Integriti Bank Negara Malaysia Teruji Lagi – Surat Sokongan Jadi Senjata Baru. Manusia Haloba Jawatan dan Kemaruk Kedudukan.

Januari 26, 2015 at 6:15 pm 1 komen

Seorang pegawai BNM menghantar email yang agak panjang lebar, menyatakan kekecewaan dengan situasi ekonomi yang berlaku mutakhir ini. Terang beliau:-
‘Dalam pada PM bercakap mengenai penyusunan semula bajet dan strategi ekonomi, nampaknya PM sendiri tidak serik dengan permainan politik waima dalam industri perbankan. Nama-nama lama yang busuk dan bernanah nak dibawa semula ke dalam industri perbankan. Macam sudah tidak ada orang lain.
Kami kerap kali ditekan dengan panggilan, surat dan sebagainya meminta agar BNM meluluskan individu-individu dubious sebagai Chairman dan Board of Directors kepada banyak bank tempatan.
Bukan tak mahu luluskan. Bila diselidik, nama masih aktif dalam senarai SPRM. Nama masih calar dengan isu rasuah. Yang lebih menarik, sekarang ini menjawat 4/5 jawatan dalam GLCs, tapi masih mahu berada dalam BoD bank.
Takkan PM tak tengok semua ini? Beri surat sokongan ikut suka? Tak fikir impak dan kesan kepada negara?’
Dalam pada TUN MAHATHIR dan kepimpinan sekarang dikatakan ada masalah – jangan lupa ada group budak-budak Pak Lah yang sedang berusaha keras nak consolidate tempat masing-masing.
Yang pelik, mereka ini dapat akses kepada PM melalui pintu belakang. Guna orang yang lebih power dan penting.
Terbaru, ada individu yang galak memeras kekayaan zaman Pak Lah, dengan menggunakan kedudukan secara maksima sedang melobi kedudukan sebagai Ahli Lembaga Pengarah sebuah bank.
Bank ini dikatakan kecil berbanding Maybank dan CIMB; tetapi mempunyai potensi untuk dilanyak sebagai sumber kewangan pihak tertentu.
Nama individu ini sering kali keluar masuk paper mutakhir ini. Katanya, dia diarahkan oleh {powerful} people to get money from that bank. Regardless of the ways.
Punyalah bongok Menteri yang jaga bank ini, ikut cakap dan dah mula lobi bagi pihak mamat seorang ini.
Kita tunggu. Kalau BNM luluskan juga dan ada yang tak kena dengan bank ini; sekali lagi permainan budak-budak Pak Lah nak masuk celah bedah dengan segala kekeliruan yang berlaku. Hati-hati.
Advertisements

Entry filed under: Bank Negara Malaysia, BNM. Tags: , , , , , , , , , , , .

PM Tidak Ada Konsentrasi di Davos. Banyak Isu Domestik Tertunggak. Kerja-Kerja UPDATING Senarai Penyokong Sedang Diusahakan. “I say let the world go to hell, but I should always have my money” – MOTTO Individu Tertentu Di Sekeliling PM. Hati-Hatilah.

1 Komen Add your own

  • 1. mat kode  |  Januari 27, 2015 at 12:49 am

    teringin betul nak tahu siapa geranganya. kalau ada sesiapa tau, bagitaulah

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

w

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2015
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 75,330,280 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 8 WACKY PRODUCTIVITY APPS THAT FORCE YOU TO PERFORM UNDER PRESSURE
    How to Perform Under Pressure With These 8 Wacky Productivity AppsBy Dann Albright, Make Use Of, 13 April 2018.Pressure helps people be more productive. Whether you like them or not, deadlines probably get you to work faster. They might add stress to your life, and make you feel like you’re not getting enough done. But pressure does, generally, help.Want to […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Kenapa Orang Lama Alergik Dengan Parti DAP???
    Bagi orang lama, DAP tak ada bezanya dengan PAP.Cuma PAP kat Singapura dan DAP kat Malaysia tapi tok dalang dia sama, jalan cerita pun sama.Prinsip, perjuangan dan ideologi politik parti abang adik ni sama mcm kembar seiras.Jom kita buat edisi bongkar permainan PAP kat Singapura bawah tok dalang mendiang Dinasti Lee yang DAP fotostat kat Malaysia nie bawah t […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GUANG ENG BAYAR AHLI PERNIAGAAN UNTUK SELESAIKAN ISU RASUAH?
    Aku suka video yang dibuat oleh Tentera Troll Kebangsaan ini.Sekarang aku nak cerita dengan korang perihal Guan Eng dan Zenith ni, mudah saja, apabila kantoi saja projek Terowong bawah laut oleh yang dibuat oleh Guan Eng and the team maka bermulalah kisah team mereka mencari FIXER untukk menyelesaikan masalah ini.Disini la mereka telah menggunapakai khidmat […]

RSS Musram Rakuman

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Spbo Terpercaya Memilih Yang Kamu Mau
    Nonton Bola dengan Cara Beda di Spbo Kepada anda yang memiliki banyak kemauan dalam pandangan hidup maka kamu sanggup cobalah terhadap main-main di Spbo terpercaya. Apakah anda bisan nonton bola gitu-gitu saja? Kalau begitu maka akan sangat bagus dan disarankan sekali jika anda coba…Read more ›

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: