Obama Ke Segambut Juga…

April 24, 2014 at 4:22 pm Tinggalkan komen

Bukan main lagi kalangan pimpinan PKR menyuarakan rasa sedih, kecewa,
tidak puas hati kenapa Barack Obama tidak akan bertemu dan membuat
lawatan persahabatan sebelum Anwar Ibrahim dibawa masuk ke dalam
penjara. Rasa kekecewaan ini tidak disimpan macam itu sahaja.

PKR HQ katanya telah faks sekurang-kurangnya 10 kertas protes kepada
beberapa badan pelobi Yahudi di Washington DC. Dalam surat itu
dimasukkan fakta kononnya Obama tidak lagi memperjuangkan suara hak
asasi, dan lebih cenderung mendokong rejim kejam dan ganas.

Gambar-gambar lama Bersih, Kem Kamunting, dimasukkan ke dalam surat
kononnya itu sedang berlaku di Malaysia.

Nampaknya tindakan PKR HQ mendatangkan kesan yang luar biasa. Menurut
sumber, ada kemungkinan Obama berjumpa Anwar – bukan sekadar berjumpa
malahan menghadiri makan malam tertutup di rumah Anwar di Segambut.

Jadual Obama di Malaysia dikosongkan selama 5 jam (tanpa memberikan
sebarang info dan maklumat kepada Kerajaan Malaysia). Antara pukul 5
petang hingga 10 malam, Obama diberitakan tidak mahu diganggu dan
mempunyai acara sendiri.

Beberapa krew security details Presiden Amerika itu sudahpun berada di
Segambut, bagi memastikan tidak ada sebarang cubaan sabotaj oleh
mana-mana pihak. Paling dirisaukan adalah pendirian ekstrim Hizbu
Tahrir, seperti yang dikemukakan di hadapan kedutaan AS baru-baru ini.

Nampak gayanya, pemimpin-pemimpin ‘besar’ dunia pun boleh kecut perut
bila ditekan melalui kalangan group pelobi Israel di Washington.
Nampaknya, kita punya Duta Besar ke Amerika masih belum buat kerja.
Masih honeymoon mungkin.

Obama tidak hormat kepada peruntukan undang-undang di Malaysia jika
memutuskan untuk melawat Anwar dan keluarga di Segambut. Mengecewakan
sungguh.

Mungkin Obama tak boleh tewas dengan tindakan UK menghantar Baroness
Sayeeda Warsi melawat Anwar.

Najib patut biarkan sahaja. Tengok sejauh mana Obama nak main politik.
Lepas ni pun bukan dia lagi Presiden Amerika.

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Barack Obama. Tags: , , , , , , .

Kelahiran Semula ABIM? Tiada Obama…Rice pun jadi

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


April 2014
I S R K J S A
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Capaian Umum

  • 75,348,190 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other subscribers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Adakah Destini Berhad Menjadi Ali Baba Untuk China Kuasai KTMB?
    Kesatuan Perkerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (RUM) telah membuat lapuran kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya menyiasat usahasama antara Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) dan Destini Berhad.Baca di sini :https://ismaweb.net/2021/03/03/kesatuan-mahu-sprm-siasat-kelulusan-usaha-sama-antara-destini-ktmb/Ianya adalah ekoran dari pengum […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • DANA POLITIK: JANGAN AMBIL TUKUL PUKUL KEPALA SENDIRI
    SEKIAN lama penulis mengikuti perkembangan perjalanan parti-parti dalam negara, hanya pada awal tahun ini, penulis terbaca LAPORAN AUDIT sebuah parti dihebahkan secara umum. Penulis memerhatikan, setiap pilihan raya, banyak parti terlihat berbelanja besar, poster, bendera, billboard besar, pentas ceramah, pemimpin menggunakan helikopter bergerak dari satu te […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Skin infections: How many common types are there?
    When it comes to skin infections, there are actually quite a few that you should know about. However, this should be common knowledge for any Malaysian student who is pursuing a medical degree or diploma such as a diploma in family medicine Malaysia, there are three common types of skin infections: bacterial, viral, and fungal.  […] The post Skin infections: […]

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • DANA POLITIK: JANGAN AMBIL TUKUL PUKUL KEPALA SENDIRI
    SEKIAN lama penulis mengikuti perkembangan perjalanan parti-parti dalam negara, hanya pada awal tahun ini, penulis terbaca LAPORAN AUDIT sebuah parti dihebahkan secara umum. Penulis memerhatikan, setiap pilihan raya, banyak parti terlihat berbelanja besar, poster, bendera, billboard besar, pentas ceramah, pemimpin menggunakan helikopter bergerak dari satu te […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Skin infections: How many common types are there?
    When it comes to skin infections, there are actually quite a few that you should know about. However, this should be common knowledge for any Malaysian student who is pursuing a medical degree or diploma such as a diploma in family medicine Malaysia, there are three common types of skin infections: bacterial, viral, and fungal.  […] The post Skin infections: […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: