UMNO Selangor Masih Berdengkur?

September 25, 2014 at 6:15 pm 7 comments

Puas juga cari komen UMNO/BN Selangor mengenai pelantikan Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor. UMNO Selangor dah macam tak ada idea. Ikut sahaja rentak politik orang. Puas duduk di belakang Sultan. Sekadar macam budak darjah 5 yang panggil ayah untuk marahkan kawan yang pukul dia di sekolah.
Mana pendekar-pendekar UMNO Selangor? Mana Ketua-Ketua UMNO Bahagian yang sibuk ligan projek untuk diri sendiri? Mana para pegawai UMNO Selangor? Mana wakil UMNO Selangor dalam MKT yang macam tak tahu nak buat apa?
Khabarnya, Noh Omar tak minat untuk bercakap tentang negeri. Di Langkawi, sewaktu Retreat Backbenchers, antara perkara yang sibuk Noh Omar perkatakan adalah bagaimana isteri ke-3 nya adalah seorang wanita yang hebat di ranjang!
Cerita itu yang disampaikan kepada MP-MP lain. Konon dengan cabaran kepada MP lain, bahawa dia seorang sahaja yang boleh berkahwin 3, dan masih disayangi oleh PM.
Kalau inilah mentaliti pemimpin di Selangor. sekadar membuka cerita dalam kelambu, soal kehebatan isteri masing-masing di ranjang, rasanya Azmin akan jadi seorang MB yang sangat produktif dan hebat. Tak perlu risau pasal UMNO/BN.
Azmin hanya perlu uruskan hati Anwar dan Wan Azizah, dan urusan negeri akan berlangsung dengan baik.
Sampai bila PM nak letak amanah kepada Noh kalau setakat itu sahaja mentalitinya. Setakat cerita isteri hebat di ranjang, sedangkan ranjang politik Selangor dibiarkan bogel dan ternoda.
Noh…kalau hilang minat…letak jawatanlah. Jangan pegang amanah tapi mungkir.
Advertisements

Entry filed under: UMNO Selangor. Tags: , , , , .

‘Tentera Politik Azmin Mula Menawan SUK’ Persepsi: Putrajaya = Rasuah

7 Komen Add your own

  • 1. kluangman  |  September 25, 2014 at 6:27 pm

    Boss mereka kan kaki “silent”..
    Lebih baik mereka diam dari bercakap dan mempamerkan “dungus”.

    Balas
  • 2. nora  |  September 25, 2014 at 11:52 pm

    Noh noh, ku sangkakan 2 rupa2nya 3

    Balas
  • 3. alki  |  September 26, 2014 at 4:43 am

    ini trnyate tampak jelas jike dri sudut i.q tjam kslapn yg dimne pkr kn berakhir dlm mase yg xlme lg apabila m.b sel bukn asal org dri selangor tnyate nmpk pkr membelakangi adat walaupun azmin di prknan sultan krne die dri kdah klo dri negri lain jauh skali , ini hanye smentare. pkr pnting kan poket sendiri bgi yang bejawatan tinggi dlm pkr , pdan muka la buat penyokong pkr rakyat selangor jelas2 nampak ini bukan 1 parti yng mmpnyai orgenas2 @ sistm2 baik untk masa dpn ngri sel, die dri nrgeri luar ape yg die blh bntu tuk negeri ini yg die tahu ini lah masenye tuk jdkn ngri sel kn bmslh dgn ekonomi yg tggi dn xberpatutan. ape pun die dh jd m.b taniah kerane tlg negeri aku tlg kndalikan ngri aku. tpi jng x tahan daulat sudah lan , bhaye nanti blh mndatangkn maut menimpe. aku hnye nk ingtkan yng moden zaman dan teknologi serte cre manusia berfikir akn tetapi kepercayaan sumpah2 adat melayu tanah melayu tetap same dn takn boleh diubah atau dimodenkn. sekian dulu nnti ku kn hantar lagi yg lbih menarik yg benar kn terjadi

    Balas
    • 4. alki  |  September 26, 2014 at 4:53 am

      sory2 ini bkn org kdah org singgapure lgi dashat ni m.b bru negeri aku ni . jge baik2 bkn tuk brtahun2 hnye dlm 2 thun je lagi klo sihat yer wahai m.b . pening kn kepale pasal u nya kepala pkr mksud kertua penting pkr anda nk taruk sebagai ape.

      Balas
    • 5. alki  |  September 26, 2014 at 5:00 am

      hahaha klo la b.n letak pulak dato sri hishammudin tuk clon m.b selangor bgi wakil B.N , habis la pakatan terus nampak rupe2nye dap yg mngawal pkr selame ni opss tersasar kdpn lak ni aku ni mcm dh pecah tembelang ni

      Balas
      • 6. Khairy - Selangor  |  September 26, 2014 at 8:56 pm

        Maaf, saya cuba baca dan fahamkan apa yang ditulis oleh saudara, Alangkah bagus kalau pendapat saudara ditulis dengan ejaan yang sempurna supaya penyampaian pendapat itu lebih mudah difahami. Terima kasih.

  • 7. Tanpa Nama  |  September 27, 2014 at 2:24 pm

    dakit hati nampak hahaha

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2014
I S R K J S A
« Ogo   Okt »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Capaian Umum

  • 75,319,161 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 147 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: STARSHIPS OF THE FUTURE
    Despite practically every sci-fi movie you've seen, getting to the stars ain't as easy as it looks. It'll require unforeseen breakthroughs and radical innovations that are decades if not centuries away - still, we clever little humans have a few plans on the drawing board. This infographic by Futurism presents some of the most exciting.Infogra […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • 99% tuduhan terhadap Rosmah bohong
    Selalu kita dengar petanan beliau dalam PERMATA dipertikaikan. Padahal ...Selalu dikatakan Siti Hasmah macam baik ...Orang banyak cerita tentang anak2 Mahathir dan Siti Hasmah. Adik beradik Siti sama kuat kaki projek dan jadi macai taukeh ciba!!!!Pembohongan begitu banyak twrhadap Rosmah begitu bersungguh2 hingga sanggup mereka hina Sultan Brunei demi nak ma […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Bekas TKP JPJ Mengaku Tidak Bersalah
    PUTRAJAYA: Bekas Timbalan Ketua Pengarah (Perancangan dan Operasi) Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Datuk Yusoff Ayob yang sebelum ini didenda RM600 kerana memandu di lorong kecemasan didakwa semula di Mahkamah Majistret di sini pada Selasa atas pertuduhan sama. Yusoff, 58, yang ditukarkan ke Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) Jumaat lepas, mengaku tidak bersal […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: