30 ADUN; RM30 juta. Mahal? Ini Anwar Lah!!!

Ogos 14, 2014 at 6:26 pm 7 comments

In a post on the Selangor menteri besar’s Facebook page, Khalid said he was aware of the PKR president’s announcement that she has the support of 30 assemblymen in the 56-seat state assembly.

Apart from the backing of 15 DAP and 13 PKR assemblymen, Dr Wan Azizah said that she also had the support of two PAS reps – Hasnul Baharuddin (Morib) and Saari Sungib (Hulu Kelang).

For the record, the Selangor legislative is expected to resume in November.

The embattled MB met the sultan of Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah on Monday, when the latter consented to Khalid continuing as MB.

Khalid, who is Port Klang assemblyman, said he had informed the sultan that he still commanded the majority of support in the assembly despite his sacking from PKR on August 9.

PKR expelled Khalid for defying the party’s orders to step down as MB and make way for Dr Wan Azizah to replace him

*********************

RM30 juta sebagai jalan untuk akses kepada RM3bilion. Rasanya mahal ke murah? Murah kan. Return of investment (RoI) sangat tinggi.

Bagi memastikan Wan Azizah jadi MB, kalaupun harga yang perlu dibayar adalah RM30 juta, ianya berbaloi dan wajar diteruskan. Itulah pun yang Anwar buat dalam sehari dua ini.

Rahim Ghouse sudah siap lama dengan cash bagi memastikan Kak Wan berada di dalam kamar Menteri Besar di SUK. Pelaburan yang akhirnya akan balik modal dan dibayar berlipat kali ganda.

Kalau secara prinsipnya, TSKI dikatakan menjaga kepentingan Eco World; syarikat mana yang akan dapat banyak projek selepas ini boleh kita tunggu dan lihat. Tak ada masalah. Segalanya akan terbongkar.

PKR ini kalau dikatakan bersih dan telus; memanglah tidak benar sama sekali. Membohong semata-mata.

Advertisements

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim. Tags: , , , , , , , , , .

Segambut Inner Circle (SIC) Nur Jazlan Cadang PRU Pada 2016!

7 Komen Add your own

  • 1. Arif  |  Ogos 14, 2014 at 8:20 pm

    Dua Adun PAS telah tersilap langkah kerana menyokong Presiden PKR membuta tuli. Sekiranya DUN dibubarkan oleh DYMM Sultan, adakah Parti PAS akan memilih mereka sekali lagi sebagai calon bertanding?

    Balas
  • 2. Flooring Greenville  |  Ogos 15, 2014 at 2:13 am

    We’re a group of volunteers aand opening a new scheme in our community.
    Your site provided us with valuable info to work
    on. You’ve done an impressive job and our entire community will be thankful to you.

    Balas
  • 3. usin patalon  |  Ogos 15, 2014 at 6:05 am

    Tak takut ke dengan api neraka yg menjulang2 dan diri sendiri menjadi bahan bakarnya. Tempat ini sudah makin dekat sebab umur mereka yg tamak haloba menjarah khazanah selangor itu kebanyakannya dah tua dan semakin senja. Peliknya dunia akhir zaman ini, makin tua makin zalim pada diri sendiri. Apa tidaknya, makin dekat mati makin tamak dengan harta dunia….dan hukuman kpd sitamak dan sijahat adalah dihumban kedlm api neraka. Sori, tak sebut nama ye, sapa yg terkena dia la yg rasa k.

    Balas
  • 4. best xbox one games for kinect  |  Ogos 16, 2014 at 12:28 pm

    I’ve learn several just right stuff here. Definitely worth
    bookmarking ffor revisiting. I surprise how much attempt
    you place to create one of these magnificent informative site.

    Balas
  • 5. xbox one games ign  |  Ogos 16, 2014 at 5:44 pm

    I’m gone to tell my little brother, that he should also visit this weblog oon regular basis to get updated from most recent news update.

    Balas
  • This is the right webpage for anyone who wishes to understand this
    topic. You realize so much its almost hard to argue with you (notthat I personally will need to…HaHa).
    You certainly put a new spin on a subject which has
    been written about for decades. Wonderful stuff,
    just excellent!

    Balas
  • 7. bible study topics for adults  |  September 6, 2014 at 6:27 pm

    For latest news yoou have to visit the web and on world-wide-web I found this web page
    ass a finest site for latest updates.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

w

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ogos 2014
I S R K J S A
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Capaian Umum

  • 75,333,755 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 FOODS WE EAT THAT MAY LEAD TO POISONING OR DEATH
    10 Foods We Eat That May Lead To Poisoning Or DeathBy Sharon Seals, Listverse, 14 May 2018.Many consumers take advantage of the foods often found at local grocery stores. We assume that they would never deliberately sell us toxic products. We also believe that commonly encountered ingredients could never be harmful.The truth is that we eat many mainstream pr […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • ECRL : Duit Raya Mahathir Pada Anak2 Dan Kroni
    TAK MUNGKIN MAHATHIR BATAL ECRL SBB DIA DAH DPT DEDAK DAN SEKARANG NAK AYAM DAN REBANNYA SEKALIMalas nak cakap awal2 tapi tahu tak mungkin Mahathir batalkan ECRL begitu jer...Gempaq jer nak kensel tapi tak mungkin kensel  sebab La Farge kan dah dapat kontrak...Cuba baca kat bawah nie :Kontrak Bernilai Ratusan Juta Untuk Lafarge Dalam Projek ECRL!!!Cuba tanya […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Spbo Terpercaya Memilih Yang Kamu Mau
    Nonton Bola dengan Cara Beda di Spbo Kepada anda yang memiliki banyak kemauan dalam pandangan hidup maka kamu sanggup cobalah terhadap main-main di Spbo terpercaya. Apakah anda bisan nonton bola gitu-gitu saja? Kalau begitu maka akan sangat bagus dan disarankan sekali jika anda coba…Read more ›

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: