MH370…Masih Dipolitikkan Anwar

Mac 20, 2014 at 11:51 am Tinggalkan komen

Anwar kalau dah masuk CNN, segala benda dia boleh campur adukkan. Apa
kena mengena MH370 dengan kes liwat dan sodomi Saiful? Apa kaitan
MH370 dengan ‘fraudulent’ sistem pilihanraya? Apa kaitan MH370 dengan
tindakan terhadap Karpal?

Semua Anwar campur adukkan sekali dalam satu bakul. Alang-alang masuk
TV antarabangsa, Anwar balun semua benda dalam wawancara 12 minit.

Apa yang kita dapat simpulkan daripada wawancara Anwar dan Christiane
Amanpour ini adalah kecenderungan Anwar untuk politikkan semua benda.

http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/anwar-malaysian-radars-capable-of-tracking-mh370-to-indian-ocean

Anwar, now the leader of Malaysia’s federal opposition, told CNN’s
Christiane Amanpour in an interview this morning that he had been the
finance minister when Malaysia procured the Radar Marconi system.

He said with the system, Malaysia should have been able to detect the
plane’s movement when it made the “air turnback” westwards, diverting
off its original flight path to Beijing.

“They had the capability to detect any flight from the west — or from
the east to the west coast, from the South China Sea to the Indian
Ocean,” he said, according to CNN’s report on the interview, which was
aired at 3am local time.

In an April 13, 2000, report by local daily the New Straits Times,
Italian firm Alenia-Marconi Systems was awarded a contract in 1994 to
supply Malaysia’s Department of Civil Aviation (DCA) with primary and
secondary radars.

——————————————————–

Kita pun tak tahu samada Marconi menang tender atau semuanya berlaku
secara runding terus. Kalau dapat MoF buka fail lama-lama ni pun bagus
juga. Saja kita nak tengok samada Anwar ini bersih atau tidak.

Apakah GE Marconi supply terus kepada MINDEF, atau melalui syarikat
yang ‘dinamakan’ oleh Menteri Kewangan pada waktu itu. Kita pun nak
tahu. Almaklum, masa itu Rafizi masih belum pandai lagi. Masih lagi
main pondok-pondok di Kemaman.

Apa yang dilakukan Anwar di dalam CNN sebenarnya mendapat kritikan di
kalangan ahli parti PKR sendiri. Kepada mereka, patutnya dalam ruang
itu, Anwar tawar diri untuk bantu kerajaan. Sanggup tawarkan khidmat
kepada Najib. Bukannya main tikam belakang.

http://amanpour.blogs.cnn.com/2014/03/19/pilot-against-any-form-of-extremism-says-malaysian-opposition-leader-anwar-ibrahim-who-knows-him/

Nampak sangat Anwar dah semakin desperate.

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, PKR. Tags: , , , , , , , , , , , , .

Wan Azizah? PM? – Tulisan Bukti DAP Tak Mahu Ber-PM kan Lebai PAS MH370…Malaysia CLUMSY and IMMATURE: Washington Post

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mac 2014
I S R K J S A
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 75,347,909 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Adakah Destini Berhad Menjadi Ali Baba Untuk China Kuasai KTMB?
    Kesatuan Perkerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (RUM) telah membuat lapuran kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya menyiasat usahasama antara Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) dan Destini Berhad.Baca di sini :https://ismaweb.net/2021/03/03/kesatuan-mahu-sprm-siasat-kelulusan-usaha-sama-antara-destini-ktmb/Ianya adalah ekoran dari pengum […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • PRU-15 MUSIM BANJIR: APA KERISAUAN BUKAN PARTI UMNO-BN?
    KERISAUN semua parti-parti bukan Umno-BN jika PRU-15 diadakan di musim banjir adalah-pengundi pasif, atas pagar dan pengundi baharu tidak keluar mengundi. Rekod pada pilihan raya yang lalu-lalu, semua parti yang melawan Umno-BN bersadar pada pengundi golongan ini. Salah satu bukti apabila pada PRU-14, peratus daripada golongan ini cukup tinggi, sehinggakan U […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Must-Have These Essential Baby Products
    In order for the delivery process to function correctly, you need to compile a list of newborn equipment from the outset. Given that children are a gift from God, every parent would like to provide the best from the beginning of birth. Therefore, it’s a good idea to complete anything your infant requires from now […] The post Must-Have These Essential Baby P […]

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRU-15 MUSIM BANJIR: APA KERISAUAN BUKAN PARTI UMNO-BN?
    KERISAUN semua parti-parti bukan Umno-BN jika PRU-15 diadakan di musim banjir adalah-pengundi pasif, atas pagar dan pengundi baharu tidak keluar mengundi. Rekod pada pilihan raya yang lalu-lalu, semua parti yang melawan Umno-BN bersadar pada pengundi golongan ini. Salah satu bukti apabila pada PRU-14, peratus daripada golongan ini cukup tinggi, sehinggakan U […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Must-Have These Essential Baby Products
    In order for the delivery process to function correctly, you need to compile a list of newborn equipment from the outset. Given that children are a gift from God, every parent would like to provide the best from the beginning of birth. Therefore, it’s a good idea to complete anything your infant requires from now […] The post Must-Have These Essential Baby P […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: