Arwah Tan Sri Jamaluddin Jarjis Akan Ambil Pendekatan Berbeza

Disember 10, 2015 at 5:16 pm Tinggalkan komen

Ramai yang blog ini temui tadi agak terperanjat dengan pendekatan “lawan sampai relai” yang diambil oleh YAB Presiden parti. Lawan. Perli. Sindir. Sarkastik. Balun. Semua lengkap. Yang jadi lagi kurang adab, apabila nama Mahathir hanya disebut hampir di penghujung ucapan, itupun dalam perspektif yang sedikit jahat.

Blog ini ok sahaja dengan pendekatan Presiden. Apapun, Presiden tetap Presiden. Ada hak untuk menentukan kaedah berdepan dengan masalah.

Cuma ada veteran parti yang mengeluh panjang.

‘Aku rasa, kalau arwah JJ masih ada, tak jadi benda macam ini. Koyak dah UMNO ni’.

‘Arwah JJ orangnya berhati-hati. Tak menasihatkan Najib dengan benda yang bukan-bukan. Bukan nak cari gaduh punya kaki’.

Seorang veteran dari Wilayah, kata begini:-

‘Aku tak rasa semangat silaturrahim dalam ucapan tadi. Yang ada, ko balun aku, aku balun ko. Sampai hancur lumat’.

Ramai yang berkata, TS JJ (Arwah) akan menentukan kes ini selesai dengan baik. TS JJ pun masuk ke dalam kabinet sejak zaman Mahathir. Dia tahu kelemahan dan kelembutan hati Tun.

Tapi itulah jalan yang Presiden sudah ambil.

Peduli dengan usaha nak rapatkan saf. Ini kali kena lawan gila-gila.

Tak tahu nasihat mana yang dipakai. Tapi ayat kita boleh kenal siapa belakangnya. Sentuhan tu kita boleh tahu. Ada sentuhan ABIM sikit-sikit. Bab agama, anak Dusuki mesti beri pandangan.

Yang pasti, kalau TS JJ, minggu lepas lagi sudah ada usaha bertemu Tun Mahathir dan Muhyiddin. TS JJ akan ambil sikap yang extra careful. Bukan main belasah macam ini.

Entry filed under: UMNO, Uncategorized. Tags: , , , , , , .

Irwan Siregar Nak Dijadikan Gabenor Bank Negara? Lingkuplah Kita. PR1MA – Hidup Segan Mati Tak Mahu???

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2015
I S R K J S A
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 75,347,776 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Adakah Destini Berhad Menjadi Ali Baba Untuk China Kuasai KTMB?
    Kesatuan Perkerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (RUM) telah membuat lapuran kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya menyiasat usahasama antara Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) dan Destini Berhad.Baca di sini :https://ismaweb.net/2021/03/03/kesatuan-mahu-sprm-siasat-kelulusan-usaha-sama-antara-destini-ktmb/Ianya adalah ekoran dari pengum […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • ICSB TINGKAT KEUNTANGAN 4 KALI GANDA PADA TAHUN 2021
    Innoprise Corporation Sdn. Bhd. (ICSB) anak syarikat Kumpulan Yayasan Sabah (KYS) pada tahun 2021 telah mendapat keuntungan sebelum cukai sebanyak RM424 juta berbanding RM112 juta pada tahun 2020, peningkatan RM312 juta merupakan 4 kali ganda. Peningkatan keuntungan tersebut disumbangkan oleh kenaikan hasil daripada RM819 juta pada tahun 2020 kepada RM1.2bil […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Why You Should Be Eating Citrus Fruits For Breastfeeding
    Citrus fruits are a great source of Vitamin C, which is important for breastfeeding mothers. Vitamin C helps to support the immune system and can help to prevent illness. Additionally, citrus fruits are high in fiber which can help to keep your digestive system healthy. Orange is one of the most popular fruits in the […] The post Why You Should Be Eating Cit […]

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • ICSB TINGKAT KEUNTANGAN 4 KALI GANDA PADA TAHUN 2021
    Innoprise Corporation Sdn. Bhd. (ICSB) anak syarikat Kumpulan Yayasan Sabah (KYS) pada tahun 2021 telah mendapat keuntungan sebelum cukai sebanyak RM424 juta berbanding RM112 juta pada tahun 2020, peningkatan RM312 juta merupakan 4 kali ganda. Peningkatan keuntungan tersebut disumbangkan oleh kenaikan hasil daripada RM819 juta pada tahun 2020 kepada RM1.2bil […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Why You Should Be Eating Citrus Fruits For Breastfeeding
    Citrus fruits are a great source of Vitamin C, which is important for breastfeeding mothers. Vitamin C helps to support the immune system and can help to prevent illness. Additionally, citrus fruits are high in fiber which can help to keep your digestive system healthy. Orange is one of the most popular fruits in the […] The post Why You Should Be Eating Cit […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: