Pergh, Dahsyat Jawapan Mengenai Dana RM42 Bilion 1MDB. Apa Istimewanya WAN AHMAD SHIHAB?

April 16, 2015 at 6:22 pm Tinggalkan komen

Blog ini tak mahu korek banyak-banyaklah, setakat pakai data Powertek pun cukup. Memang dahsyat penglibatan 1MDB ini. Internasional. Segala macam bisnes energy dia ada. Pendek kata, memang rakyat Malaysia tak perlu risau lah. Cemerlang 1MDB ini.
Board of Directors – Powertek
Datuk Wan Ahmad Shihab bin Wan Ismail (Chairman)
Mr Mohamed Ahmed Badawy Al-Husseiny
Dato’ Mark Ling
Mr Ajeet Singh Ahluwalia
Mr Mohamad Nor bin Ali
 
Kita tak perlu tahulah berapa elaun Wan Ahmad Shihab (yang juga Pegawai Khas Perdana Menteri ini). Kalau bisnes cemerlang, elaun pun pasti cemerlang. 
 
Wan Ahmad Shihab bukan setakat ada dalam Powertek. Dalam SPAD pun dia ada.
 
YBhg. DATUK WAN AHMAD SHIHAB ISMAIL WAN ISMAIL
Datuk Wan Ahmad Shihab Ismail Wan Ismail is currently Special Officer to the Prime Minister of Malaysia. He is also a Director of the Multimedia Development Corporation Sdn Bhd (MDEC).
 
Bukan setakat SPAD. Dalam MDEC pun dia ada. 
 
Yang menjadi kemusykilan, sewaktu berlaku polemik 1MDB ini, ke mana Chairman Powertek yang macam jadi kura-kura pengecut untuk beri jawapan. 
 
Tempat, projek, kedudukan, kewangan – semua Najib dah bagi. Tapi kenapa waktu nak menjawab, tak ada satu AYAT pun yang keluar daripada malaun ini? Ke mana dia.
 
Waima masalah dalam SPAD pun dia tak mampu nak selesai, dalam isu 1MDB pun dia diam membisu?
 
PM patut fikirlah kedudukan orang yang tidak pernah mempertahankan beliau bila ada masalah. Tahunya minta jawatan dan kedudukan sahaja. 
 
Patutnya Shihab keluar dan beritahu media, 1MDB banyak harta di seluruh dunia. Tak perlu risau. Senaraikan. 
 
HARTA ISMET ULAM SHIHAB di Egypt
 
Port Said East Power Station (682.5 MW Gas-Fired Thermal)
45km South East of Port Said City
North of the Qantara, El-Arish Road, Egypt
Tel: +20 64 372 2253/4
Fax: +20 64 372 2252
Power Station Manager: Ahmed Farouk Mohamed Saad

Suez Gulf Power Station (682.5 MW Gas-Fired Thermal)
52km Ain Sokhna Road, Suez, Egypt
Tel: +20 62 332 7729
Fax: +20 62 335 8838
Power Station Manager: Calvin Low Choon Kian

Sidi Krir Power Station 3 & 4 (682.5 MW Gas-Fired Thermal)
KM 30 Alex-Matroh Road, Alexandria, Egypt
Tel: +20 3 340 3526
Fax: +20 3 340 2132
Power Station Manager: Chiew Chin Hing

 
HARTA ISMET ULAM SHIHAB DI SELATAN ASIA
 

South Asia


Haripur Power Station (360 MW Gas-Fired Combined Cycle)
Kuripara Bazar Haripur
P/S Bandar Narayanganj-1441, Bangladesh
Tel: +88 02 763 4050/6
Fax: +88 02 763 4057
Power Station Manager: Kazi Shamsul Alam

Meghnaghat Power Station (450 MW Gas-Fired Combined Cycle)
Bara nagar Meghnaghat
P/S Sonargaon Narayanganj-1441, Bangladesh
Tel: +88 02 763 4390/6
Fax: +88 02 763 4397
Power Station Manager: Sadique Masum

NEPC Barge Mounted Power Station (110 MW Gas & HFO-Fired Diesel Engine)
Haripur Narayanganj Bangladesh
Tel: +88 02 811 7379
Fax: +88 02 811 5422
Power Station Manager: A.H.M Nasimullah

 
HARTA ISMET ULAM SHIHAB di MALAYSIA
 
Telok Gong Power Station 1 (440 MW Gas-Fired Open Cycle)
Stesen Janakuasa Elektrik Telok Gong 1
Kuala Sungai Baru
78200 Melaka, Malaysia
Tel: +60 6 384 1782
Fax: +60 6 384 1890
Power Station Manager: Wong Kah Seng

Telok Gong Power Station 2 (720 MW Gas-Fired Combined Cycle)
Stesen Janakuasa Elektrik Telok Gong 2
Kuala Sungai Baru
78200 Melaka, Malaysia
Tel: +60 6 384 1782
Fax: +60 6 384 1890
Power Station Manager: Wong Kah Seng

Tanjong Kling Power Station (330 MW Gas-Fired Combined Cycle)
Stesen Janakuasa Elektrik Tanjong Kling
Tanjong Kling
76400 Melaka, Malaysia
Tel: +60 6 351 5942
Fax: +60 6 351 4761
Power Station Manager: Marwan Sanan

 
Kalau bagi tahu awal-awal, tak ada lah orang marah.

Entry filed under: 1MDB. Tags: , , , , , , .

Demonizing Tun M: Good Strategy? Strategi Budak Tingkat 4 Berulang Kembali? UMNO dan Falsafah Calon Confirmed Kalah. Strategi Lapuk BTN Akan Meranapkan Lagi Parti.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


April 2015
M T W T F S S
« Mar   May »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Capaian Umum

  • 75,303,534 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: THE OLDEST SCAM ON THE INTERNET AND HOW TO AVOID IT
    The Nigerian Prince is one of the great bits of internet lore: a scam involving a large amount of wealth trapped overseas that need your help to release it. The result: you get fleeced. But the Nigerian Prince is just one form of advance fee fraud, which continues to steal billions of dollars every year. Find out all about it in the following infographic by […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Mahathir hina Nabi untuk diketawakan DAP kafir harbi
    Berikut kata Mahathir:Kelihatan perlekehkan Dato Najib tapi sebenarnya persendakan Nabi di hadapan kafir harbi DAP untuk mereka ketawakan.Perbuatan sama pernah dilakukan dahulu dengan kata-kata Nabi tidak pakai pisau cukur.Itulah bapa Marina. Macam mana anak tak sesat jika bapa pun tidak ada adab dan budi. Demi kuasa politik, harta dan legasi & dinasti, […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: