Jika Nak Naik Markah Politik – Tarik Balik Penangguhan Pemilihan UMNO. Biar Ahli Tentukan Siapa Layak Pegang Jawatan. Berani???

Julai 29, 2015 at 5:01 pm 2 comments

Tiba-tiba, Setiausaha Agong UMNO menghantar notis pembatalan Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO. Jamuan Hari Raya pun batal. Semua batal.
PC Muhyiddin pagi tadi meletakkan dirinya sebagai Statesman yang unggul. Saya akur. Saya ikut keputusan whip. Saya tidak fikir akan ada undi tidak percaya. Saya tidak akan ganggu kesatuan dalam parti. Saya akan laksana tugas.
Memang benar rombakan kabinet adalah preregotif Perdana Menteri. Tapi pemilihan UMNO bukan begitu. Suara ahli jangan diketepikan. Kalau kita rasa kita kuat, apa yang kita nak takutkan. Lawanlah.
Rasanya dalam suasana kacau bilau pemikiran sekarang, melaksanakan pemilihan UMNO adalah langkah yang terbaik. Elok, jika Zahid (yang-gagah-perkasa-disokong-penuh-oleh-seluruh-alam-buana) berhadapan dengan Muhyiddin secara berdepan. Do or die. Senang.
Jika ini berlaku, mandat yang bakal diperoleh Presiden, Timb Presiden, Naib-Naib Presiden dan seluruh MT adalah jelas dan tidak mampu disangkal. Siapapun yang kepingin menjadi #Jebat, boleh bertanding di dalam medan. Buka langkah. Pamerkan jurus.
Rasanya, ini satu jalan terbaik dalam memastikan UMNO akan solid molid selepas apa yang berlaku.
Atas kertas, Zahid akan tewaskan Muhyiddin 89 tiang. Tersungkur Muhyiddin tanpa mampu bernafas politik kembali. Kerajaan kurnia Tun, dia boleh relaks makan mi bandung di bazar Muar.
10.17 Majlis Tertinggi berhak menangguhkan pemilihan di peringkat Majlis Tertinggi, Bahagian dan Cawangan. Penangguhan ini tidak boleh lebih daripada 18 bulan dari tarikh pemilihan yang sepatutnya ia diadakan.
Jika persetujuan untuk menangguhkan pemilihan ini ditarik balik – maka UMNO akan menyaksikan pemilihan secara open dan berdasarkan merit. Jika jentera Zahid solid seperti yang diceritakan, maksimum, Muhyiddin hanya akan dapat 8 undi Bahagian. Menang bergaye yeop. Lepas tu tak ada suara Muhyiddin.
Ini sahaja jalannya nak betulkan keadaan. Jangan tangguh. Jika boleh, percepat. Dapatkan persetujuan melalui Mesyuarat Agung Khas.
Inilah masanya nak padamkan elemen #Jebat dalam UMNO.
Takkan Zahid atau mana-mana pimpinan takut.
Tempat Zahid pun ada orang lain yang intai. Barulah orang respek UMNO kuat dan berani.
Sampai bila nak tangguh Mesyuarat MT?
Nak cari salah Muhyiddin. Tang mana?

TANGGUNGJAWAB DAN HAK AHLI

 6.1 Tiap-tiap ahli mempunyai tanggungjawab seperti berikut:

     6.1.1 Memegang teguh dasar parti dan melaksanakan tujuan-tujuannya.

6.1.2 Mendaftar diri sebagai pengundi dan mengundi di setiap pilihan raya, melainkan atas sebab-sebab yang boleh diterima oleh Majlis Tertinggi.

6.1.3 Menghadiri mesyuarat-mesyuarat dan mengambil bahagian dalam kegiatan-kegiatan parti.

6.1.4 Menjalankan kerja-kerja parti dan mematuhi tataetika, perintah-perintah dan disiplin parti.

6.1.5 Menyokong calon-calon parti yang bertanding dalam pilihan raya.

6.1.6 Berkhidmat kepada orang ramai.

6.1.7 Bersedia dan sanggup menentang musuh-musuh Negara.

Advertisements

Entry filed under: BN, UMNO. Tags: , , , , , , , , , .

Rombakan Kabinet: Tahniah NAJIB Kerana Akhirnya Ada Keberanian Bertindak Mereka Yang Cari Makan Dengan Muhyiddin Pun Tinggal Muhyiddin

2 Komen Add your own

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Julai 2015
I S R K J S A
« Jun   Ogo »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Capaian Umum

  • 75,321,881 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 SCAMS TARGETING TOURISTS IN ASIA
    10 Scams Targeting Tourists in AsiaBy Jon Lucas, Toptenz, 24 September 2017.Traveling in Asia is out of this world. The culture is alien, and the food is far removed from what people eat in the west. And no, we’re not talking about fortune cookies (which were actually invented in San Francisco). And of course, there is so much more to Asia that’s incredible […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Madey did nothing for Sarawak for 22 years!
    The guy who said Malaysia is going bankrupt and he cannot to pay the salaries for his cook and maid (which he says Najib sacked) arrives in Kuching today via private jet.Country no good lah, oppressed lah.... but flies here and there on private jets all the time.Whose money? Crony money or party money or anak money?Sarawak DAP leader Chong Chieng Jen is hail […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: