Kalau Pemilihan UMNO Diadakan Sekarang – Ismail Sabri ‘KONPEM’ Akan Menang Satu Kerusi. Baki 2? Siapa?

Februari 5, 2015 at 6:45 pm 1 komen

Tahniah Ismail Sabri, nampak jelas sokongan kepada kenyataan beliau memang diterima baik oleh kalangan pimpinan UMNO Bahagian. 92/191 bangkit menyatakan pendirian bahawa mereka bersama Ismail Sabri di dalam perkara ini. Angka itu sahaja, sebenarnya sudah mewakili lebih 48 % daripada jumlah keseluruhan Ketua Bahagian di Malaysia.
Daripada 92 Ketua Bahagian yang hadir, tidak semua bertaraf wali dan warlord di bahagian masing-masing. Ada itu yang nama sahaja Ketua Bahagian; tetapi Bahagian masing-masing terpecah 2 atau 3. Maknanya, mereka tidak lah mewakili suara akar umbi UMNO.
Bagi menambahkan seri, satu kumpulan yang menamakan diri mereka Timbalan Ketua Bahagian 1Malaysia (TKB1M) juga membuat kenyataan menyokong. Sayangnya, jurucakap TKB1M ini dikenali sebagai penyamun kelas atasan. Orang macam itu pun boleh jadi Timbalan Ketua Bahagian. Itu lah hebatnya UMNO.
Disebabkan oleh angka 92 itulah, PMO atas nasihat TSJJ perlu membuat kenyataan yang bertaraf budak mass com Tahun 1. Tapi itulah sahaja level pekerja komunikasi pejabat PM. Tidak boleh harap sangat.
Maka, PMO pun berdegar-degarlah mengatakan:

The Prime Minister’s Office (PMO) clarified that the minister’s remarks were not targeted at a single race, but directed at all traders.

“Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has always stressed that Barisan Nasional will preserve and uphold the interests of all races.

“Therefore, any dispute that can lead to racial polarisation in this country should not be prolonged as it will only harm us,” PMO said in a statement on Wednesday.

It said it was the Cabinet’s wish to see traders act responsibly and thoughtfully when deciding on the price of goods so that consumers could reap the benefits of reduced oil prices.

“Meanwhile, consumers must be smart, and use their purchasing power to pressure traders to set reasonable prices for their goods,” the statement added.

In a Facebook post on Sunday, Ismail Sabri had allegedly called on Malay consumers to boycott Chinese businesses which did not reduce the prices of goods.

The statement drew criticism from Barisan component parties and members of the opposition.

Sedih dengan kenyataan PMO yang tidak melambangkan stature pejabat tersebut sebagai PMO! Sedih!

Sepatutnya, sebagai PMO, perlu ada kenyataan yang lebih tegas – dan tidak berselindung.

Tapi nasihat TSJJ:-

“We need to support this bro. They have the numbers. Boss mati nanti kalau tak sokong”.

Akhirnya, jadilah serupa itu.

Bukan sebab PMO sokong sangat Ismail Sabri, tapi sebab angka “92” yang sudah merisaukan inner circle PM.

Kalau ikut Dato’ Sri Paul Stadlen, ini semua tak penting. Ketua UMNO Bahagian can go to hell.

Advertisements

Entry filed under: Ismail Sabri, UMNO. Tags: , , .

Bila Jho Low Bina ‘Red Bean Army’ Sendiri. Kacau Bilau Jadinya. Muhyiddin Pertahan Tong Kooi Ong. Langkah Politik Menarik – ‘Sleeping With The Enemy’ Bermula

1 Komen Add your own

  • 1. berasiam  |  Februari 6, 2015 at 11:43 am

    kalau ismail sabri dapat 1, mukhriz memang dah menang tapi dikalahkan dengan cara tidak berhemah akan menang undi tertinggi, maknanya hanya tinggal satu lagi yang boleh direbutkan. giliran orang sabah pula yang main selamat, macam presiden sekarang dulu2.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Februari 2015
I S R K J S A
« Jan   Mac »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Capaian Umum

  • 75,318,152 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: SPIRAL SKYSCRAPERS, A NEW TWIST ON ARCHITECTURAL DESIGN
    The current revolution in materials technology is permitting architects to realize their wildest designs - twisting, curvilinear spires unlike anything before seen. Now there are 28 skyscrapers with twisted structures either built or under construction. The following infographic by Futurism takes a look at some of these neo-futurist buildings that are changi […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • LGE ambil rasuah melalui konsultansi projek Penang?
    Malah Canada buat feasibility jauh lebih murah:http://snapshot2016.blogspot.my/2017/06/murah-saja-feasibility-study-canada-buat.htmlLGE dituntut menjawab:Selamat hari raya to one and all.Late last night, Penang Govt quickly hold PC to again claim that they did no overpay for the studies - probably hoping that Rahman Dahlan and the BNSC team will be busy cele […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Tutup Abjad, Nombor Pendaftaran Elak Dikesan
    KUALA BERANG – Polis Diraja Malaysia (PDRM) Terengganu hari ini berjaya menghidu tindakan beberapa pemilik kenderaan yang sengaja menampal pelekat hitam pada satu abjad di nombor pendaftaran kenderaan bagi mengelak identiti dikesan. Timbalan Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Asisten Superintendan Ismail Man berkata taktik sedemikian ant […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: