Mukhriz Mahathir Berhadapan Protes KCS Yang Dahsyat!

Oktober 30, 2014 at 7:07 pm 6 comments

Sayang, cukup sayang, bila seorang yang digambarkan sebagai antara pemimpin masa hadapan Malaysia, sekarang ini struggle untuk memimpin negeri kerana berhadapan protes besar-besaran oleh jentera kerajaan.
Ini soal adab dan sikap. Adab yang kurang. Sikap yang tidak ambil peduli dan anggap dia sahaja yang betul.
Bloggers/facebookers yang kuat menyokong Mukhriz (kerana mendapat elaun bulanan yang agak tinggi) boleh nafikan semahunya.
Tidak pernah dalam sejarah pentadbiran Kerajaan Negeri Kedah Darul Aman; mempunyai pemimpin yang tidak hormat kepada jentera kerajaan Negeri. Mukhriz ingat sebagai MB dia boleh buat arahan ikut suka hati. Rombak KCS macam mak bapak dia punya.
Inilah masalah bila seorang yang dididik dalam dulang emas dan menganggap dia sahaja yang betul. Sikap terlalu percaya dengan orang bawah pun jadi punca.
Mukhriz kalau nak diikutkan adalah Menteri Besar/Ketua Menteri paling corot dalam soal prestasi. Corot. Kalau nak dibandingkan dengan Idris Haron yang tak berapa cerdik pun, Mukhriz level bawah lagi.
Antara kelemahan Mukhriz:-
– Terlalu ego dan menggunakan passport anak TUN MAHATHIR. Kalau kerap guna pun orang menyampah;
– Tidak hormat kepada KCS
– Terlalu dengar cakap pegawai yang lemah
– Tidak percaya kepada parti (lebih gemar mendokong NGOs – kononnya lebih manis pada mata rakyat);
– Kelemahan peribadi (tidak disokong oleh keluarga);
– Tidak ada agenda besar;
– Komunikasi negeri bercelaru;
– Tidak ada dokongan pemimpin UMNO;
– Disabotaj teruk;
– Keseluruhan EXCO Tidur dan menjaga kepentingan sendiri
Mukhriz katanya sedang mencari ‘nyawa’ sebab hubungan dengan Istana juga renggang.
Kalau Mukhriz nak ada kesempatan memimpin lebih lama (sila tukar semua Pegawai segera. Mereka yang tidak faham dengan politik Kedah, sila dikeluarkan).
Mukhriz Mahathir….terus mengecewakan.
Najib pasti tahu berkenaan hal ini. Harap pantau dan ambil tindakan. Mukhriz ini masih perlu diasuh dan dipimpin politiknya. Tak macam Najib dan Hisham yang cepat pandai dan tahan lasak.
Kalau bini pun tak mahu dengar cakap laki – hancoq la bak hang!
Advertisements

Entry filed under: Mukhriz Mahathir. Tags: , , , , , , , , , , , , .

Mampukah KY JELLY Menyelamat Politik Anwar? UMNO Selangor – Najib Juga Patut MENGAKU KELEMAHAN. Kalau Mat Yo Tak Sumbat Penalti; Jurulatih Juga Perlu Dipersalahkan!

6 Komen Add your own

  • 1. wan jamak  |  Oktober 30, 2014 at 8:53 pm

    KCS dah lama sangat besaq kepala… dia ingat dia lebih besaq dari MB. .kena duduk bawah selangor baru depa tau langit tinggi atau rendah.. lagipun depa ni kebanyakkannya bukan penyokong kerajaan pun…

    mukhriz patutnya cantas semua kepala2 KCS.. ganti dengan budak2 baru.. ada ramai lagi budak2 yg baru nak hidup dibawah sana.. yang lebih ikhlas nak membangunkan kedah…

    Balas
  • 2. kluangman  |  Oktober 30, 2014 at 9:05 pm

    Kena tengok juga KCS ni pun, pegawai kerajaan yang banyak lendir dan hanyir elok juga dikikis buang..mereka ini jenis dua talam..siapapun perintah, depa tetap masyuuukkkk…

    Bila ada pertentangan besar, ertinya timor dan barat belaga angin…yang mana baik yang itu rakyat sokong.

    Kadang2 ada sekoq dua dan lebih penting permasalahan tidak disimpan bawah carpet… Open dan selesaikan..memang ada pergeseran.

    Balas
  • 3. roslan bin othman  |  Oktober 30, 2014 at 9:16 pm

    Berapa dia orang bayar utk. buat cerita macam ini

    Balas
  • 4. AbgMaster  |  Oktober 30, 2014 at 9:52 pm

    Gila siot.. org KL bole tau pasai Kedah. Aku yang dok kerja kat Alor Setar pun taktau story macam ni. Bro.. buat analisis dulu bro.. aku minat gila dengan blog Gelagat Anwar dulu.. sebab aku tau yg tuleh blog ni semua otai2.. tp makin lama makin pelik.. sory bro.. Mukhriz MB Kedah bro.. aku tak bole tahan ko kutuk MB aku dgn fakta entah apa-apa..

    Jauh sgt larinyaa.. kemudian berulang2 dari post mulaa.. nampak sgt takdak idea nak hentam hanya dgr khabar angin.. contoh pun takdak.. aiyoo.

    Hero Lang Merah

    Balas
  • 5. zarman  |  November 5, 2014 at 2:20 pm

    Biar betul???? tiap hari aku sebagai pegawai kerajaan dtg pejabat, tak pernah dengar satu apa pun ketidak puasan hati KCS pada MB….
    Jangan2 admin dpt cerita fitnah dari musuh politik MB tak?
    Untuk pengetahuan, Mukhriz adalah individu yang sangat “kedekut” dalam mempromosi diri dan dia dikenali sebagai MB yang low profile… jadi agak janggal bila admin kata MB ada blogger upahan….
    Tolonglah jangan hilangkan minat pembaca blog ini dengan cerita2 karut macam ni….

    Balas
  • 6. Tanpa Nama  |  April 5, 2015 at 12:44 pm

    Cakap siang pandang-pandang cakap malam dengar-dengar cakap dalam blog dan fb berhati-hati bro.othmanmohamed6667@gmail.com

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Oktober 2014
I S R K J S A
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Capaian Umum

  • 75,321,823 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 SCAMS TARGETING TOURISTS IN ASIA
    10 Scams Targeting Tourists in AsiaBy Jon Lucas, Toptenz, 24 September 2017.Traveling in Asia is out of this world. The culture is alien, and the food is far removed from what people eat in the west. And no, we’re not talking about fortune cookies (which were actually invented in San Francisco). And of course, there is so much more to Asia that’s incredible […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Tiada 1MDB, tiada jawab skandal, lalu main "sampah"
    Demikianlah pembohong aktivis politik kelas rendah PPBM yg ambil cue dari Mahathir ketika berkempsn di Larut semalam.Politik melabel orang yang lagi menyokong peejuangannya yang pentingkan diri dan menyelimpang itu memang tabiat lamanya.Politik Mahathir politik low class pembuli.MENCARI SAMPAH SEBENAR DALAM PPBM.1. Ketika berceramah di Bukit Merah, Perak Tun […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: