Hang Nedim Dalam Kementerian Pelancongan…SPRM Sedang Siasat!

Jun 6, 2014 at 4:02 pm Tinggalkan komen

Maklum balas yang diterima mengenai teruknya keadaan kewangan
Kementerian Pelancongan pada ketika ini. Menurut seorang Pegawai Kanan
Kementerian, dana Promosi Tahun Melawat Malaysia 2013 dan 2014 dah
lama habis. Langsai. Soalnya, tercapaikah segala yang dirancang oleh
Kementerian?

Dalam bajet yang lalu, kerajaan telah memberikan komitmen dana yang
tinggi untuk Kementerian Pelancongan:-

* Kerajaan memperuntukkan RM1.2 bilion bagi tahun 2013 dan 2014 untuk
perbelanjaan mengurus dan pembangunan, meliputi program promosi dan
pengiklanan Tahun Melawat Malaysia 2014, dengan sasaran 28 juta
pelancong.

* Tahun 2015 diisytiharkan sebagai ‘Year of Festival’.

Kehadiran pelancong lebih kurang, seorang pelancong untuk setiap
rakyat Malaysia. Apa status semasa? Sudah terlaksana?

Waktu Ng Yen Yen (walaupun tidaklah bersih mana), produk pelancongan
nampak lebih kemas dan solid. Tidak bersepah. Berlainan dengan keadaan
sekarang yang dikatakan penuh dengan syarikat ‘mediocre’ milik
bersama/kroni Pejabat Menteri. Menteri tak tahu pun, kerana sebenarnya
Kementerian Pelancongan ini diuruskan oleh Nedim Nazri.

Berlainan dengan Hang Nadim yang berikan nasihat yang bagus dan baik;
Nedim hanya menyusun kalangan syarikat kawan-kawan untuk mendapat
projek.

Terbaru, katanya untuk buat promosi media digital pun tak cukup duit.
Nedim nak produk high class dengan harga bajet. Orang profesional pun
tolak mentah-mentah.

Cuba tengok website Kementerian Pelancongan bab ‘Procurement’. Lain
macam. Yang diletakkan dalam website semua benda-benda kecik yang tak
ada makna pun. Yang besar sudah semua kena rembat.

Kita harap kalangan Pegawai Kanan Kementerian Pelancongan tak buat
bodoh dan ikut sahaja kelakuan buruk anak Menteri ini. Bila Rafizi
bongkar, kita marah. Tapi nak ke kita biarkan Kementerian jahanam dek
kerana seorang budak muda yang tamak haloba???

SPRM sedang memantau kehidupan melampau-lampau keluarga Menteri ini.
Kita harap, biarlah siasat bersungguh-sungguh. Jangan main
takut-takut. Kena sergah dengan Menteri…gelabah.

Menteri ajak minum sikit…selesai masalah.

RM1.2 bilion bukan jumlah yang sikit untuk tujuan promosi. Banyak tu.

Kalau nak ikut kos…* Menaik taraf lapangan terbang di Kota Kinabalu,
Sandakan, Miri, Sibu dan Mukah dengan peruntukan RM312 juta. Kalau
dengan bajet RM1.2 bilion berapa lapangan terbang boleh dinaik taraf?

Bukan kerja apa sangat pun. Sekadar tanggung perjalanan Menteri ke
seluruh dunia.

Nazri anggap Kementerian ini macam harta ayahanda dia punya. Ikut suka
pakai bajet.

Advertisements

Entry filed under: Kementerian Pelancongan. Tags: , , , , , , , , .

Ada Lagi PRK Selepas Ini? MH370; Cuba Anwar Bagitahu Apa Yang Dia Tahu…Kan Mudah

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jun 2014
M T W T F S S
« May   Jul »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Capaian Umum

  • 75,311,206 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: THE REAL SIZE OF THE WORLD
    One of the most common maps of the world is in fact, one of the most misleading. The size of countries and continents have been either exaggerated or downplayed. But why is this and what is the real size of the world? Find out the answers from the following infographic by Expedia.Video: The Real Size of the WorldInfographic Sources:1. Mercator projection2. G […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Jika Najib "curi" kata Madey, kenapa Raja Saudi lawat?
    Malaysia Chronicles kata whitewash. Tapi Raja Saudi kata di atas.Bukankah cuba dijelas derma adalah bantuan yang mana Msia ditugaskan bantu Saudi membantu ummah?Jika pembangkang tak percaya, samanlah:https://seademon.me/2017/02/27/the-best-time-to-sue-on-the-rm2-6-billion-donation/Mahathir tak percaya sebab dia dulu tak dapat persahabatan Arab dan pelaburan […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • KPDNKK ambil tindakan jika sorok, catut ikan kembung
    PUTRAJAYA – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) akan mengambil tindakan jika ada pihak yang menyorok ikan kembung atau terlibat dalam aktiviti pencatutan sehingga menyebabkan kenaikan harga ikan itu di seluruh negara. Menterinya, Datuk Seri Hamzah Zainudin berkata, berdasarkan pemerhatian KPDNKK setakat ini, harga ikan ke […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • LAPORAN TERKINI DARI NAUTICAL ALIYA
    MEMASUKI hari kelima pelayaran, kapal Nautical Aliya yang membawa pelbagai bentuk bantuan daripada rakyat negara ini kini sudahpun memasuki perairan Myanmar dengan keadaan cuaca dan laut yang baik, ia membantu memudahkan pelayaran.Wakil Perak Today berkata, sekitar jam 11 pagi tadi (waktu Malaysia), Nautical Aliya telah dihampiri Kapal Peninjau Tentera Myanm […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: