Andai Hisham Buat Benda Yang Sama Seperti KJ Sekitar Tahun 2008/09. KJ Pertahan Najib Untuk Kepentingan UMNO atau Peribadi? Pemuda Dan Pendirian Jaga PUNGKOK.

April 14, 2015 at 6:47 pm 2 comments

Screen shot 2015-04-14 at 9.15.52 AMPergerakan Pemuda UMNO menyatakan sokongan tidak berbelah-bahagi serta taat setia kepada Presiden, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk meneruskan kepemimpinan beliau.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, sokongan itu dibuat bersandarkan merit terutama selepas mendengar sendiri penjelasan Perdana Menteri mengenai isu berbangkit terutama yang diketengahkan Tun Dr. Mahathir Mohamad.

————–
Ada kalangan Pemuda yang hadir semalam mengatakan, sememangnya ada arahan agar Pemuda UMNO – MENJULANG Najib dalam pertemuan dengan Presiden tersebut.
Apabila ditanya apa keperluan untuk melakukan sedemikian?
“Chief suruh! Kalau nak elaun kau kekal. Buat! Jangan banyak tanya!!!”
Mudah nak faham permainan politik ini. Walaupun KJ mengarahkan untuk Najib dijulang, ada kekesalan di minda KJ kerana rakan-rakan dalam Pemuda UMNO sekitar tahun 2008/09 enggan melakukan perkara sama kepada Pak Lah. Bayangkan, ketika mana Pak Lah diserang, satu-satunya organisasi yang mempertahan Pak Lah – Rangkaian Sahabat.
Pemuda UMNO tidak pernah buat pendirian kerana Ketua-nya pada ketika itu seorang Pondan. Bukan Pemuda tidak didesak dan diminta buat pendirian, tetapi kedudukan dalam Exco Pemuda UMNO pada ketika itu tidak membenarkan keputusan JULANG MENJULANG dibuat pada ketika itu.

Barisan Exco Pemuda 2009!

KETUA PEMUDA Datuk Hishammuddin Tun Hussein (menang tanpa bertanding)
NAIB KETUA Khairy Jamaluddin (menang tanpa bertanding)

EXCO
1. Datuk Mukhriz Tun Mahathir (694 undi)
2. Datuk Pirdaus Ismail (682 undi)
3. Reezal Merican Naina Merican (618 undi)
4. Datuk Subahan Kamal (591 undi) (P)
5. Mohd Hasnol Ayub (587 undi)
6. Datuk Azimi Daim (496 undi) (P)
7. Shamsul Najmi Shamsuddin (473 undi) (P)
8. Idris Haron (468 undi)
9. Shamsul Anuar Nasarah (461 undi)
10. Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim (443 undi)
11. Mohd Ikhsan Samsudin (437 undi)
12. Ahmad Ikmal Ismail (437 undi)
13. Kamarulzaman Kamdias (426 undi)
14. Azizul Nizam Bidin (407 undi)
15. Marzuki Yahya (394 undi)
16. Md Jais Sarday (391 undi)
17. Johan Abd Aziz (380 undi)
18. Harrison Hassan (379 undi)
19. Suhaimi Mohd Ghazali (350 undi)
20. Mohd Anis Hisham Abd Aziz (346 undi)

Ramai di dalam Exco Pemuda pada ketika itu hanyalah level Pak Turut dan Yes Men kepada permintaan Ketua Pemuda pada ketika itu. Habis Pak Lah dilanyak, tanpa ada usaha Pemuda untuk MENJULANG Perdana Menteri pada ketika itu.
KJ tidak mahu buat kesilapan yang sama. Setelah dicalculate, Tun Mahathir bukan lagi membawa threat politik seperti dahulu. Andai Tun M ada kuasa, KJ sendiri tidak akan berada dalam senarai kabinet.
Dalam usaha balas budi, KJ JULANG NAJIB setinggi langit. Jangan cakap pasal MERIT bro, orang tahu dalam hati kamu macamana sebenarnya.
KJ tahu, jika Najib terus lemah, dia ada peluang melonjak ke atas. Syaratnya, gelombang tak boleh datang dari Pemuda.
Kalau dah majoriti Exco yang ada cari makan daripada tangan KJ, apa harapan mereka nak suarakan isi hati rakyat.
Ini zaman jaga pungkok. KJ jaga pungkok sendiri. Jaga pungkok pun kena ada strategi.

Entry filed under: Perdana Menteri, UMNO. Tags: , , , , , , , .

Wajarkah Pak Lah Masuk Campur? Ada Kepentingan? Berapa Wang Ex-Gratia Yang Diberikan Kepada Pak Lah Bila Jambatan Bengkok Dibatalkan? Demonizing Tun M: Good Strategy? Strategi Budak Tingkat 4 Berulang Kembali?

2 Komen Add your own

  • 1. berasiam  |  April 14, 2015 at 7:32 pm

    Sebagai ketua cawangan, saya juga ingin tahu apa yang disampaikan oleh najib kepada kbu, wanita dan terbaru pemuda umno hingga mereka boleh rasa puas hati serta melaungkan sokongan kepada najib sebagai pm. Entah atas sebab apa, kbu tidak pernah panggil kc untuk berkongsi maklumat.
    Jika kbu sudi berkongsi maklumat maka mudahlah kc nak jawab kepada ahli. Sekarang ini kc pun.clueless, mcm mana nak jawab. Silap jawab nanti ahli tak puas hati terus tinggalkan parti. Sebagai kc bukan dapat sebarang imbuhan apatah lagi ahli. Yang kbu memang dah tentu dapat habuan besar. Maklumat pun tak nak share inikan.pulak habuan. Lebih baik jadi blogger bangang daripada kc. Blogger bangang pun dapat habuan beribu2. Cawangan nak mesyuarat pun tak ada duit. Ada najib fikir benda ni? Blogger bangang dia tatang bagai nak rak tapi kc yang ada nak minta peruntukan aktiviti pun bukan main payah. Bolehlah najib minta blogger bangangnya tu undi dia dalam pemilihan nanti.

    Balas
  • 2. arjuna waspada  |  April 14, 2015 at 10:51 pm

    GERAKAN ETD Najib.aka Najib is not Irreplaceable.
    Sudah sampai masa untuk teruskan GETDN.(gerakan estimated time of Departure Najib).
    Cukup lah dengan lakonan lakonan pelakon pelakon tambahan.
    Mesti daftar NGO.
    Semua mesti ikut undang undang.
    Pemimpin dan pelapis ramai.
    Blogger pun ramai. Syarat Aliff BA TA.
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


April 2015
M T W T F S S
« Mar   May »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Capaian Umum

  • 75,303,623 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 ANIMALS ON THE VERGE OF EXTINCTION
    10 animals on the verge of extinctionBy Shea Gunther, Mother Nature Network, 7 December 2016.Whether it's due to habitat loss, poaching or unintended poisonings, animals like the cheetah are seeing their populations drop lower and lower. Conservation efforts, including protected reserves and bans on hunting and poaching, may be too little too late to st […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Mahathir hina Nabi untuk diketawakan DAP kafir harbi
    Berikut kata Mahathir:Kelihatan perlekehkan Dato Najib tapi sebenarnya persendakan Nabi di hadapan kafir harbi DAP untuk mereka ketawakan.Perbuatan sama pernah dilakukan dahulu dengan kata-kata Nabi tidak pakai pisau cukur.Itulah bapa Marina. Macam mana anak tak sesat jika bapa pun tidak ada adab dan budi. Demi kuasa politik, harta dan legasi & dinasti, […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Suara Revolusi

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: