Menegur……(Mukhriz Mahathir)

Ogos 19, 2014 at 12:21 pm 4 comments

1. Harap Tun M juga bersedia menerima teguran terhadap kepimpinan anaknya di Kedah yang dirasakan sangat lemah dan mula mendatangkan rasa menyampah di kalangan pegawai awam, pekerja swasta dan rakyat biasa di Kedah.
2. Semua orang beranggapan, Mukhriz adalah anak seorang tokoh UMNO terbilang yang pastinya akan membawa rentak pembangunan baru di Kedah. Sayangnya, setakat ini, Mukhriz hanya mengikut sahaja template percakapan yang disediakan oleh pegawai, tanpa ada strategi besar untuk Kedah.
3. Lapangan Terbang di Kulim ini bukan benda baru. Benda lama. Idea recycle yang digunakan Mukhriz kononnya untuk mendapat undi kalangan generasi muda di Kulim. Idea yang pernah dikemukakan di zaman Tun Mahathir pun mahu dibawa kembali ke dalam Sidang DUN dan dibangga-banggakan.
4. Mukhriz juga mempunyai Barisan EXCO yang tidak pro aktif, ada kalanya lembab dan tidak terfikir apa pun untuk memajukan negeri Kedah. Beberapa orang individu yang diberikan jawatan EXCO tak lebih daripada mengisi ruang kosong, tanpa membawa sebarang idea baru.
5. Cuba kita tengok kepada Akujanji BN Kedah:-
– Memperkasa institusi agama (masjid dan sebagainya). Dah dibuat? Bukti?
– Memartabatkan pusat pengajian pondok dan tahfiz. Angka?
– Peningkatan pelaburan asing/domestik. Angka?
– Bandaraya Getah (Rubber City)?
– Hab industri Kota Perdana?
– Alor Setar sebagai bandaraya METROPOLIS?
– Taman Sains Kedah?
– Mini RTC di setiap daerah?
– Pembesaran Terusan MADA Utara?
6. Kesemua ini dibawa masuk oleh Mukhriz ke dalam agenda utama pembangunan negeri. Pelaksanaan?
7. Jadinya, kalau Tun M nak menegur Najib, selayaknya menyoal juga kemampuan anak sendiri di Kedah. Apa pencapaian setakat ini?
8. Lebih elok, jika Tun M sendiri juga mencadangkan Mukhriz tidak mendengar nasihat-nasihat kalangan orang KL yang merosakkan MB Kedah tersebut. Atau mulakan dengan nasihat selaku Ayah Mertua agar menantunya tidak menggunakan antiseptik setiap kali selepas bersalam dengan rakyat. Awatnya? Tangan rakyat Kedah ni kotoq sangat ka?
Advertisements

Entry filed under: BN, Mukhriz Mahathir. Tags: , , , , , , , , , , , , , , .

Nur Jazlan Cadang PRU Pada 2016! Bagaimana Agaknya Najib Menangani Krisis Ekonomi 1997?

4 Komen Add your own

  • 1. roslan bin othman  |  Ogos 19, 2014 at 1:20 pm

    Sudah la kamu ini memang balaci beruk nak jatuhkan mukriz macam mummy rokiah mulax2 dulu aku ingat betul rupa-rupa fitnah , aku orang kedah tinggal di kulim dan kadang-kadang balik pendang jangan buat fitanh , sekarang mukriz dah mencenkam kuat masyarakat pondok dan kampongx2 sekitar yang mana mereka lah pengaruh kuat di kedah ini , PAS boleh bye-bye , Pasai LTAB Kulim jangan fitnah , awat hang ini penjilat lim guan Eng ka , lagi satu balaci KJ dan yang lain tolong tulis cerita yang bawa faedah pada BN kerana mukriz saham di kedah makin meningkat nanti pilihan raya hampa yang memburokkan prestasi BN , orang lain pula nak cuci hampa punya taik macam pak lah tinggal kat najib.

    Balas
  • 2. kluangman  |  Ogos 20, 2014 at 3:21 am

    Bodoh betul kau ni, kalau nak tegur, semua MB, bukan mukhriz sorang jer.
    Kalau nak tegur menteri, bukann kj sorang je, berpuluh menteri yang ada…
    Itu kerja najib tegur menteri dia.
    Kita ada 1 PM sahaja…dan itu standard mahathir untuk tegur kerana tiada org lain nak tegur.

    Balas
  • 3. zarman  |  Ogos 20, 2014 at 8:37 am

    Rupanya setiap anak-2 bekas PM kita ni tidak dapat perform sepertimana bapa-2 mereka… apa yang telah terjadi?

    Balas
  • 4. Tembunian  |  Ogos 20, 2014 at 11:46 pm

    Ni ha jawabnya.

    http://kedahkekl.blogspot.com/2014/08/hot-apa-kerajaan-kedah-buat-selama.html

    Betul ke Mukhriz tak buat apa-apa? Takut nak lastik songkok Bapak, telinga Anak dia nak jentik. Tapi itupun tak kena. Dasar pengampu bodoh, dah biasa duduk goyang kaki duit masuk. Kepala otak berkarat.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ogos 2014
I S R K J S A
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Capaian Umum

  • 75,318,014 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: AN ANIMATED GUIDE ON HOW THE INTERNET WORKS
    We all know by now how important the internet is to your everyday life. But do you really know how the internet actually works? This handy animated infographic by Internet Frontier helps you understand what is going on behind the scenes when you click a link online or perform a Google search.Infographic Sources:1. The Internet: IP Addresses & DNS2. The I […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Sebar ke saudara mara PENGHINAAN RAYA kawan PPBM
    Balik kampong khabar keburukkan Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz:Balik kampong, dedahkan Mahathir, Muhyiddin dan Mukhrizhttp://snapshot2016.blogspot.my/2017/06/balik-kampong-dedahkan-mahathir.html

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • PATI Indonesia Hadapi 7 Pertuduhan
    KLANG  – Seorang pendatang asing tanpa izin (PATI) warga Indonesia yang lolos daripada tahanan polis pada 19 Jun lepas dan didiberkas semula pada 20 Jun, hari ini dihadapkan di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas kesalahan itu dan enam pertuduhan lain, antaranya rogol dan rompak. Tertuduh, Rahim Muhamad Pugawan, 23, mengaku bersalah selepas kesemua pertudu […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: