Tawaran Baru: Pakej Perletakan Jawatan PM & TPM Bersekali

Julai 23, 2015 at 11:52 am 6 comments

Katanya, antara sebab utama Najib enggan meletakkan jawatan adalah kerisauan beliau bahawa ramai rakan-rakannya akan dihadapkan ke muka pengadilan, terutamanya apabila Muhyiddin berkuasa.
Ramai kalangan Ketua Bahagian yang tidak gemarkan TSMY. Kepada mereka, TSMY bukanlah orang yang mesra dengan parti. Selalu sentap dan tidak serasi dengan budaya hulur dan tabur. Setakat pagi ini pun, listing Ketua Bahagian yang bersama TSMY tidak sampai 8 orang.
Walaupun TSMY adalah Timbalan yang baik selama ini, tetapi sejujurnya TSMY bukanlah calon lengkap sebagai PM baru Malaysia. Banyak juga almari di MoE dan JPM yang akan terbuka. Banyak juga kontrak yang akan dilihat dan dinilai semula. Tak banyak beza rupanya.
Mungkin tidaklah ada syarikat sebesar 1MDB. Tetapi peranan individu-individu tertentu di dalam Pejabat TPM pun boleh tahan kasarnya.
Nama-nama orang keliling TPM bukanlah bersih sangat. Banyak juga yang didengar dan diketahui.
Itu termasuklah kontrak kerja komunikasi, pengiklanan yang didominasi oleh seorang Setiausaha Akhbar yang ganas dan garang. Katanya jumlah keseluruhan kontrak memakan belanja puluhan juta (yang turut dikongsi dengan beberapa orang di pejabat TPM).
Banyak juga isu di peringkat JPN/PPD yang menyebabkan rakan-rakan rapat TPM semuanya menyapu bersih kontrak dan kerja-kerja bernilai besar.
Sebab itu, katanya ada deal baru yang sedang dibawa oleh orang yang berpengaruh:-
1. Najib letak jawatan.
2. Muhyiddin letak jawatan.
3. Zahid jadi PM.
4. Hisham jadi TPM.
Ini solusi yang terbaik untuk UMNO dan BN. Dengan situasi begini, akan berlaku landslide changes di peringkat kabinet/perhubungan negeri. Barulah UMNO ada taring untuk memperbaiki keadaan.
Katanya, senarai kabinet BARU sudahpun disusun. Kuda tua yang sudah tidak mampu diketepikan sama sekali (dengan skim pampasan jangka panjang 3 keturunan).
Pakej ini katanya yang terbaik mampu difikirkan.
Akan dibawa ke perhatian MT dalam masa yang terdekat.
Pakej ini kalau menjadi, rasanya kali pertama dalam sejarah PM dan TPM letak jawatan secara bersekali.
Zahid tidak sempurna. Tapi untuk tempoh sementara menjelang GE14, rasanya dia pilihan terbaik.
Khabarnya Muhyiddin agak terbuka dengan cadangan ini. Tapi syarat utama: BOTH OF THEM SHOULD GO.
Tun Najib Razak
Tun Muhyiddin Yassin
Tun Rosmah Mansor
Tun Norainee Abdul Rahman
All case closed. Back to routine.
Dah kena dah bunyi tu.
Advertisements

Entry filed under: BN, Perdana Menteri, UMNO. Tags: , , , , , , , , , , .

Bila Nampak Tan Sri Shafee Abdullah – Kita Tahu Ada Masalah Besar! Anwar Tahu Mana Nak Cari Duit Jika Berlaku ‘Siri Pilihanraya Kecil’

6 Komen Add your own

  • […] Source:: gelagatanwar.wordpress.com […]

    Balas
  • 2. allabih  |  Julai 23, 2015 at 12:44 pm

    Zahid had court case record. As someone said like “lalang”. So how?

    Balas
  • 3. Tanpa Nama  |  Julai 23, 2015 at 3:24 pm

    this is the best story among those that i have read for some time

    Balas
  • 4. Rip  |  Julai 23, 2015 at 7:47 pm

    Ini sembang kosong je. Nak ikutkan Zahid pun banyak masalah. Kesetiaan dia pada Anwar masih ada tu… Takkanlah Anwar boleh jumpa orang PKR kerap sangat walaupun jadi banduan?

    Semua pemimpin ada bangkai gajah bawah karpet rumahnya,bukan setakat skeleton je dalam almari. Pembangkang pun sama.

    Tengok siapa punya yang paling kurang hanyir, dialah dianggap paling bersih.

    Bagi je Muhyiddin naik. Apa nak dibolot sangat jawatan tu? Bukan keturunan bugis yang punya.

    Balas
  • 5. melayu bangkit  |  Julai 24, 2015 at 6:12 pm

    kes 1 mdb nak kasi sapu bawah carpet ke?

    Balas
  • 6. melayu bangkit  |  Julai 25, 2015 at 11:53 pm

    bukan setakat Pm dan Dpm sahaja bro… semua sekali lah kalau berani … dari tinbalan presiden, MT sampai ketua bahagian

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Julai 2015
I S R K J S A
« Jun   Ogo »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Capaian Umum

  • 75,318,065 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • VIDEO: 10 RESOURCES YOU HAD NO IDEA WE’RE RUNNING OUT OF
    Like it or not, resources are finite. If we don’t use them carefully, we’ll run out. But while we’ve all heard the scary stories about peak oil, we’re guessing you had no idea that we’re running the risk of hitting peak banana. Find out more from this video by Toptenz.Top image credit: drpepperscott230/Pixabay.[Source: Toptenz.]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Orang kg perlu tahu DOJ wayang tamil Madey khianati negara
    Scrip writer: Clare RewcastleLeading Actor: KhairuddinSupporting Actor: Matthias ChangSupporting Actress: Loretta LynchProducer: Mahathir-SorosDirector: ? (Mystery)Semua ini berdasarkan complainant yg mana sesiapa pun boleh buat complainant.COMPLAINANT ADALAH KHAIRUDDIN ABU HASSAN DAN DIBANTU MATTHIAS CHANG.Sepatut kita sedar bahawa bukan Najib atau Rosmah y […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Arsenal Perlu Bayar RM311 Juta Untuk Tandatangani Lacazette
    PRESIDEN Lyon, Jean-Michel Aulas, menjelaskan bahawa Arsenal perlu membayar sebanyak EURO65 juta (RM311 juta) untuk mendapatkan khidmat Alexandre Lacazette. Penyerang prolifik itu dilihat bakal menyertai Atletico Madrid tetapi keputusan Mahkamah Timbangtara Sukan telah menyekat sebarang perpindahan pasukan LaLiga itu. Terdapat laporan yang mencadangkan bahaw […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: