Pemilihan PKR Yang Semakin Jahanam

Mei 6, 2014 at 7:17 pm Tinggalkan komen

Pemilihan Nibong Tebal antara terkotor

Selaku pemerhati bebas pemilihan PKR 2014 yang berlansung
di Nibong Tebal, banyak kesalahan ketara yang
dilakukan oleh pengawas yang dilantik Jawatankuasa
Pemilihan Pusat (JPP).

Saya sampai ke dewan serbaguna di Nibong Tebal yang
digunakan untuk pengundian kira-kira 3 petang selepas
pemantauan di Balik Pulau. Ketika ini masih ramai yang belum
mengundi. Keadaan tempat mengundi tidak menepati piawaian
pengundian dan dalam keadaan tidak teratur.

Kesalahan terbesar pengawas adalah, tidak meminta kad pengenalan
untuk disemak dan dipotong nama. Pengawas hanya menanyakan umur
lalu diberi kertas undi. Saya membuat penyiasatan lebih terperinci
dengan mengambil kertas undi dan mengundi. Ternyata saya yang bukan ahli parti
PKR juga memperoleh kertas undi dan berjaya mengundi. Jadi seperti kita lihat,
banyak kertas undi dikeluarkan dan tidak sama bilangan dengan yang
dipotong nama.

Kesalahan kedua adalah membenarkan peraih undi berada berdekatan
ketika pengundi dapat kertas undi. Dan peraih undi menukar “cai” yang
dibawa pengundi dihadapan pengawas bertugas. Pengundi juga ada yang
dilihat mengundi beberapa kali.

Saya mengharapkan Pengerusi JPP , Dato Johari mengambil tindakan tegas terhadap
pengawas bertugas kerana kelalaian ketika pengundian berlansung.
Rombakan keseluruhan dalam JPP juga perlu dilakukan demi menjaga
kredibiliti JPP sebagai badan bebas. Jika di Nibong Tebal yang
bertanding 3 penjuru juga boleh berlaku penipuan, maka ianya tidak
mustahil berlaku di mana-mana kawasan sebelum ini. Oleh itu demi
menjaga kredibiliti JPP, pengundian semula seluruh Malaysia harus
dilakukan dan penukaran semua jawatankuasa JPP.

Saya percaya Dato Johari akan mengambil tindakan demi ketelusan dan
kredibiliti JPP yang bertanggungjawab atas kesalahan yang dilakukan.
Dan ini membezakan JPP dengan SPR yang tidak memperbaiki kesalahan dan
kerosakan sistem itu sendiri.

Muhammad Akram Ahmar

Pemerhati Bebas Pemilihan PKR 2014

——————————————————-

Ini baru Nibong Tebal. Cabang lain belum cerita lagi. Macam-macam
kaedah penipuan sedang dilaksanakan. Berapa ramai puak yang terlibat.
Ini semua kerja gila.

Sampaikan ada yang cakap, PKR ini tak perlu buat pemilihan pun. Suruh
Anwar bagi sahaja list pasukan impian yang dia nak, dari atas sampai
bawah, lepas tu endorse sahaja. Lebih mudah.

Kata kawan baik itu lagi, bukan setakat penipuan jenis ini. Derma
kilat dan pemberian macam-macam insentif pengundian juga sedang
dilakukan di mana-mana. Stesen Petronas (dalam tandas) yang sebelum
ini jadi tempat budak Melayu buat doggie pun sudah dijadikan port
memberikan duit dan insentif lain.

Minggu hadapan, Cabang Gombak buat pemilihan. Dah berapa malam, berapa
banyak port yang hidup dan dijadikan tempat memberikan wang. Di
Craven, Bukit Antarabangsa. Sakura Kristal, Taman Melawati. Mesyuarat
setiap petang di restoran Chef Zubir pun semua orang tahu. Paling
hina, bila datang ambil duit di kawasan masjid di Taman Melawati. Ini
rasuah yang Islamik.

Penyakit yang ada dalam PKR ini saling tak tumpah seperti yang berlaku
di dalam UMNO. Zaman Jamaluddin Jarjis rasuah orang dengan matawang
Euro dan USD.

Advertisements

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, PKR. Tags: , , , , , , , , , , , , , , .

Anwar Mulakan Sampaikan Wasiat Demi Wasiat 8 Jawatan Kabinet Untuk MCA: Bawa Tuah @ Celaka?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2014
M T W T F S S
« Apr   Jun »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 75,314,742 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 5 UNDERWATER MAILBOXES AROUND THE WORLD
    Underwater Mailboxes Around The WorldBy Kaushik, Amusing Planet, 25 April 2017.Remember the last time you were diving underwater and you suddenly remembered an important letter you had to post that very instant? Yup, it has happened to all of us. Fortunately, these five places has us covered.1. Hideaway Island, VanuatuThe underwater post office off the coast […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • IPIC-1MDB: M'sia jaga airmuka Abu Dhabi; Stop taktik basi tuduh guna soalan
    Kalau nak tuduh, teruskan tuduhan.Bila tanya soalan panjang-panjang hanya menunjukkan Din Pagoh dan PPBM tiidak faham isu dan hanya propaganda menuduh tanpa tuduhan jelas dan bukti.Din Pagoh renti soal macam tunggul, Jelaskan pertuduhan dan buktihttp://snapshot2016.blogspot.com/2017/04/din-pagoh-usah-soal-soal-macam-tunggul.htmlSeperti Jo Ghani jelaskan, pen […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! ADAM ROSLY MANA MAU LARI?
    Ingat lagi tak masa mula-mula malaun mi kena tangkap dulu? Bukan main happy dia siap tunjuk THUMBS UP lagi, kununnya dia bangga dan tak takut sebab dia clean la dia ingat.Lepas siasatan dengan SPRM. Segala macam penipuan dia semua terkantoi. Budak terencat ni ingat dia boleh suka-suka je tipu sama SPRM. Dia tak tau SPRM ni pakar dalam penyaisatan dan dengan […]

RSS Musram Rakuman

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: