UMNO Selangor Masih Berdengkur?

September 25, 2014 at 6:15 pm 7 comments

Puas juga cari komen UMNO/BN Selangor mengenai pelantikan Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor. UMNO Selangor dah macam tak ada idea. Ikut sahaja rentak politik orang. Puas duduk di belakang Sultan. Sekadar macam budak darjah 5 yang panggil ayah untuk marahkan kawan yang pukul dia di sekolah.
Mana pendekar-pendekar UMNO Selangor? Mana Ketua-Ketua UMNO Bahagian yang sibuk ligan projek untuk diri sendiri? Mana para pegawai UMNO Selangor? Mana wakil UMNO Selangor dalam MKT yang macam tak tahu nak buat apa?
Khabarnya, Noh Omar tak minat untuk bercakap tentang negeri. Di Langkawi, sewaktu Retreat Backbenchers, antara perkara yang sibuk Noh Omar perkatakan adalah bagaimana isteri ke-3 nya adalah seorang wanita yang hebat di ranjang!
Cerita itu yang disampaikan kepada MP-MP lain. Konon dengan cabaran kepada MP lain, bahawa dia seorang sahaja yang boleh berkahwin 3, dan masih disayangi oleh PM.
Kalau inilah mentaliti pemimpin di Selangor. sekadar membuka cerita dalam kelambu, soal kehebatan isteri masing-masing di ranjang, rasanya Azmin akan jadi seorang MB yang sangat produktif dan hebat. Tak perlu risau pasal UMNO/BN.
Azmin hanya perlu uruskan hati Anwar dan Wan Azizah, dan urusan negeri akan berlangsung dengan baik.
Sampai bila PM nak letak amanah kepada Noh kalau setakat itu sahaja mentalitinya. Setakat cerita isteri hebat di ranjang, sedangkan ranjang politik Selangor dibiarkan bogel dan ternoda.
Noh…kalau hilang minat…letak jawatanlah. Jangan pegang amanah tapi mungkir.
Advertisements

Entry filed under: UMNO Selangor. Tags: , , , , .

‘Tentera Politik Azmin Mula Menawan SUK’ Persepsi: Putrajaya = Rasuah

7 Komen Add your own

  • 1. kluangman  |  September 25, 2014 at 6:27 pm

    Boss mereka kan kaki “silent”..
    Lebih baik mereka diam dari bercakap dan mempamerkan “dungus”.

    Balas
  • 2. nora  |  September 25, 2014 at 11:52 pm

    Noh noh, ku sangkakan 2 rupa2nya 3

    Balas
  • 3. alki  |  September 26, 2014 at 4:43 am

    ini trnyate tampak jelas jike dri sudut i.q tjam kslapn yg dimne pkr kn berakhir dlm mase yg xlme lg apabila m.b sel bukn asal org dri selangor tnyate nmpk pkr membelakangi adat walaupun azmin di prknan sultan krne die dri kdah klo dri negri lain jauh skali , ini hanye smentare. pkr pnting kan poket sendiri bgi yang bejawatan tinggi dlm pkr , pdan muka la buat penyokong pkr rakyat selangor jelas2 nampak ini bukan 1 parti yng mmpnyai orgenas2 @ sistm2 baik untk masa dpn ngri sel, die dri nrgeri luar ape yg die blh bntu tuk negeri ini yg die tahu ini lah masenye tuk jdkn ngri sel kn bmslh dgn ekonomi yg tggi dn xberpatutan. ape pun die dh jd m.b taniah kerane tlg negeri aku tlg kndalikan ngri aku. tpi jng x tahan daulat sudah lan , bhaye nanti blh mndatangkn maut menimpe. aku hnye nk ingtkan yng moden zaman dan teknologi serte cre manusia berfikir akn tetapi kepercayaan sumpah2 adat melayu tanah melayu tetap same dn takn boleh diubah atau dimodenkn. sekian dulu nnti ku kn hantar lagi yg lbih menarik yg benar kn terjadi

    Balas
    • 4. alki  |  September 26, 2014 at 4:53 am

      sory2 ini bkn org kdah org singgapure lgi dashat ni m.b bru negeri aku ni . jge baik2 bkn tuk brtahun2 hnye dlm 2 thun je lagi klo sihat yer wahai m.b . pening kn kepale pasal u nya kepala pkr mksud kertua penting pkr anda nk taruk sebagai ape.

      Balas
    • 5. alki  |  September 26, 2014 at 5:00 am

      hahaha klo la b.n letak pulak dato sri hishammudin tuk clon m.b selangor bgi wakil B.N , habis la pakatan terus nampak rupe2nye dap yg mngawal pkr selame ni opss tersasar kdpn lak ni aku ni mcm dh pecah tembelang ni

      Balas
      • 6. Khairy - Selangor  |  September 26, 2014 at 8:56 pm

        Maaf, saya cuba baca dan fahamkan apa yang ditulis oleh saudara, Alangkah bagus kalau pendapat saudara ditulis dengan ejaan yang sempurna supaya penyampaian pendapat itu lebih mudah difahami. Terima kasih.

  • 7. Tanpa Nama  |  September 27, 2014 at 2:24 pm

    dakit hati nampak hahaha

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2014
I S R K J S A
« Ogo   Okt »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Capaian Umum

  • 75,328,687 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 7 STRANGE VEHICLES TO GET YOU FROM A TO B
    7 strange vehicles to get you from A to BBy Nick Lavars, New Atlas, 19 February 2018.The rise of the internet and sites like Kickstarter has facilitated a spread of ideas like never before - some fun, some world-changing and a whole lot that can only be described as weird. The realm of transport is a particularly good place to see oddball creations in action […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • VIDEO: Penjelasan penipuan Malaysia akan bankrup oleh Madey
    Malaysia Nak Bankrup???Cuma 2 spesis manusia yang tak pernah penat bercakap isu ni:1. Spesis buta hati...2. Spesis buta ekonomi...Pakar ekonomi dari dalam dgn luar negara dah terangkan sejelas2nya maksud sebenar hutang luar negara dan keupayaan bayar balik hutang negara tapi korang tak faham2 dan tak nak faham!!!Biar buta mata tapi jangan buta hati.Yang buta […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! INI AHLI PARLIMEN BUKAN BERMUSIM TETAPI IKHLAS BERJUANG UNTUK RAKYAT!
    SINDROM baru nak tunjuk muka di kampung-kampung daerah pedalaman melanda pemimpin pembangkang sejak kebelakangan ini dan tidak terkecuali di Baling.Maklumlah, dengan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) yang bakal diadakan bila-bila masa sahaja dari sekarang, apa yang penting bagi pembangkang adalah menghemoikan diri ke kawasan-kawasan itu untuk meraih undi.Wala […]

RSS Musram Rakuman

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Spbo Terpercaya, Memilih Yang Kamu Mau!
    Kepada anda yang memiliki banyak kemauan dalam pandangan hidup maka kamu sanggup cobalah terhadap main-main di Spbo terpercaya. Disana, anda akan meraih banyak sekali kesempatan yg dapat menurunkan anda kesempatan kepada mendapatkan maslahat keuangan yg pass gede jika laba finansial…Read more ›

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: