Perlukah Rafizi Bermusuh Dengan Semua Orang?

Februari 27, 2014 at 6:28 pm 1 komen

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli mendakwa beliau terpaksa
mendedahkan perkara itu selepas melihat calon bebas itu secara lantang
membuat cabaran terhadap Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim atas
alasan ketelusan dan integriti.

Rafizi memberitahu, dalam tempoh pendek setahun lebih menjadi anggota
PKR, Zaid kata beliau tanpa segan silu cuba menggunakan kedudukan di
dalam parti untuk mempengaruhi keputusan kerajaan negeri berhubung
beberapa projek yang diusahakan oleh rakan atau pihak yang bersabit
dengannya.

Ahli Parlimen Pandan itu merujuk kepada dua lot tanah, di mana Zaid
menggesa Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor campur tangan dengan
melobi Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim meluluskan
cadangan yang dibuat oleh rakannya.

“Ada email antara saya dengan beliau (Zaid) dalam urusan tersebut,
Zaid meminta saya yang dulu sebagai ketua Eksekutif Pejabat Penasihat
Ekonomi Selangor melobi Menteri Besar agar meluluskan cadangan atas
kedua-dua lot tanah tersebut.

“Saya maklumkan kepada Anwar dan kami bersetuju bahawa adalah tidak
menepati prosedur untuk pejabat kami membenarkan pimpinan parti melobi
atau mempengaruhi keputusan kerajaan negeri, terutamanya yang bersabit
dengan harta awam,” kata beliau.

Jelas Rafizi, beliau pada dasarnya hanya ingin mendiamkan diri, tetapi
apabila melihat Zaid mempersoalkan tentang ketelusan dan integriti
Anwar, maka beliau terpaksa dedahkan perkara itu.

Semakin ramai pimpinan tertinggi PKR yang risau dengan permainan yang
Rafizi buat kepada Zaid Ibrahim.

Mereka risau sebab masing-masing memang pernah guna Rafizi sebagai
broker untuk beberapa usahaniaga di Selangor. Dalam mesyuarat tertutup
sebelum wujudnya jawatan Penasihat Ekonomi Selangor, memang antara KPI
pejabat itu adalah memfaraid projek dan usahaniaga kepada kalangan
orang kuat parti.

Ini yang buat ramai orang PKR sendiri risau dengan game Rafizi. Semua
pakat tengok balik archive email komunikasi mereka dengan Rafizi.
Kalau Zaid yang hebat itupun kena telanjang, apa lagi orang lain.

Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri, National Oversight and
Whistleblowers (NOW) memang menjadi tempat Rafizi mengumpul eviden
rasuah yang berlaku di kalangan warga parti. Banyak yang akan dibogel
jika berani menyentuh isu Anwar Ibrahim.

Komitmen Rafizi ini dinyatakan dalam niat penubuhan NOW:-

http://www.nowmalaysia.org/index.php/homepage/now-news/96-now-will-cut-both-ways-rafizi-pledges

PKR’s “exposé man” Rafizi Ramli today pledged his National Oversight
and Whistleblowers Centre (NOW) will be impartial towards
whistleblowers from both sides of the political divide.

Kalau Rafizi terus main game begini, makin terpecah belahlah PKR
Selangor dan PKR secara keseluruhannya.

Yang menghairankan, orang macam Azmin terlepas pula daripada jelingan
Rafizi. Pelik.

Advertisements

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , , , , , .

Imej HARUN IDRIS Sangat Penting Buat Anwar! Bila KHALID Sabotaj ANWAR – Siapa TOP BRASS Yang Ganggu Kerajaan Negeri?

1 Komen Add your own

  • 1. dayang senandung  |  Februari 28, 2014 at 12:10 am

    Azmin dengan anwar…. rafizi tak berani nak cuit pun.

    berkhidmat demi rakyat konon.. intergriti le, transperansi le, ….macam siamang ler kamu rafizi…. itu pun nama kamu kat mckk dulu kan

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Februari 2014
I S R K J S A
« Jan   Mac »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

Capaian Umum

  • 75,320,379 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 RARE AND STRANGE OCCURRENCES AROUND THE WORLD
    10 Rare and Strange Occurrences Around the WorldBy Adrian Chirila, Toptenz, 20 August 2017.For the many achievements made by our men and women of science in understanding the world and everything in it, there are still a lot of things we don’t know, or we’re not completely sure about. Other things, while more logical for our level of understanding, are so ra […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • RCI forex: BNM "cover" Nor Yakcop? Madey salahguna OSA
    Baca di Msiakini https://www.malaysiakini.com/news/392639Adakah Dato Tajuddin Bursa KL anak didik Tan Sri Nor Mohamed Yakcop dan BNM cuba tutupkan kes?Ada satu peguam Pashtun mulut tak tahu tutup masih cuba tanpa segan dan silu cuba selamatkan Madey?https://www.malaysiakini.com/news/392650Tun M put BNM scandal under OSA? Ohhhh.Nothing2hide, right? Is this wh […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: