 2013 at 11:22 am

    kalau bawah kerajaan pun dah camni, bawah PR apatah lagi. Peluang syarikat bumiputera yang betul-betul kompeten dan layak akan terus tertutup

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2013
M T W T F S S
« Aug   Oct »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Capaian Umum

  • 75,303,386 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 OF THE BIGGEST NATURAL DISASTERS IN EARTH’S HISTORY
    10 of the Biggest Natural Disasters in Earth’s HistoryBy Adrian Chirila, Toptenz, 5 December 2016.The Butterfly Effect principle simply states that, given enough time, whatever event, no matter how small, can and will have tremendous reverberations into the future. And when talking about past disasters, natural or otherwise, we always have to keep in mind th […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS The Unspinners

  • Kit Siang panik lalu jemput juga bapa boboi
    Minggu lalu DAP mengumumkan Mahathir tidak dijemput.Tetapi dengan apa yang berlaku semalam dalam PAU2016 dan  Umno-PAS bersama-perhimpunan Rohingya, Kit Siang terpaksa menukar strategi beliau.Jadi DAP terpaksa pujuk Mahathir dengan menjanjikan dia status VVIP dgn diletakkan di tempat duduk di atas pentas bersebelahan dengan Kit Siang, yang tidak pernah berla […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: