Perlukah Najib Jadi Lebih TAKUT Berbanding Pak Lah?

November 4, 2014 at 6:30 pm Tinggalkan komen

Secara tiba-tiba, Malaysia ini sudah jadi negara yang penakut. Semua benda jadi takut. Takut dengan Anwar. Takut dengan mahasiswa. Takut dengan Sisters in Islam. Takut dengan Akta Hasutan. Takut dengan AUKU. Mana pergi keberanian anak Bugis nama Najib Razak ini?
Dalam isu Sisters in Islam, sebagai misal, apakah perlu selepas 20 tahun kerajaan jadi fobia dengan SIS. Oh, mungkin pegawai Najib kata ini tidak ada kena mengena dengan PMO. Semua keputusan MAIS. Kita tak campur. Ini jawapan selamat.
Yang betulnya, PMO pun tak berani nak buat keputusan. Main selamat. Paling strategik kepada Pengarah Strategi adalah menyalahkan orang lain.
Di zaman Pak Lah, kalaupun ramai yang tak setuju, ketakutan ini hampir tidak ada. SIS ok sahaja. Malah, Pak Lah sendiri ‘championed’ gerakan Musawwah. Undang-undang keluarga Islam, kata Pak Lah mesti di reform bersesuaian dengan masa dan keadaan. Jangan ‘fossilized’ kan pemikiran. Ini antara core perjuangan SIS. Liberal? Pak Lah kata tidak. Pak Lah kata ini sesuai dengan tuntutan zaman.
——————————–
Reform is possible—and eminently desirable—on several grounds. First, the Qur’an directly upholds principles of Islam that support relationships based on equality between men and women, and between husbandsand wives. Furthermore, these laws are based on divine and immutable. The codified law is not the sacred Syariah itself, but the product of human engagement with the revealed text. Prime Minister Datuk SeriAbdullah Ahmad Badawi himself has supported the idea of reform, saying that ‘the renewal of Islamic thought must be an on-going process — ensuring the universality of the message, its pluralism and diversity,and not be ossified and fossilised by blind imitation of traditional thought and opinion’.

Secondly, existing Islamic family laws in Malaysia contravene provisions of the Federal Constitution, such as Article 8(2), which specifically forbids discrimination on the basis of gender. As they stand, the individualfamily laws in each State also violate key aspects of our domestic policies, and contain provisions that have proven inequitable compared to civil laws governing the same matters for non-Muslims.

——————————
Jika dibandingkan, Najib sebenarnya sudah jadi beberapa takuk di bawah Pak Lah.
Jangan kita lupa, Pak Lah berani bawa keluar Anwar dan bertembung dalam politik secara berdepan. Mungkin kata Pak Lah tidur, tapi dia BERANI! Nak jadi pemimpin kena ada keberanian, Pak Lah dapat buktikan itu.
Najib? Sibuk nak lambakkan masyarakat dengan cerita lucah dan sodomi? Sampai bila nak habis?
Najib bukan tak bagus. Najib bagus. Rosmah pun bagus. Tapi kena tegaslah sedikit. Dalam isu-isu yang penting, Najib kena berdepan. Jangan terbang ke luar negara. Ini bukan soal Najib mampu atau tidak. Kita tahu bab itu. Tapi ini soal keberanian dalam berdepan dengan krisis.
SIS, isu gereja di Sunway Mentari, kisah Bible yang tak habis-habis, 1MDB, ketakutan Akta Hasutan, rizab Melayu – semuanya tidak ada respon yang tegas daripada PMO.
Strategi ‘wait and see’ ini adakalanya tak menjadi.
Orang-orang kanan Najib perlu nasihatkan Boss jadi lebih berani. Jangan berani di hadapan pentas UMNO sahaja. Depan UMNO Selangor, bukan main berlagak macam HERO TAMIL. Tapi depan rakyat, jadi kecut macam ….. *x sampai hati nak tulis. 
 
Orang masih menunggu.
 
Kalau dah janji mansuh AKTA HASUTAN. Buat. Jangan kencing. 
Advertisements

Entry filed under: Datuk Seri Najib Razak. Tags: , , , , , , , , , , .

UMNO Selangor – Najib Juga Patut MENGAKU KELEMAHAN. Kalau Mat Yo Tak Sumbat Penalti; Jurulatih Juga Perlu Dipersalahkan! ‘Brothers, I Have Already Won 2.0’

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


November 2014
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Capaian Umum

  • 75,314,742 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 5 UNDERWATER MAILBOXES AROUND THE WORLD
    Underwater Mailboxes Around The WorldBy Kaushik, Amusing Planet, 25 April 2017.Remember the last time you were diving underwater and you suddenly remembered an important letter you had to post that very instant? Yup, it has happened to all of us. Fortunately, these five places has us covered.1. Hideaway Island, VanuatuThe underwater post office off the coast […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • IPIC-1MDB: M'sia jaga airmuka Abu Dhabi; Stop taktik basi tuduh guna soalan
    Kalau nak tuduh, teruskan tuduhan.Bila tanya soalan panjang-panjang hanya menunjukkan Din Pagoh dan PPBM tiidak faham isu dan hanya propaganda menuduh tanpa tuduhan jelas dan bukti.Din Pagoh renti soal macam tunggul, Jelaskan pertuduhan dan buktihttp://snapshot2016.blogspot.com/2017/04/din-pagoh-usah-soal-soal-macam-tunggul.htmlSeperti Jo Ghani jelaskan, pen […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! ADAM ROSLY MANA MAU LARI?
    Ingat lagi tak masa mula-mula malaun mi kena tangkap dulu? Bukan main happy dia siap tunjuk THUMBS UP lagi, kununnya dia bangga dan tak takut sebab dia clean la dia ingat.Lepas siasatan dengan SPRM. Segala macam penipuan dia semua terkantoi. Budak terencat ni ingat dia boleh suka-suka je tipu sama SPRM. Dia tak tau SPRM ni pakar dalam penyaisatan dan dengan […]

RSS Musram Rakuman

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: