Report Card Menteri Besar Knightsbridge, London

Ogos 26, 2014 at 6:14 pm 5 comments

Selfie – A+
Perlantikan Pegawai – D
Bercuti Luar Negara – A +
Agenda Besar Negeri – C
Pakai Nama Ayah – A+
Berlakon – A
Mendekati Orang Kampung (Lakonan) – B+
Mengurus Pentadbiran/KCS – D
Menjaga Hati Isteri – A+
Menjaga Hati Kroni – A+
Menyesuai Agenda Negeri & Persekutuan – C
————————————
Kita ucapkan setinggi TAHNIAH di atas pencapaian cemerlang yang dicatatkan oleh Menteri Besar Kedah setakat ini. Memang membanggakan, khususnya dalam arena selfie mesra rakyat dan lakonan sebabak.
Kita bukan nak jatuhkan pemimpin, ini adalah kajian umum yang dibuat di Kedah baru-baru ini. Katanya, Mukhriz adalah antara MENTERI BESAR yang paling kerap bercuti pada ketika ini. Markah A+.
Staff di SUK pun dah tak tahu nak cakap macamana, apabila ada rakyat yang mula bertanya, MENTERI BESAR KITA INI DOK KEDAH KA….DOK DI LONDON???
Ini kenyataan rakyat biasa. Petani yang minta macam-macam bantuan di bawah.
Di Kedah katanya berlaku SABOTAJ oleh KCS dalam keadaan yang sangat nyata dan real. 75 kakitangan ditukarkan atas arahan Pejabat Menteri Besaq. Kononnya, pegawai tidak efektif dan gagal melaksanakan tanggungjawab. Azimi Daim pakai report mana? Atau pakai report suka-suka?
Kroni Mukhriz di Kedah, individu seperti Sazmi Miah (playboy ANSARA) sedang menikmati hidup yang super selesa di tanah orang lain. Walhal, Sazmi patut balik ke Kelantan dan membantu negeri sendiri. Disebabkan elaun yang besar, ke Kedah juga.
Kerajaan Negeri Kedah dikatakan sedang ‘autopilot’ dari London. Semua keputusan perlu di faks ke Knighsbridge hampir setiap petang dan malam. Menteri Besar tidak boleh jauh dari anakanda tersayang.
Mesyuarat Exco entah ke mana. Exco setakat mengabiskan masa dan kewangan. Tidak ada agenda yang positif.
Kerajaan Langkasuka Kedah diurus oleh elitis Medieval Hamlet. Selamat.
Kembalilah zaman KLINIK MAHA. Senang rakyat nak jumpa pemimpin.
Advertisements

Entry filed under: Menteri Besar Kedah. Tags: , , , , , , .

From KHAIRY CHRONICLES to KHAIRY’ WISDOM. Political Transformation Pergi Mana Boss? Dah Masuk Parit?

5 Komen Add your own

  • 1. mat kaypoh  |  Ogos 26, 2014 at 6:44 pm

    hang org kedah ke?kedah much better now.ramai org kelantan,tganu,pahang yg cr makan kat sini.

    Balas
  • 2. zizan  |  Ogos 26, 2014 at 10:28 pm

    Ini mesti geng Najib nak balas dendam kat Tun sebab kenyataan baru2 ni. Wayang basi ini semua orang tahu la. Paling ketara semasa pemilihan Naib Presiden UMNO di mana 2 negeri yang tidak mencalonkan Mukhriz adalah Pahang(arahan Najib) dan Johor(arahan Hishamuddin).

    Balas
  • 3. bebasumnuu  |  September 1, 2014 at 9:08 pm

    maka meloncatlah para pengampu upahan di kiri kanan dpn blkg kikikih bkn nak jawab dgn fakta tp tuding 1 jari kpd org lain, 4 patah balik.

    Balas
  • 4. Tembunian  |  September 3, 2014 at 12:26 am

    Tak dapat sentuh pak, dapat sepak pungkoq anak pun kira boleh la. Nak makan punya pasal.

    Balas
  • 5. Kafuffle  |  September 4, 2014 at 9:11 pm

    Tulisan kali ini lebih kepada personal attack. Hilang kredibiliti si-penulis. Lagilah pembaca sokong MB al-Quedah.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ogos 2014
M T W T F S S
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Capaian Umum

  • 75,310,838 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 PLACES YOU WOULD NEVER EXPECT TO FIND BACTERIA
    10 Places You Would Never Expect To Find BacteriaBy Nick Logan, Listverse, 23 February 2017.Humans share the Earth with a plethora of different bacteria who inhabit a variety of different environments and perform countless functions - some of which we welcome, and some of which we fight against. It could be said, however, that it is the bacteria who are nice […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Cukuplah main sentimen! Suruh Mokzani ambilalih Proton!
    Mahathir masih bersemangat mahu pertahankan Proton tapi dia juga yang jahanamkan Proton untuk kaum keluarganya khendurikan.Baca LSS menjawab:http://snapshot2016.blogspot.com/2017/02/proton-simbol-legasi-korup-dan.html Setelah gagal berhujah untuk pertahankan Proton supaya diurus mengikut acuan pengurusan dan kroni Mahathir, kini dia bermain sentimen pula:PRO […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Ruhainies tak peduli
    Kuala Lumpur: Pelakon Ruhainies enggan ambil peduli berkaitan komen negatif pengguna laman sosial mengenai video dia mencium dan memeluk mesra adik lelakinya Nul Aiman yang mulai tular di Internet sejak minggu lalu. Memetik sumber Harian Metro, Ruhainies berkata, dia dan adik lelaki bongsu berusia 16 tahun itu memang rapat. “Bagi saya video yang dimuat naik […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • LAPORAN TERKINI DARI NAUTICAL ALIYA
    MEMASUKI hari kelima pelayaran, kapal Nautical Aliya yang membawa pelbagai bentuk bantuan daripada rakyat negara ini kini sudahpun memasuki perairan Myanmar dengan keadaan cuaca dan laut yang baik, ia membantu memudahkan pelayaran.Wakil Perak Today berkata, sekitar jam 11 pagi tadi (waktu Malaysia), Nautical Aliya telah dihampiri Kapal Peninjau Tentera Myanm […]

RSS Suara Revolusi

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: