Kelahiran Semula ABIM?

April 23, 2014 at 11:34 am Tinggalkan komen

ABIM ni agak lama juga menyepi. Syok sendiri. Konon nak bawa imej intelektual sejak dari dulu. Tapi gagal. Intelektualisme tak ke mana. Yang ada hanya bodekisme dan kipasisme. Kipas tak berhenti.

Kebelakangan ini dah mula kononnya nak buat teguran-teguran ganas untuk dapat nama dan kedudukan.

Khabarnya, sejak dapat berita Anwar akan dimasukkan semula ke dalam penjara, ABIM sudah mula pasang badan untuk dijadikan rakan kongsi baru dalam politik Pakatan. ABIM nak bawa imej baik dan tawaddu’.

————————–

The Muslim Youth Movement of Malaysia (ABIM) is concerned with the statement made by Tun Dr. Mahathir Mohammad in regards to the implementation of the Kelantan Syariah Criminal Code Enactment II and has asked for the former Prime Minister to retract his statement and to repent.

“Tun Mahathir as a respected leader of an Islamic country should be more careful in voicing out his opinion in matters relating to the syariah law,” said ABIM president Amidi Abdul Manan in a statement.

He was referring to a statement made by Dr. Mahathir published by various media including Astro AWANI on Apr 17.

In his statement, Dr Mahathir urged the Kelantan government to re-evaluate its plan to implement the syariah criminal law hudud and qisas in the state by emphasising on justice.

Dr. Mahathir said hudud and qisas emphasised on the types of punishment and not about serving justice.

He said the punishment also varied for a Muslim and a non-Muslim.

Using theft as an example, Dr Mahathir said that a Muslim who steals would have his hand chopped off while a non-Muslim will only be sent to prison.

“Fair or not?” asked Dr. Mahathir.

————————

Kalau setakat hidup dengan dana kerajaan, rasanya ABIM patut berfikir banyak kali sebelum nak buat serangan bodoh seperti ini. Amidi tak kenal Dr Mahathir? Dr Mahathir cakap dengan penuh sinikal. Kalau itu pun tak faham, elok berhenti sahaja jadi ahli ABIM. Buang masa.

Advertisements

Entry filed under: ABIM. Tags: , , , , , , , , .

Mana ada Kartel??? Pembohongan Apa ini Rafizi??? Obama Ke Segambut Juga…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


April 2014
I S R K J S A
« Mac   Mei »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Capaian Umum

  • 75,323,955 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • VIDEO: WATCH THIS INCREDIBLE FRESHLY REMOVED HUMAN BRAIN
    What does the human brain really look like when it's freshly removed? In this teaching video by the University of Utah Neuroscience Initiative, Professor Suzanne Stensaas of the University of Utah School of Medicine demonstrates the properties and anatomy of an unfixed brain. (WARNING: The video contains graphic images.)[Source: University of Utah Neuro […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Peter Bellew dedah Madey bohong dalam biography
    Dalam sidang akhbar Peter Bellew seperti mana dalam video di  https://www.facebook.com/130292657037346/videos/1572962909436973, CEO.Msia Airlines Bhd, Peter Bellew dedahkan percanggahan penuh pembohongan tulisan Mahathir dalam biography Doctor in the House.Berpura2 #taktau.Kenyataan penuh Peter Bellew seperti berikut:Peter Bellew – 22 OctoberThank you for jo […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Dana RM7.5bilion KKLW: Hak Rakyat Luar Bandar Dinafikan
    1. Siasatan SPRM terhadap dana RM7.5bilion KKLW hampir “full circle”. Mereka yang pernah menjadi “inner circle” rata-rata sudah ditahan reman. Kalau melihat modus operandi penahanan, memang terlihat bahawa target utama adalah Datuk Shafie Apdal.2. Dalam skandal sebesar ini, memang sah dilakukan oleh seseorang yang mempunyai kuasa. Memang daripada segi argume […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Dana RM7.5bilion KKLW: Hak Rakyat Luar Bandar Dinafikan
    1. Siasatan SPRM terhadap dana RM7.5bilion KKLW hampir “full circle”. Mereka yang pernah menjadi “inner circle” rata-rata sudah ditahan reman. Kalau melihat modus operandi penahanan, memang terlihat bahawa target utama adalah Datuk Shafie Apdal.2. Dalam skandal sebesar ini, memang sah dilakukan oleh seseorang yang mempunyai kuasa. Memang daripada segi argume […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: