Pemilihan PKR Yang Semakin Jahanam

Mei 6, 2014 at 7:17 pm Tinggalkan komen

Pemilihan Nibong Tebal antara terkotor

Selaku pemerhati bebas pemilihan PKR 2014 yang berlansung
di Nibong Tebal, banyak kesalahan ketara yang
dilakukan oleh pengawas yang dilantik Jawatankuasa
Pemilihan Pusat (JPP).

Saya sampai ke dewan serbaguna di Nibong Tebal yang
digunakan untuk pengundian kira-kira 3 petang selepas
pemantauan di Balik Pulau. Ketika ini masih ramai yang belum
mengundi. Keadaan tempat mengundi tidak menepati piawaian
pengundian dan dalam keadaan tidak teratur.

Kesalahan terbesar pengawas adalah, tidak meminta kad pengenalan
untuk disemak dan dipotong nama. Pengawas hanya menanyakan umur
lalu diberi kertas undi. Saya membuat penyiasatan lebih terperinci
dengan mengambil kertas undi dan mengundi. Ternyata saya yang bukan ahli parti
PKR juga memperoleh kertas undi dan berjaya mengundi. Jadi seperti kita lihat,
banyak kertas undi dikeluarkan dan tidak sama bilangan dengan yang
dipotong nama.

Kesalahan kedua adalah membenarkan peraih undi berada berdekatan
ketika pengundi dapat kertas undi. Dan peraih undi menukar “cai” yang
dibawa pengundi dihadapan pengawas bertugas. Pengundi juga ada yang
dilihat mengundi beberapa kali.

Saya mengharapkan Pengerusi JPP , Dato Johari mengambil tindakan tegas terhadap
pengawas bertugas kerana kelalaian ketika pengundian berlansung.
Rombakan keseluruhan dalam JPP juga perlu dilakukan demi menjaga
kredibiliti JPP sebagai badan bebas. Jika di Nibong Tebal yang
bertanding 3 penjuru juga boleh berlaku penipuan, maka ianya tidak
mustahil berlaku di mana-mana kawasan sebelum ini. Oleh itu demi
menjaga kredibiliti JPP, pengundian semula seluruh Malaysia harus
dilakukan dan penukaran semua jawatankuasa JPP.

Saya percaya Dato Johari akan mengambil tindakan demi ketelusan dan
kredibiliti JPP yang bertanggungjawab atas kesalahan yang dilakukan.
Dan ini membezakan JPP dengan SPR yang tidak memperbaiki kesalahan dan
kerosakan sistem itu sendiri.

Muhammad Akram Ahmar

Pemerhati Bebas Pemilihan PKR 2014

——————————————————-

Ini baru Nibong Tebal. Cabang lain belum cerita lagi. Macam-macam
kaedah penipuan sedang dilaksanakan. Berapa ramai puak yang terlibat.
Ini semua kerja gila.

Sampaikan ada yang cakap, PKR ini tak perlu buat pemilihan pun. Suruh
Anwar bagi sahaja list pasukan impian yang dia nak, dari atas sampai
bawah, lepas tu endorse sahaja. Lebih mudah.

Kata kawan baik itu lagi, bukan setakat penipuan jenis ini. Derma
kilat dan pemberian macam-macam insentif pengundian juga sedang
dilakukan di mana-mana. Stesen Petronas (dalam tandas) yang sebelum
ini jadi tempat budak Melayu buat doggie pun sudah dijadikan port
memberikan duit dan insentif lain.

Minggu hadapan, Cabang Gombak buat pemilihan. Dah berapa malam, berapa
banyak port yang hidup dan dijadikan tempat memberikan wang. Di
Craven, Bukit Antarabangsa. Sakura Kristal, Taman Melawati. Mesyuarat
setiap petang di restoran Chef Zubir pun semua orang tahu. Paling
hina, bila datang ambil duit di kawasan masjid di Taman Melawati. Ini
rasuah yang Islamik.

Penyakit yang ada dalam PKR ini saling tak tumpah seperti yang berlaku
di dalam UMNO. Zaman Jamaluddin Jarjis rasuah orang dengan matawang
Euro dan USD.

Advertisements

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, PKR. Tags: , , , , , , , , , , , , , , .

Anwar Mulakan Sampaikan Wasiat Demi Wasiat 8 Jawatan Kabinet Untuk MCA: Bawa Tuah @ Celaka?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2014
I S R K J S A
« Apr   Jun »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 75,321,881 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 SCAMS TARGETING TOURISTS IN ASIA
    10 Scams Targeting Tourists in AsiaBy Jon Lucas, Toptenz, 24 September 2017.Traveling in Asia is out of this world. The culture is alien, and the food is far removed from what people eat in the west. And no, we’re not talking about fortune cookies (which were actually invented in San Francisco). And of course, there is so much more to Asia that’s incredible […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Madey did nothing for Sarawak for 22 years!
    The guy who said Malaysia is going bankrupt and he cannot to pay the salaries for his cook and maid (which he says Najib sacked) arrives in Kuching today via private jet.Country no good lah, oppressed lah.... but flies here and there on private jets all the time.Whose money? Crony money or party money or anak money?Sarawak DAP leader Chong Chieng Jen is hail […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: