Mungkin Masanya Untuk Undur – Fikir Kepentingan UMNO dan Melayu!!!

Julai 9, 2015 at 3:28 pm 3 comments

Tulisan kali ini tidak ada kena mengena dengan mana-mana individu atau niat blog ini untuk bersama dengan mana-mana puak. Yang penting adalah kepentingan UMNO dan rakyat secara keseluruhannya. Blog ini tidak ada menaruh apa sahaja dendam kepada PM. Namun, apa yang terjadi kebelakangan ini adalah satu TRAGEDI KEPADA KEPIMPINAN MELAYU.
Kita mungkin tidak perasan, tetapi mutakhir ini Melayu diwajahkan dengan sisi rasuah dan salah guna kuasa. Betul, zaman dahulu pun begitu, Sejak zaman tulisan Abdullah Abdul Kadeer Munshi pun, Melayu memang terkenal dengan sikap begini. Bodek tidak menentu. Enggan bercakap benar. Malah menjaga kepentingan individu masing-masing.
Soalnya, apa yang telah terjadi kebelakangan ini memundurkan Melayu jauh ke belakang. Pemimpin Melayu digambarkan dengan begitu buruk. Sudah lah tidak pandai menjaga khazanah negara, memasukkan untung ke poket sendiri adalah satu penghinaan baru. Ini level baru tragedi Melayu.
DS mungkin melakukan segalanya dengan niat yang baik. Wujudkan syarikat, dan benarkan segala macam CSR untuk rakyat. Namun, rakyat tidak boleh selamanya disuap dengan rasuah begitu. Lebih utama, DS gagal memimpin.
DS gagal memimpin orang kanan DS dengan integriti. Mereka hanya tahu mencari duit dan mencari lebih kekayaan.
DS,
Elok rasanya DS letak jawatan dan berundur sekarang. Hari ini mereka buka dan londeh akaun DS. Esok? Apakah jaminan akaun orang rumah DS tidak dirobek dan disula? Demikian juga dengan kekayaan anak-menantu DS. Berapa lama lagi semua rahsia ini mampu disimpan?
Jika DS berundur sekarang, adalah sedikit harapan untuk UMNO/BN untuk kekal berkuasa dan menjadi kerajaan. Maka dengan itu, nama DS masih akan kekal sebagai Perdana Menteri Malaysia. Tak ada siapa mampu buang hakikat itu.
Kami maklum, bahawa DS mahukan masa 6 BULAN untuk menyelesaikan semua keruh dan kayap politik. Tapi ketahuilah DS, ianya satu tempoh yang terlalu lama dan tidak mungkin menyelamatkan UMNO dan kerajaan.
Ingatlah DS, bahawa kuasa rakyat tidak mungkin mampu dinafi dan ditolak. Ingat Marcos & Imelda? Ingat Thaksin? Ingat Soeharto? Jangan bermain dengan risiko DS. Jangan.
Blog ini tidak mahu melihat DS dan keluarga diheret ke penjara. Cukuplah. Jangan dihina Melayu sampai begitu. Sekurang-kurangnya, gambar DS akan terus menjadi tinta sejarah.
DS,
Duduklah sekejap dan berfikir. Apakah ini yang DS mahukan? Ditempelak. Dihina. Didoakan rakyat untuk segera mati. Jangan sampai begitu DS. Darah Bugis kita tak layak dihina sampai begitu.
DS sudah cuba yang terbaik. Tetapi zaman ini zaman edan DS. Ianya tidak cukup untuk menjadi pemimpin baik dan sopan.
Jangan DS dengar puisi dan syair sokongan Ketua-Ketua Bahagian berperut boroi dan tamak. Dengarlah rintihan rakyat.
Semoga DS membuat keputusan tepat dan berundur dengan hormat. Masa sudah tamat. Kali ini, sukar dapat syafaat. DS tenggelam dalam kemewahan, sedang rakyat merempat.
Salam hormat,
Bugis Kampung
Advertisements

Entry filed under: TRAGEDI KEPADA KEPIMPINAN MELAYU. Tags: , , , , , , , , .

Mampukah Kak Wan Menunjukkan Kepimpinan? Seramai Mana Ahli Parlimen Yang Hadir Mesyuarat Di Parlimen. Muafakat Baru Yang Lebih Inklusif. Kalau Kita Biarkan Negara Dipimpin RAJA PETRA – Makin Jahanam Jadinya

3 Komen Add your own

  • […] Source:: gelagatanwar.wordpress.com […]

    Balas
  • 2. bro  |  Julai 10, 2015 at 8:34 am

    Ingat lg undur madey negara ok ? Sejarah negara ni tak menerima pemimpin negara diturunkan scara paksa..zaman madey,umno tetap mempertahankan beliau biarpun dilanda gelora..beribu2 blog tumbuh bagaikan cendawan menekan madey supaya mlepaskan jawatan..beribu2 rakyat berhimpun di kl menunjuk perasaan,namun umno tetap solid dibelakang madey..kerana kita percaya dgn sistem yg kita ada..jika najib perlu turun,biarlah dgn cara yg sepatutnye,iaitu melalui pilihanraya umum,pemilihan umno atau dibuktikan bersalah dimahkamah..bukan dr desakkan blog atau madey atau personal view sesetengah pihak,atau dr bukti2 yg belum dipastikan kesahihan dr mana2 sumber..madey juga takkan turun takhta jika beliau dipaksa bersara dgn sbab2 yg sama dizaman beliau..jadi hormatilah org lain

    Balas
    • 3. phoenix bangkit  |  Julai 14, 2015 at 10:59 pm

      Kalau Najib masih memimpin maka umno akan terkubor, jika sayangkan umno lepaskan jawatan. Najib sudah tercalar, penuh dengan skandal, tidak cekap tidak bersih dan tidak amanah. Cukup2 lah tu.

      Jika diadakan pungutan suara, jika diadakan PRU14 hari ini umno bungkus!

      Jangan salah rakyat apabila ini berlaku!

      Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Julai 2015
I S R K J S A
« Jun   Ogo »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Capaian Umum

  • 75,318,030 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • SELAMAT HARI RAYA
    SELAMAT HARI RAYATO ALL MUSLIM BLOGGERS AND FRIENDSMAY THIS JOYOUS OCCASION BRINGS US TOGETHER IN PEACE

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Orang kg perlu tahu DOJ wayang tamil Madey khianati negara
    Scrip writer: Clare RewcastleLeading Actor: KhairuddinSupporting Actor: Matthias ChangSupporting Actress: Loretta LynchProducer: Mahathir-SorosDirector: ? (Mystery)Semua ini berdasarkan complainant yg mana sesiapa pun boleh buat complainant.COMPLAINANT ADALAH KHAIRUDDIN ABU HASSAN DAN DIBANTU MATTHIAS CHANG.Sepatut kita sedar bahawa bukan Najib atau Rosmah y […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • BNM Sebuah Institusi Bereputasi Tinggi – Sidek
    KUALA LUMPUR: Bank Negara Malaysia (BNM) merupakan institusi yang bereputasi, dan Pasukan Petugas Khas (STF) yang dibentuk untuk menyiasat ke atas kerugian tukaran asing pada 1980-an dan 1990-an, bukan untuk menjejaskan, sebaliknya mahu menutup terus isu berkenaan. “Saya perlu katakan bahawa BNM merupakan institusi yang bukan sahaja dihormati di Malaysia, ba […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: