Kenaikan Pangkat Media Prima: Prestasi Atau Simpati?

November 20, 2013 at 11:05 am Tinggalkan komen

MPBcorp_chartMedia Prima Berhad (“MPB” or “the Group”), Malaysia’s largest integrated  media group today announced several key senior management appointments  within the Group effective 19 November 2013. These appointments are:

Datuk Ahmad A. Talib, aged 62, will assume the role  of Group Advisor, Corporate Social Responsibility (CSR) tasked to  spearhead the Group?s CSR initiatives in line with MPB’s business  objectives. He will focus on the Group’s CSR activities and initiatives, thus relinquishing his editorial responsibilities.

Datuk Shaharudin Abd. Latif, aged 55, is appointed  as Director, News and Editorial Operations MPB, succeeding Datuk Ahmad  A. Talib. He will lead the news and editorial operations across the  Group assuming the role vacated by Datuk Ahmad A. Talib. Prior to this new appointment, Datuk Shaharudin was the Group Managing  Editor, News and Current Affairs, MPB Television Networks.

Datuk Mohd Ashraf Abdullah, aged 46, is promoted to  the role of Group Managing Editor, News and Current Affairs, Television  Networks succeeding Datuk Shaharudin. Prior to this appointment, Datuk  Mohd Ashraf was the Deputy Group Managing Editor, News and Current  Affairs, MPB Television Networks.

Datuk Manja Ismail, aged 52, has been re-designated  to the position of Deputy Group Managing Editor, News and Current  Affairs, Television Networks succeeding Datuk Mohd Ashraf. Datuk Manja  was previously Group Editor, News and Current Affairs, MPB Television  Networks

Dato’ Zainul Arifin Mohammed Isa, aged 51, has been  re-designated as Chief Executive Officer, Media Prima Digital and will  oversee the operations of MPB’s digital media units. Prior to this  appointment, Dato’ Zainul was the Chief Operating Officer for Media  Prima Digital.

——————————————————–

MPB adalah antara satu-satunya organisasi yang mempunyai daya lobi-melobi yang sangat kuat. Kenaikan pangkat bukan berdasarkan pada prestasi, tetapi siapa yang mereka jaga dan ambil berat dalam strategi media.
Blog ini dimaklumkan oleh orang dalam, kerja lobi-melobi di MPB ini bertaraf tinggi. Kalau perlu ke London, sipolan akan pergi ke London. Kalau perlu ke Bangladesh, sipolan yang kuat melobi akan terbang ke Bangladesh. Lebih malang lagi, sampai ada yang sanggup menangis teresak-esak memohon dipanjangkan kontrak dan jawatan.
Di kalangan yang diumumkan kelmarin, tidak semua yang membantu UMNO dan BN dalam PRU yang lalu. Ada yang tidak nampak muka langsung. Ada yang komen, ‘pergi jahanam parti mana yang menang pun, aku tetap di sini’. Ini semua membayangkan jenis orang yang ada dalam MPB.
Ada juga makluman, kerja editorial di MPB tidak lagi terletak di Sri Pentas. Ianya akan diuruskan dari Jalan Semantan, Damansara. Siapa? Sendiri mahu ingat.
Keuntungan MPB pun boleh tahan.

Walaupun ramai yang kecewa dengan prestasi MPB, khususnya sewaktu PRU, sebab kabel mereka kuat, maka dapatlah mereka mengekalkan kedudukan masing-masing.

Boleh tempah baju ratusan ribu di Lords Tailor. Sebab kontrak dah sambung, pangkat pun dah naik. Awek di beberapa pusat karaoke jangan dilupakan. Mereka pun rindu belaian datuk-datuk semua. Janji untuk belikan kereta Mini Cooper kepada GRO elit jangan dilupakan. Dia buka cerita nanti, penat nak padam.
Advertisements

Entry filed under: Media Prima Berhad. Tags: .

Ketegasan Susilo Dalam Isu Risikan Bajet Selangor Lebih Kemas Berbanding Bajet ‘Wawa’

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


November 2013
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Capaian Umum

  • 75,314,742 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 5 UNDERWATER MAILBOXES AROUND THE WORLD
    Underwater Mailboxes Around The WorldBy Kaushik, Amusing Planet, 25 April 2017.Remember the last time you were diving underwater and you suddenly remembered an important letter you had to post that very instant? Yup, it has happened to all of us. Fortunately, these five places has us covered.1. Hideaway Island, VanuatuThe underwater post office off the coast […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • IPIC-1MDB: M'sia jaga airmuka Abu Dhabi; Stop taktik basi tuduh guna soalan
    Kalau nak tuduh, teruskan tuduhan.Bila tanya soalan panjang-panjang hanya menunjukkan Din Pagoh dan PPBM tiidak faham isu dan hanya propaganda menuduh tanpa tuduhan jelas dan bukti.Din Pagoh renti soal macam tunggul, Jelaskan pertuduhan dan buktihttp://snapshot2016.blogspot.com/2017/04/din-pagoh-usah-soal-soal-macam-tunggul.htmlSeperti Jo Ghani jelaskan, pen […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! ADAM ROSLY MANA MAU LARI?
    Ingat lagi tak masa mula-mula malaun mi kena tangkap dulu? Bukan main happy dia siap tunjuk THUMBS UP lagi, kununnya dia bangga dan tak takut sebab dia clean la dia ingat.Lepas siasatan dengan SPRM. Segala macam penipuan dia semua terkantoi. Budak terencat ni ingat dia boleh suka-suka je tipu sama SPRM. Dia tak tau SPRM ni pakar dalam penyaisatan dan dengan […]

RSS Musram Rakuman

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: