Mungkin Masanya Untuk Undur – Fikir Kepentingan UMNO dan Melayu!!!

Julai 9, 2015 at 3:28 pm 3 comments

Tulisan kali ini tidak ada kena mengena dengan mana-mana individu atau niat blog ini untuk bersama dengan mana-mana puak. Yang penting adalah kepentingan UMNO dan rakyat secara keseluruhannya. Blog ini tidak ada menaruh apa sahaja dendam kepada PM. Namun, apa yang terjadi kebelakangan ini adalah satu TRAGEDI KEPADA KEPIMPINAN MELAYU.
Kita mungkin tidak perasan, tetapi mutakhir ini Melayu diwajahkan dengan sisi rasuah dan salah guna kuasa. Betul, zaman dahulu pun begitu, Sejak zaman tulisan Abdullah Abdul Kadeer Munshi pun, Melayu memang terkenal dengan sikap begini. Bodek tidak menentu. Enggan bercakap benar. Malah menjaga kepentingan individu masing-masing.
Soalnya, apa yang telah terjadi kebelakangan ini memundurkan Melayu jauh ke belakang. Pemimpin Melayu digambarkan dengan begitu buruk. Sudah lah tidak pandai menjaga khazanah negara, memasukkan untung ke poket sendiri adalah satu penghinaan baru. Ini level baru tragedi Melayu.
DS mungkin melakukan segalanya dengan niat yang baik. Wujudkan syarikat, dan benarkan segala macam CSR untuk rakyat. Namun, rakyat tidak boleh selamanya disuap dengan rasuah begitu. Lebih utama, DS gagal memimpin.
DS gagal memimpin orang kanan DS dengan integriti. Mereka hanya tahu mencari duit dan mencari lebih kekayaan.
DS,
Elok rasanya DS letak jawatan dan berundur sekarang. Hari ini mereka buka dan londeh akaun DS. Esok? Apakah jaminan akaun orang rumah DS tidak dirobek dan disula? Demikian juga dengan kekayaan anak-menantu DS. Berapa lama lagi semua rahsia ini mampu disimpan?
Jika DS berundur sekarang, adalah sedikit harapan untuk UMNO/BN untuk kekal berkuasa dan menjadi kerajaan. Maka dengan itu, nama DS masih akan kekal sebagai Perdana Menteri Malaysia. Tak ada siapa mampu buang hakikat itu.
Kami maklum, bahawa DS mahukan masa 6 BULAN untuk menyelesaikan semua keruh dan kayap politik. Tapi ketahuilah DS, ianya satu tempoh yang terlalu lama dan tidak mungkin menyelamatkan UMNO dan kerajaan.
Ingatlah DS, bahawa kuasa rakyat tidak mungkin mampu dinafi dan ditolak. Ingat Marcos & Imelda? Ingat Thaksin? Ingat Soeharto? Jangan bermain dengan risiko DS. Jangan.
Blog ini tidak mahu melihat DS dan keluarga diheret ke penjara. Cukuplah. Jangan dihina Melayu sampai begitu. Sekurang-kurangnya, gambar DS akan terus menjadi tinta sejarah.
DS,
Duduklah sekejap dan berfikir. Apakah ini yang DS mahukan? Ditempelak. Dihina. Didoakan rakyat untuk segera mati. Jangan sampai begitu DS. Darah Bugis kita tak layak dihina sampai begitu.
DS sudah cuba yang terbaik. Tetapi zaman ini zaman edan DS. Ianya tidak cukup untuk menjadi pemimpin baik dan sopan.
Jangan DS dengar puisi dan syair sokongan Ketua-Ketua Bahagian berperut boroi dan tamak. Dengarlah rintihan rakyat.
Semoga DS membuat keputusan tepat dan berundur dengan hormat. Masa sudah tamat. Kali ini, sukar dapat syafaat. DS tenggelam dalam kemewahan, sedang rakyat merempat.
Salam hormat,
Bugis Kampung
Advertisements

Entry filed under: TRAGEDI KEPADA KEPIMPINAN MELAYU. Tags: , , , , , , , , .

Mampukah Kak Wan Menunjukkan Kepimpinan? Seramai Mana Ahli Parlimen Yang Hadir Mesyuarat Di Parlimen. Muafakat Baru Yang Lebih Inklusif. Kalau Kita Biarkan Negara Dipimpin RAJA PETRA – Makin Jahanam Jadinya

3 Komen Add your own

  • […] Source:: gelagatanwar.wordpress.com […]

    Balas
  • 2. bro  |  Julai 10, 2015 at 8:34 am

    Ingat lg undur madey negara ok ? Sejarah negara ni tak menerima pemimpin negara diturunkan scara paksa..zaman madey,umno tetap mempertahankan beliau biarpun dilanda gelora..beribu2 blog tumbuh bagaikan cendawan menekan madey supaya mlepaskan jawatan..beribu2 rakyat berhimpun di kl menunjuk perasaan,namun umno tetap solid dibelakang madey..kerana kita percaya dgn sistem yg kita ada..jika najib perlu turun,biarlah dgn cara yg sepatutnye,iaitu melalui pilihanraya umum,pemilihan umno atau dibuktikan bersalah dimahkamah..bukan dr desakkan blog atau madey atau personal view sesetengah pihak,atau dr bukti2 yg belum dipastikan kesahihan dr mana2 sumber..madey juga takkan turun takhta jika beliau dipaksa bersara dgn sbab2 yg sama dizaman beliau..jadi hormatilah org lain

    Balas
    • 3. phoenix bangkit  |  Julai 14, 2015 at 10:59 pm

      Kalau Najib masih memimpin maka umno akan terkubor, jika sayangkan umno lepaskan jawatan. Najib sudah tercalar, penuh dengan skandal, tidak cekap tidak bersih dan tidak amanah. Cukup2 lah tu.

      Jika diadakan pungutan suara, jika diadakan PRU14 hari ini umno bungkus!

      Jangan salah rakyat apabila ini berlaku!

      Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Julai 2015
I S R K J S A
« Jun   Ogo »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Capaian Umum

  • 75,328,545 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 8 FLYING TAXIS THAT ARE SO CRAZY, THEY JUST MIGHT WORK
    Eight flying taxis that are so crazy, they just might workBy Nick Lavars, New Atlas, 12 February 2018.Flying taxis still seem very much like something pulled right out of science fiction, but when transport heavyweights like Boeing, Airbus and Uber start pumping millions of dollars into their development, it might be time to take all of this a bit more serio […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS The Unspinners

  • MAHATHIR DAN KEKAYAAN YANG DISEMBUNYIKAN....!!!
    ⬛ Di antara harta milik Mahathir ialah rumah-rumah mewah yang terdapat di berbagai tempat. Sebagai contoh :-i) Sesiapa yang berada di tol plaza Sg. Besi dapat melihat sebuah bungalo besar yang terletak di atas banjaran bukit di The Mines. Ini adalah satu dari rumahnya.ii) Dia juga memiliki sebuah rumah di Subang yang dibina oleh Rin Kin Mei.iii) Selain ini, […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! INI AHLI PARLIMEN BUKAN BERMUSIM TETAPI IKHLAS BERJUANG UNTUK RAKYAT!
    SINDROM baru nak tunjuk muka di kampung-kampung daerah pedalaman melanda pemimpin pembangkang sejak kebelakangan ini dan tidak terkecuali di Baling.Maklumlah, dengan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) yang bakal diadakan bila-bila masa sahaja dari sekarang, apa yang penting bagi pembangkang adalah menghemoikan diri ke kawasan-kawasan itu untuk meraih undi.Wala […]

RSS Musram Rakuman

  • HAK SABAH & SARAWAK DALAM MA63 AKAN DIKEMBALIKAN- DS NAJIB
    Dato Seri Najib Razak telah berulang kali memberi pengakuan bahawa mana-mana hak Sabah dan Sarawak yang terambil, sama ada sengaja atau tidak sengajakan sebelum ini, sudah pasti dikembalikan untuk masa depan dua negeri itu dan rakyatnya.Menurut Perdana Menteri, beliau sebagai Perdana Menteri untuk semua, sanggup mengembalikan hak-hak Sabah dan Sarawak, keran […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Spbo Terpercaya, Memilih Yang Kamu Mau!
    Kepada anda yang memiliki banyak kemauan dalam pandangan hidup maka kamu sanggup cobalah terhadap main-main di Spbo terpercaya. Disana, anda akan meraih banyak sekali kesempatan yg dapat menurunkan anda kesempatan kepada mendapatkan maslahat keuangan yg pass gede jika laba finansial…Read more ›

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • HAK SABAH & SARAWAK DALAM MA63 AKAN DIKEMBALIKAN- DS NAJIB
    Dato Seri Najib Razak telah berulang kali memberi pengakuan bahawa mana-mana hak Sabah dan Sarawak yang terambil, sama ada sengaja atau tidak sengajakan sebelum ini, sudah pasti dikembalikan untuk masa depan dua negeri itu dan rakyatnya.Menurut Perdana Menteri, beliau sebagai Perdana Menteri untuk semua, sanggup mengembalikan hak-hak Sabah dan Sarawak, keran […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: