Archive for April 3, 2014

Skandal Khalid Ibrahim & Cik ‘T’

Khalid mengenali Cik ‘T’ ini sudah lama. Sejak zaman TS Khalid tidak
involve dalam politik. Corporate world katanya. Dalam corporate world,
kena kenal ramai orang. Walaupun menjaga amanah dan kepentingan orang
Melayu, Cik T masih didekati.

Susah nak menolak Cik T. Kaya. Duit banyak. Harta yang seksi. Idea
yang bernas. Malaha Cik T memberikan TS Khalid akses kepada ramai lagi
cukong yang kaya dan lebih kaya.

Masa itu, boleh deal apa pun. Asalkan ada pengeras dan untung kepada
TS Khalid dan keluarga. Kalau setakat bas kempen yang berharga sejuta
lebih itu, 80 bas pun TS Khalid boleh belikan.

Tapi hari ini hubungan TS Khalid dengan Cik T nampak renggang sedikit.
MB Selangor nampak marah apabila Cik T ambil untung atas angin.
Belasah ikut suka. Sebab itu sekarang dua-dua sudah naik angin.

Sinopsis:-

So when news filtered recently that property developer Tropicana had
carved out a piece of land in Kuala Langat that it had bought just
about year ago and sold it to another developer Eco World for RM470
million and a cool RM170 million profit, Tiger thought it was par for
the course.

Property developers buy and sell land for huge profits all the time –
so what; big deal.

It turns out that Tiger was dead wrong because it is a rather big deal
after all. Shortly after Tropicana’s sale to Eco World, no less an
authority than Selangor Menteri Besar (MB) Khalid Ibrahim issued an
ultimatum for Tropicana to pay the state government RM844 million for
a transaction involving the same tract of land. Pronto.

Confused? Let Tiger try and simplify things for you, my loyal and
royal rumble of readers.

Last April 2013, Selangor (under Khalid’s leadership) agreed to sell
1,172 acres of prime Kuala Langat land (formerly known as Canal City)
to Tropicana (then called Dijaya) for a purchase consideration of
RM1.3 billion.

The operative word here is “purchase consideration.”

TS Khalid rasa macam dah kena kencing dengan Cik Tropicana ni.

Benda-benda macam ini lah yang menganggu kemenangan TS Khalid nanti.
Kita boleh agak bagaimana Azmin akan melambak banyak lagi cerita
selepas ini.

Apakah ada korupsi dalam PKR? Tak mungkin bro…PKR kan maksum.

April 3, 2014 at 7:28 pm 1 komen

Antara Perth & Hawaii

hisham
Blog ini masih lagi tidak faham akan keperluan Menteri yang bertanggungjawab di dalam Tragedi MH370 ke Hawaiii ketika mana isu ini masih lagi belum berjumpa dengan jalan keluar dan titik penyelesaian. Penting benar mesyuarat di Hawaii? Atau ianya dijadikan tempat untuk memujuk Amerika supaya membenarkan penggunaan satelit super hebat mereka untuk membantu mencari

MH370.http://www.globalresearch.ca/disappearance-of-malaysian-airlines-flight-mh-370-the-trillion-question-to-the-u-s-and-its-intelligence-services/5375780

Kalau Hisham mampu pujuk Amerika – that’s it. Checkmate. All issues solved.

Hisham tidak buat salah apa pun setakat ini. Malah, Hisham sudahpun mendaki puncak populariti yang melebihi apa yang ada pada orang lain. Kalau sebelum ini Zahid dikatakan mengelabui imej PM, sekarang ini tidak lagi.

Kelebihan kepada Hisham adalah MH370 adalah isu nasional dan global. Kemampuannya nampak lebih terserlah, sedangkan Zahid hanya nampak hebat di atas pentas UMNO. Di luar UMNO, Zahid hanyalah seorang politikus mediocre dan tidak mempunyai wibawa sebagai PM.

Merdeka Centre tidak salah untuk melakukan POLL pada waktu yang begini. Pandai Merdeka Centre mengikut arahan paymaster mereka.

http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2014/04/01/only-43-of-malaysians-content-with-mh370-handling-poll/
The survey said 63 percent of Malays were satisfied with the government’s handling of the plane crisis, while 30 percent were dissatisfied.

By contrast, just 18 percent of ethnic Chinese were satisfied, with 74 percent unhappy. Thirty-six percent of ethnic Indians were satisfied, while 59 percent were not.

Dalam pengamatan keseluruhan, imej Hisham dikatakan cukup tinggi untuk diangkat sebagai PM material. Ini bukan sahaja diakui oleh kawan; malahan lawan dalam politik. PKR sendiri sedang meneliti kesan kenaikan imej Hisham dengan sangat hati-hati.

Rakyat sudah mahu melihat wajah baru di persada politik. Hisham nampak fit untuk tugasan dan amanah itu.

Dalam pada itu nasihat murah APCO agar PM ke Perth memang satu nasihat taraf amateurish. Untuk apa? Media coverage? Ada closure?

April 3, 2014 at 7:23 pm Tinggalkan komen


April 2014
I S R K J S A
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Capaian Umum

  • 75,348,190 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other subscribers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Adakah Destini Berhad Menjadi Ali Baba Untuk China Kuasai KTMB?
    Kesatuan Perkerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (RUM) telah membuat lapuran kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya menyiasat usahasama antara Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) dan Destini Berhad.Baca di sini :https://ismaweb.net/2021/03/03/kesatuan-mahu-sprm-siasat-kelulusan-usaha-sama-antara-destini-ktmb/Ianya adalah ekoran dari pengum […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • DANA POLITIK: JANGAN AMBIL TUKUL PUKUL KEPALA SENDIRI
    SEKIAN lama penulis mengikuti perkembangan perjalanan parti-parti dalam negara, hanya pada awal tahun ini, penulis terbaca LAPORAN AUDIT sebuah parti dihebahkan secara umum. Penulis memerhatikan, setiap pilihan raya, banyak parti terlihat berbelanja besar, poster, bendera, billboard besar, pentas ceramah, pemimpin menggunakan helikopter bergerak dari satu te […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Skin infections: How many common types are there?
    When it comes to skin infections, there are actually quite a few that you should know about. However, this should be common knowledge for any Malaysian student who is pursuing a medical degree or diploma such as a diploma in family medicine Malaysia, there are three common types of skin infections: bacterial, viral, and fungal.  […] The post Skin infections: […]

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • DANA POLITIK: JANGAN AMBIL TUKUL PUKUL KEPALA SENDIRI
    SEKIAN lama penulis mengikuti perkembangan perjalanan parti-parti dalam negara, hanya pada awal tahun ini, penulis terbaca LAPORAN AUDIT sebuah parti dihebahkan secara umum. Penulis memerhatikan, setiap pilihan raya, banyak parti terlihat berbelanja besar, poster, bendera, billboard besar, pentas ceramah, pemimpin menggunakan helikopter bergerak dari satu te […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Skin infections: How many common types are there?
    When it comes to skin infections, there are actually quite a few that you should know about. However, this should be common knowledge for any Malaysian student who is pursuing a medical degree or diploma such as a diploma in family medicine Malaysia, there are three common types of skin infections: bacterial, viral, and fungal.  […] The post Skin infections: […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada