Pergh, Dahsyat Jawapan Mengenai Dana RM42 Bilion 1MDB. Apa Istimewanya WAN AHMAD SHIHAB?

April 16, 2015 at 6:22 pm Tinggalkan komen

Blog ini tak mahu korek banyak-banyaklah, setakat pakai data Powertek pun cukup. Memang dahsyat penglibatan 1MDB ini. Internasional. Segala macam bisnes energy dia ada. Pendek kata, memang rakyat Malaysia tak perlu risau lah. Cemerlang 1MDB ini.
Board of Directors – Powertek
Datuk Wan Ahmad Shihab bin Wan Ismail (Chairman)
Mr Mohamed Ahmed Badawy Al-Husseiny
Dato’ Mark Ling
Mr Ajeet Singh Ahluwalia
Mr Mohamad Nor bin Ali
 
Kita tak perlu tahulah berapa elaun Wan Ahmad Shihab (yang juga Pegawai Khas Perdana Menteri ini). Kalau bisnes cemerlang, elaun pun pasti cemerlang. 
 
Wan Ahmad Shihab bukan setakat ada dalam Powertek. Dalam SPAD pun dia ada.
 
YBhg. DATUK WAN AHMAD SHIHAB ISMAIL WAN ISMAIL
Datuk Wan Ahmad Shihab Ismail Wan Ismail is currently Special Officer to the Prime Minister of Malaysia. He is also a Director of the Multimedia Development Corporation Sdn Bhd (MDEC).
 
Bukan setakat SPAD. Dalam MDEC pun dia ada. 
 
Yang menjadi kemusykilan, sewaktu berlaku polemik 1MDB ini, ke mana Chairman Powertek yang macam jadi kura-kura pengecut untuk beri jawapan. 
 
Tempat, projek, kedudukan, kewangan – semua Najib dah bagi. Tapi kenapa waktu nak menjawab, tak ada satu AYAT pun yang keluar daripada malaun ini? Ke mana dia.
 
Waima masalah dalam SPAD pun dia tak mampu nak selesai, dalam isu 1MDB pun dia diam membisu?
 
PM patut fikirlah kedudukan orang yang tidak pernah mempertahankan beliau bila ada masalah. Tahunya minta jawatan dan kedudukan sahaja. 
 
Patutnya Shihab keluar dan beritahu media, 1MDB banyak harta di seluruh dunia. Tak perlu risau. Senaraikan. 
 
HARTA ISMET ULAM SHIHAB di Egypt
 
Port Said East Power Station (682.5 MW Gas-Fired Thermal)
45km South East of Port Said City
North of the Qantara, El-Arish Road, Egypt
Tel: +20 64 372 2253/4
Fax: +20 64 372 2252
Power Station Manager: Ahmed Farouk Mohamed Saad

Suez Gulf Power Station (682.5 MW Gas-Fired Thermal)
52km Ain Sokhna Road, Suez, Egypt
Tel: +20 62 332 7729
Fax: +20 62 335 8838
Power Station Manager: Calvin Low Choon Kian

Sidi Krir Power Station 3 & 4 (682.5 MW Gas-Fired Thermal)
KM 30 Alex-Matroh Road, Alexandria, Egypt
Tel: +20 3 340 3526
Fax: +20 3 340 2132
Power Station Manager: Chiew Chin Hing

 
HARTA ISMET ULAM SHIHAB DI SELATAN ASIA
 

South Asia


Haripur Power Station (360 MW Gas-Fired Combined Cycle)
Kuripara Bazar Haripur
P/S Bandar Narayanganj-1441, Bangladesh
Tel: +88 02 763 4050/6
Fax: +88 02 763 4057
Power Station Manager: Kazi Shamsul Alam

Meghnaghat Power Station (450 MW Gas-Fired Combined Cycle)
Bara nagar Meghnaghat
P/S Sonargaon Narayanganj-1441, Bangladesh
Tel: +88 02 763 4390/6
Fax: +88 02 763 4397
Power Station Manager: Sadique Masum

NEPC Barge Mounted Power Station (110 MW Gas & HFO-Fired Diesel Engine)
Haripur Narayanganj Bangladesh
Tel: +88 02 811 7379
Fax: +88 02 811 5422
Power Station Manager: A.H.M Nasimullah

 
HARTA ISMET ULAM SHIHAB di MALAYSIA
 
Telok Gong Power Station 1 (440 MW Gas-Fired Open Cycle)
Stesen Janakuasa Elektrik Telok Gong 1
Kuala Sungai Baru
78200 Melaka, Malaysia
Tel: +60 6 384 1782
Fax: +60 6 384 1890
Power Station Manager: Wong Kah Seng

Telok Gong Power Station 2 (720 MW Gas-Fired Combined Cycle)
Stesen Janakuasa Elektrik Telok Gong 2
Kuala Sungai Baru
78200 Melaka, Malaysia
Tel: +60 6 384 1782
Fax: +60 6 384 1890
Power Station Manager: Wong Kah Seng

Tanjong Kling Power Station (330 MW Gas-Fired Combined Cycle)
Stesen Janakuasa Elektrik Tanjong Kling
Tanjong Kling
76400 Melaka, Malaysia
Tel: +60 6 351 5942
Fax: +60 6 351 4761
Power Station Manager: Marwan Sanan

 
Kalau bagi tahu awal-awal, tak ada lah orang marah.
Advertisements

Entry filed under: 1MDB. Tags: , , , , , , .

Demonizing Tun M: Good Strategy? Strategi Budak Tingkat 4 Berulang Kembali? UMNO dan Falsafah Calon Confirmed Kalah. Strategi Lapuk BTN Akan Meranapkan Lagi Parti.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


April 2015
I S R K J S A
« Mac   Mei »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Capaian Umum

  • 75,318,030 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • SELAMAT HARI RAYA
    SELAMAT HARI RAYATO ALL MUSLIM BLOGGERS AND FRIENDSMAY THIS JOYOUS OCCASION BRINGS US TOGETHER IN PEACE

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Orang kg perlu tahu DOJ wayang tamil Madey khianati negara
    Scrip writer: Clare RewcastleLeading Actor: KhairuddinSupporting Actor: Matthias ChangSupporting Actress: Loretta LynchProducer: Mahathir-SorosDirector: ? (Mystery)Semua ini berdasarkan complainant yg mana sesiapa pun boleh buat complainant.COMPLAINANT ADALAH KHAIRUDDIN ABU HASSAN DAN DIBANTU MATTHIAS CHANG.Sepatut kita sedar bahawa bukan Najib atau Rosmah y […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • PERUTUSAN AIDILFITRI SULTAN PERAK DARUL RIDZUAN SULTAN NAZRIN MUIZZUDDIN SHAH
    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh ALLAHU AKBAR!   ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR WALILLAH ILHAM.   Ramadan telah memberikan seluas kesempatan kepada kita untuk mendampingkan diri dengan ILAHI, membolehkan manusia kembali kepada fitrahnya yang asal, dalam keadaan suci dan tulus setelah dibersihkan dengan amalan berpuasa, dilengkapkan pula d […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: