##MM4VP – MANDIKAN MUKHRIZ FOR VICE PRESIDENT

Oktober 14, 2013 at 5:44 pm 3 comments

MM$VPYAB MB Kedah,
1. Sebagai perwakilan, sukalah saya mengingatkan YAB bahawa apa yang pernah dimaklumkan oleh kawan-kawan, bahawa cubaan YAB untuk menang sebagai Naib Presiden akan terkubur dengan jayanya minggu depan nanti.
2. Sudah dibayangkan, walaupun mendapat sokongan padu Badan Perhubungan Negeri Kedah (wayang tinggi produksi), YAB akan dimandikan secara cukup halus dan padu oleh Ketua-Ketua UMNO Bahagian. Ombak, arus, gelombang, apa sahaja yang mahu diperkatakan, akan terbengkalai di tepi jalan.
YAB MB Kedah,
3. Dalam pertemuan dengan perwakilan di Times Square anjuran pemimpin tertentu malam semalam, Ketua Pemuda UMNO Liberalisme sudah membuat ketetapan untuk menyokong pimpinan tertentu. Ini mesej besar YAB. Kena selalu ingat tu.
4. Saya suka mencadangkan, YAB buat kenyataan bahawa akan meletakkan jawatan sebagai MB Kedah jika gagal dalam pemilihan kali ini, kerana tidak lagi mendapat kepercayaan pimpinan dan ahli UMNO. Yang itu elok dibuat. Bukannya apa, dengan apa yang sedang berlaku di bawah, YAB akan dimandikan sepertimana yang dilakukan kepada Akramsyah Tan Sri Sanusi Junid.
5. Jangan bercakap soal Tun Mahathir. Orang sudah tidak mahu dengar. Jika YAB tidak mampu berdiri atas kaki sendiri kali ini, jawabnya, bolehlah fikir tentang arus yang baru.
YAB MB Kedah,
6. Apa yang berlaku dalam pemilihan Pemuda bukanlah pertembungan antara puak PROGRESIF dan KONSERVATIF. Yang berlaku adalah kumpulan yang HULUR KUAT dan HULUR tak berapa kuat. Itu sahaja.

MANDIKAN MUKHRIZ 4VP
7. YAB MB sudah dengar ayat di atas. Sudah mula heboh di bawah bahawa itulah yang bakal berlaku. Kerana mereka tak mahu YAB kacau kedudukan yang sudah sedia kuat.
8. Akhir sekali, terserah kepada YAB. Saya akan undi YAB. Confirmed. Tapi ratusan ribu orang lain akan mendapat sms arahan akhir, yang mempunyai mesej yang jelas MANDIKAN MUKHRIZ 4VP. Suka tak suka, YAB saksikan sendiri.
9. Barisan yang ada luar biasa kuat YAB. Depa banyak magic.
Sekian, wassalam.
Advertisements

Entry filed under: Mukhriz, Mukhriz Mahathir, UMNO. Tags: , .

Pemilihan UMNO dan Serigala Jadian Jamaluddin Jarjis – SUA UMNO?

3 Komen Add your own

  • 1. ahmad aka warisan  |  Oktober 14, 2013 at 6:08 pm

    Info tambahan untuk sdr Mukhriz ….. ada suara-suara jahat yang lain mengatakan gagasan MM4VP akan menggugat PM Najib. Suara-suara itu juga ada menayatakan MM4VP nak jadi PM semasa hayat ayahndanya masih ada macam dinasti LKY di Spore. Ayahanda akan jadi menteri mentor. Ini taktik orang tak mau sokong MM4VP.

    Maka MM4VP kena buat kenyataan sokongan kepada YAB PM Najib tidak berbelah bahagi. Lepas itu serah pada Allah swt. Saya tetap akan undi saudara MM4VP. Saya nak orang yang berani macam DS AZH. Kalau yang suka amaran-amaran dan hapuskan EO dan ISA saya tak sokong.

    Balas
  • 2. Akhramsyah Sanusi  |  Oktober 15, 2013 at 5:52 pm

    Mohon pembetulan, pertandingan Ketua Pemuda UMNO sebenarnya adalah antara puak Liberal Progresif dan puak Hidup Melayu. Selain itu ia adalah antara puak Hulur Kuat dan puak Tak Hulur Langsung!

    Balas
  • 3. Mr.Advisorry  |  Oktober 18, 2013 at 8:35 am

    Hahaha Ayam punya statement…cakap pasal siapa yang hukur kuat dan tak…tak jantanise langsung org yang buat ni statment..tapi its ok..kami yang berada sebagai lalang ni nampak perkara ini sebagai reverse psychology…kami mahu perubahan..

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Oktober 2013
I S R K J S A
« Sep   Nov »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 75,318,109 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 7 MOST EXTREME PLANETS EVER DISCOVERED
    The seven most extreme planets ever discoveredBy Christian Schroeder, The Conversation, 9 June 2017.Scientists recently discovered the hottest planet ever found - with a surface temperature greater than some stars. As the hunt for planets outside our own solar system continues, we have discovered many other worlds with extreme features. And the on-going expl […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Orang kg perlu tahu DOJ wayang tamil Madey khianati negara
    Scrip writer: Clare RewcastleLeading Actor: KhairuddinSupporting Actor: Matthias ChangSupporting Actress: Loretta LynchProducer: Mahathir-SorosDirector: ? (Mystery)Semua ini berdasarkan complainant yg mana sesiapa pun boleh buat complainant.COMPLAINANT ADALAH KHAIRUDDIN ABU HASSAN DAN DIBANTU MATTHIAS CHANG.Sepatut kita sedar bahawa bukan Najib atau Rosmah y […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Aksi Berani, Gaya Sedondon Raya 2017
    SAMBUTAN  Hari Raya Aidilfitri 2017 diraikan dengan penuh ragam dan aksi menarik hingga ia menjadi tular di media sosial. Aksi ‘luar biasa’ ini turut mencuit hati netizen di laman media sosial. Gaya bergambar dengan gaya yang unik, pakainan sedondon yang memang terbaik antara yang dikongsi  di laman Facebook. Tidak perlu menjadi artis untuk galmor, cukup sek […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: