Archive for Jun 24, 2015

Xavier Justo – Untung Kepada Siapa?

Bukan main lagi banyak blog yang memuji melambung-lambung, kononnya masalah 1MDB akan selesai bila Xavier Justo kena tahan di Thailand. Mereka benar-benar merasakan, selesai semua isu selepas ini. Isu hutang. Isu duit di Cayman dan BSI. Isu TRX. Isu mismanagement dan sebagainya.
Baguslah kalau selesai. Rakyat pun tak larat nak tengok sebuah kerajaan yang macam sentiasa tak kena. Lepas satu satu. Lepas skandal, ada skandal lagi.
Kalau Xavier Justo dapat beri penyelesaian, kita ucap tahniah kepada semua. Tak kiralah kepada kerajaan atau siapa sahaja yang memang menunggu hadirnya seseorang yang akan selesaikan isu 1MDB.
Kalau sebelum ini kita ingat anak Mat Rahmat yang dapat selesaikan, rupanya Xavier Justo yang jadi penyelesai masalah. Harap begitulah. Jangan dia pulak tambah masalah.
Memang pelik, jika seorang yang dah dibayar berbelas juta, masih lagi mahu ugut syarikat lama. Tapi apa pun boleh jadi dalam dunia sekarang. Kawan boleh jadi lawan. Lawan boleh jadi kawan. Musuh boleh jadi pembantu. Asal kena dengan HARGA-nya.
Kita tengok apa sahaja yang akan berlaku selepas daripada ini.
Kita kan kuat. #Nothing2Hide.
Kalau Xavier Justo pun pakai amalan sama, maka akan terlambaknya semua cerita.
Mari kita tengok…….siapa yang kena…..
Terima kasih Thailand.
Sisipan cerita lama. Tak ada kena mengena.
http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/mystery-of-government-jet-explained-as-najib-meets-thai-counterpart-on-floo#sthash.Fma25pal.dpbs
 
Najib arrives in Bangkok to thank Thai PM, on same day as government jet

Jun 24, 2015 at 5:19 pm 1 komen


Jun 2015
I S R K J S A
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Capaian Umum

  • 75,347,712 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Adakah Destini Berhad Menjadi Ali Baba Untuk China Kuasai KTMB?
    Kesatuan Perkerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (RUM) telah membuat lapuran kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya menyiasat usahasama antara Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) dan Destini Berhad.Baca di sini :https://ismaweb.net/2021/03/03/kesatuan-mahu-sprm-siasat-kelulusan-usaha-sama-antara-destini-ktmb/Ianya adalah ekoran dari pengum […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • GRS- MEREALISASIKAN MANDAT RAKYAT SABAH
    PARTI Gabungan Rakyat Sabah (GRS) berbeza dengan mana-mana blok politik di negara ini, kerana parti ini bermula dengan mandat dan aspirasi rakyat.GRS bermula hanya sebagai nama kerjasama antara BN, PN dan PBS semasa PRN-16 Sabah pada September, 2020.Nama gabungan tersebut diumumkan oleh mantan Perdana Menteri ke-8 Tan Sri Muhiyiddin Yassin semasa mengiringi […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Keep Flammable and Combustible Liquids At A Minimum
    Flammable and combustible liquids present a serious risk of fires, explosions, and exposure to toxic fumes. These chemicals are commonly found in laboratories, shops, and other buildings. To reduce the risk of these types of disasters, the Environmental Protection Agency recommends keeping flammable and combustible liquids in locked containers at all times. […]

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • GRS- MEREALISASIKAN MANDAT RAKYAT SABAH
    PARTI Gabungan Rakyat Sabah (GRS) berbeza dengan mana-mana blok politik di negara ini, kerana parti ini bermula dengan mandat dan aspirasi rakyat.GRS bermula hanya sebagai nama kerjasama antara BN, PN dan PBS semasa PRN-16 Sabah pada September, 2020.Nama gabungan tersebut diumumkan oleh mantan Perdana Menteri ke-8 Tan Sri Muhiyiddin Yassin semasa mengiringi […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Keep Flammable and Combustible Liquids At A Minimum
    Flammable and combustible liquids present a serious risk of fires, explosions, and exposure to toxic fumes. These chemicals are commonly found in laboratories, shops, and other buildings. To reduce the risk of these types of disasters, the Environmental Protection Agency recommends keeping flammable and combustible liquids in locked containers at all times. […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada